Ik heb 3 Papst N2/G (1500rpm/12dB) fans besteld, deze zijn inmiddels toegekomen en ik heb er eentje in mn Aopen voeding gezet (andere eruit voor het lawaai) Dan heb ik er nog eentje op de HS gezet (een PAL8045) en de derde zou als casefan dienen, maar die kwam kapot uit de doos. Ik heb het zonder casefan eens geprobeerd en de pc liep niet vast in mohaa, wel in Prime95. Vroeger had ik met mijn Ti200 in mohaa wel vastlopers (met een ernermax fan op de HS, zonder casefan), nu met mijn voodoo4500 PCI (Ti200 is kapot, wacht op een nieuwe) niet. Prime en mohaa met GF3 belasten de CPU dus veel meer (mohaa omdat daar alles op zo zwaar mogelijk staat, voodoo trekt dat niet dus staat veel minder detail aan) De vastlopers komen van een hitteprobleem, dat staat 100% vast. De CPU overhit nooit, maximum 60° dus dat is het probleem niet maar ik heb maar een miditower dus de kast temperatuur is heel hoog => 50°. Dus ik denk dat de northbridge overhit. Er een blueorb opzetten is geen optie omdat dat zoooveel lawaai maakt. Nu hoor ik de pc amper en dat wil ik zo houden. OMdat dat zo'n stille casefans zijn moet ik dus weten wat ik het best doe: Een nieuwe fan vragen of mijn geld terug vragen (18 ¤ dus dat kan tellen)
Edit - vastloper = lange TUUUUUUU en beeld staat stil en computer reageert nietmeer
Edit - vastloper = lange TUUUUUUU en beeld staat stil en computer reageert nietmeer