Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Die dingen voor CPU's worden niet door bedrijven gemaakt omdat er weinig vraag naar is denk ik.
Y'24
dit moet toch ergens te krijgen zijn, want al die setups die ik al ben tegen gekomen zijn bijna identiek.
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Verwijderd
Je kan LN2 NIET bewaren, je kan het niet in een afgesloten fles gieten want de fles zal ontploffen!Op zondag 21 juli 2002 10:46 schreef RvV het volgende:
Die stikstof zal al wel verdampt zijn tegen de tijd dat je zo'n container hebt. Of blijft dat wel een tijdje goed in een isoleerfles?
Die dingen voor CPU's worden niet door bedrijven gemaakt omdat er weinig vraag naar is denk ik.
wel in een speciale tank die hoge druk kan hebben.Op zondag 21 juli 2002 11:15 schreef stuartje het volgende:
[..]
Je kan LN2 NIET bewaren, je kan het niet in een afgesloten fles gieten want de fles zal ontploffen!
anders zou je ook nooit gas mee kunnen nemen naar de camping want dan zouden de flessen ook ontplofen.
Verwijderd
Ik herhaal het nogmaals, je kan LN2 NIET bewaren in een afgesloten vat, er moet altijd een opening zijn om de druk af te laten! Vandaar ook dat het snel opraakt ook al doe je er nix meeOp zondag 21 juli 2002 12:30 schreef FireWurX het volgende:
[..]
wel in een speciale tank die hoge druk kan hebben.
anders zou je ook nooit gas mee kunnen nemen naar de camping want dan zouden de flessen ook ontplofen.
Hoe doet Hoekloos dat dan? Die brengen het spul gewoon aan huis met een tankwagen.Op zondag 21 juli 2002 12:41 schreef stuartje het volgende:
Ik herhaal het nogmaals, je kan LN2 NIET bewaren in een afgesloten vat, er moet altijd een opening zijn om de druk af te laten! Vandaar ook dat het snel opraakt ook al doe je er nix mee
Ook leuk als ze helium gaan bijvullen BTW, lucht condenseert dan op de leidingen
https://niels.nu
Verwijderd
Die tankwagen is nooit volledig afgeslotenOp zondag 21 juli 2002 15:51 schreef Hydra het volgende:
[..]
Hoe doet Hoekloos dat dan? Die brengen het spul gewoon aan huis met een tankwagen.
Ook leuk als ze helium gaan bijvullen BTW, lucht condenseert dan op de leidingen
Verwijderd
Iig goed uitkijken ermee
bij natuurkunde geleerd dat stikstof zo`n 1500 keer zo groot word bij verdampingOp zondag 21 juli 2002 18:38 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
Zou idd wel eens kunnen want die dichtheid word natuurlijk veel minder als het gas word. Bij water word het dan al 30x minder dacht ik dus moet je nagaan(dus inhoud 30x groter zeg maar
)
Iig goed uitkijken ermee
Verwijderd
Een vergroting van 1500x dat kan geen enkel vat aanOp zondag 21 juli 2002 18:48 schreef 3lmowww het volgende:
[..]
bij natuurkunde geleerd dat stikstof zo`n 1500 keer zo groot word bij verdamping
Dan zou er dus constant stikstof damp uitkomen. Wat is het probleem van stikstof onder druk? LPG wordt ook onder druk vervoerd.Op zondag 21 juli 2002 18:23 schreef stuartje het volgende:
Die tankwagen is nooit volledig afgesloten
Als je die fles niet te warm maakt moet het lukken lijkt me. Bij een bepaalde temperatuur verdampt er evenveel N(l) als er condenseerd > geen verhoogde druk = niks aan de hand.Op zondag 21 juli 2002 22:51 schreef Hydra het volgende:
[..]
Dan zou er dus constant stikstof damp uitkomen. Wat is het probleem van stikstof onder druk? LPG wordt ook onder druk vervoerd.
Je moet de boel alleen wel goed isoleren.
Als je die fles op de zolder zet kan er in de zomer wel eens een knalletje komen
De meeste stoffen worden XXXX keer zo groot bij verdamping. Maar onder druk verdampen stoffen niet.Op zondag 21 juli 2002 18:48 schreef 3lmowww het volgende:
bij natuurkunde geleerd dat stikstof zo`n 1500 keer zo groot word bij verdamping
Dat is dus gewoon een kwestie van een fles gebruiken die bestand is tegen druk.Op zondag 21 juli 2002 23:00 schreef Bredend het volgende:
Als je die fles op de zolder zet kan er in de zomer wel eens een knalletje komen
Stikstof (en Helium) worden in grote hoeveelheden bewaard in grote dubbelwandige stalen 'thermosflessen', en die staan zeker wel onder druk. Maargoed ook, want anders raak je zo veel stkstof kwijt
Verwijderd
Mooie redenering maar waarom is de tank met LN2 die hier beneden in huis staat dan niet volledig afgesloten???Op zondag 21 juli 2002 22:51 schreef Hydra het volgende:
[..]
