Toon posts:

[ASP/Access] Snelheid testen en db beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn asp site is ongeveer af, maar ik vermoed dat ik hier en daar een connectie teveel leg en teveel data ophaal, waardoor de snelheid dus ook iets afneemt. Bestaan er tools waarmee ik kan nagaan hoe snel een asp pagina wordt opgebouwd, en waar je eventueel kan nagaan wat er precies in het geheugen aanwezig is?

Verder maak ik gebruik van een ms access database, en van zodra je de locatie weet van de db kan je die zomaar downloaden. Hoe voorkom ik dit?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

Op zondag 21 juli 2002 11:37 schreef pussher het volgende:
Verder maak ik gebruik van een ms access database, en van zodra je de locatie weet van de db kan je die zomaar downloaden. Hoe voorkom ik dit?
Niet in de webtree zetten..

En als dat niet kan, maak je een directory voor je db en scherm je die af met een password oid.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Zorg dat die Access database in een niet-web-toegankelijke directory staat. De internet user van de server moet lees en schrijfrechten op deze dir hebben. Zorg er vervolgens voor dat je wel via FTP toegang hebt tot die dir, dan kun je er nog gewoon bij.

De snelheid testen is lastig. De snelheid is namelijk niet alleen van jouw scripts afhankelijk. Ook de toegang tot andere databases van andere scripts op dezelfde server bepalen dit. Er zijn 2 lagen die hier mee te maken hebben: ODBC (Als je een dsn verbinding gebruikt) en OLE DB.

De beste tips zijn: open db connections pas op het moment dat je ze nodig hebt, en sluit ze direct weer als je klaar bent met de resultset. Dat kan dus meerdere keren in 1 asp script gebeuren. Tip 2: selecteer alleen de velden die je nodig hebt, SELECT * FROM is sowieso fout.

Een handige site met veel tips:
[url="http://www.sql-server-performance.com"]http://www.sql-server-performance.com[/url]

Gaat voornamelijk over SQL Server, maar er staan ook een boel algemene ASP tips.

Verwijderd

nee