Toon posts:

Kan ik een hitteprobleem krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 Papst N2/G (1500rpm/12dB) fans besteld, deze zijn inmiddels toegekomen en ik heb er eentje in mn Aopen voeding gezet (andere eruit voor het lawaai) Dan heb ik er nog eentje op de HS gezet (een PAL8045) en de derde zou als casefan dienen, maar die kwam kapot uit de doos. Ik heb het zonder casefan eens geprobeerd en de pc liep niet vast in mohaa, wel in Prime95. Vroeger had ik met mijn Ti200 in mohaa wel vastlopers (met een ernermax fan op de HS, zonder casefan), nu met mijn voodoo4500 PCI (Ti200 is kapot, wacht op een nieuwe) niet. Prime en mohaa met GF3 belasten de CPU dus veel meer (mohaa omdat daar alles op zo zwaar mogelijk staat, voodoo trekt dat niet dus staat veel minder detail aan) De vastlopers komen van een hitteprobleem, dat staat 100% vast. De CPU overhit nooit, maximum 60° dus dat is het probleem niet maar ik heb maar een miditower dus de kast temperatuur is heel hoog => 50°. Dus ik denk dat de northbridge overhit. Er een blueorb opzetten is geen optie omdat dat zoooveel lawaai maakt. Nu hoor ik de pc amper en dat wil ik zo houden. OMdat dat zo'n stille casefans zijn moet ik dus weten wat ik het best doe: Een nieuwe fan vragen of mijn geld terug vragen (18 ¤ dus dat kan tellen)

Edit - vastloper = lange TUUUUUUU en beeld staat stil en computer reageert nietmeer

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
Je denkt dat je northbridge oververhit? Zou eerst zorgen dat je wat meer zekerheid krijgt, bijvoorbeeld temperatuur meten met externe sensor :)

Heb hier hetzelfde probleem: ding wordt ruim 60 graden, logisch want er zit alleen een passiefe heatsink op, en voor de rest heb ik ook geen airflow (watergekoeld)

Denk dat je het beste gewoon nieuwe fan kan vragen: zo'n ding kan altijd nog van pas komen, en een extra casefan kan ook nooit kwaad. Als je'm dan in de zijkant van je kast monteert en op je northbridge richt zou dat al veel moeten schelen :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet hoor, ze zijn ontzettend stil en daarvoor heb ik ze gekocht maar ik denk niet dat de luchtstroom uit of in de fan totaan de northbridge zal reiken.

Een externe tempsensor heb ik niet. Ik ben 15 en moet het met mijn zakgeld doen dusja ;(
Ik heb wel eens mijn hand op dat heatsinkje gelegd en het is idd heel warm. Ik ben dus bijna zeker.

Verwijderd

je kun ttoch gewoon een koelertje voor je northbridge kopen :? of wat ik zou doen als ik jouw was , ga naar de stort en ruk een koelertje van eeen ouwe 486 af !!! :P

Verwijderd

Topicstarter
Een chipsetkoeler => lawaai, eentje op mn videokaart volstaat :(
Een 486koeler, hoe zou ik dat daar moeten opzetten, geen flauw gedacht eigenlijk.