Dan zou er dus constant stikstof damp uitkomen. Wat is het probleem van stikstof onder druk? LPG wordt ook onder druk vervoerd.
Je wilt toch zeker niet je pc gaan koelen met die rotzooi hoop ik? Want dan kan je na je overclock alles netjes wegmieteren.Op zondag 21 juli 2002 23:54 schreef Gamer het volgende:
al goed en wel, maar daarmee weet ik nog steeds niet waar deze te krijgen zijn
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Hij wil imo een bak op de cpu zetten en daar het goedje ingooien voor een eenmalige (2 of 3x kan ook) actie.Op maandag 22 juli 2002 01:52 schreef Thorry het volgende:
Bedoel je een container voor de cpu? Je kan denk ik niet direct de N2 over je CPU heen pompen hoor, ten 1ste heb je geen pomp die het kan, ten 2e gaat je cpu meteen naar de hell vanwege de grote temp verschillen. Wat je moet doen is een piepschuime bak pakken, daar buizen met een of ander goedje dat goed koud kan worden (iets van 3M geloof ik) en dat moet je net als standaard wc rondpompen. Je moet flink wat buizen door die piepschuime bak laten lopen en in die bak dan N2 gooien.
Zoals je het dus ook op de filmpjes ziet enzo!
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Door het temperatuurverschil tussen top en bodem zal de processor zich ongelijkmatig uitzetten, bij deze grote temperatuursverschillen zal het verschil zo groot zijn dat de processor zal breken.
[
Gooi anders het komplete mobo met kaarten etc in een bak met N2(l)...
[/
Er zijn al meer mensen die dit soort gein hebben uigehaald. Bevordelijk zal het voor je hardware idd niet zijn, maar het is leuk om te doen. Waar het in dit topic omgaat is waar hij zo'n bak kan krijgen, niet hoe slecht het voor zijn hardware is, hij zla zelf heus wel over de gevolgend hebben nagedacht.Op maandag 22 juli 2002 12:31 schreef equinoxe het volgende:
Is een mooie methode om een processor te laten knappen:
Door het temperatuurverschil tussen top en bodem zal de processor zich ongelijkmatig uitzetten, bij deze grote temperatuursverschillen zal het verschil zo groot zijn dat de processor zal breken.
[]
Gooi anders het komplete mobo met kaarten etc in een bak met N2(l)...
[/]
Ik laat mijn coldplate ook weleens -10 worden voordat ik de pc aanzet en ik heb er nog geen problemen door gehad
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
enig probleem zijn die 'buizen' die we dus nergens vinden.
Dat dacht ik dus al. Niet iedereen gaat zomaar expirimenteren. Ik heb thuis een filmpje van 2 slovenen geloof ik. Die hebben alleen dry ice gebruikt. Volgens mij zit er een mail adres in het filmpje. Als ik thuis ben zal ik even kijken.Op maandag 22 juli 2002 13:29 schreef Gamer het volgende:
we hebben een prometeia en een vapo, dus we weten waar we over spreken
enig probleem zijn die 'buizen' die we dus nergens vinden.
Omdat ie dan knaltOp zondag 21 juli 2002 23:57 schreef stuartje het volgende:
[..]
Mooie redenering maar waarom is de tank met LN2 die hier beneden in huis staat dan niet volledig afgesloten???
Maar kan je niet beter een 'gewoon' waterblok nemen dat een beetje hoog is en het daar steeds in gieten?
Verwijderd
-10 en -192 van N2 dat scheelt nogal he? Je kan echt niet direct N2 op de core doen, vette kans dat je proc gelijk in 1000 stukjes springt.Op maandag 22 juli 2002 12:44 schreef -=MOL=- het volgende:
Ik laat mijn coldplate ook weleens -10 worden voordat ik de pc aanzet en ik heb er nog geen problemen door gehad
Die buizen kan je volgens mij gewone kopere buizen gebruiken, die kunnen dat best wel aan.
Wat je ook kan doen is een vapochill systeem maken met N2, moet je wel een verekkes goede compressor hebben om de N2 weer vloeibaar te krijgen, maar moet op zich te doen zijn of nie?
Verwijderd
Wat voor energierekening wil je?Op maandag 22 juli 2002 15:51 schreef Thorry het volgende:
[..]
Wat je ook kan doen is een vapochill systeem maken met N2, moet je wel een verekkes goede compressor hebben om de N2 weer vloeibaar te krijgen, maar moet op zich te doen zijn of nie?
Verwijderd
[url="http://www.praxair.com/praxair.nsf/d63afe71c771bOd785256519006c5ea1/5ed8829cef64492d85256a32003073dc/$FILE/089BNZ.pdf"]MSDS, altijd handig[/url]
Is dit wat:[url="http://www.demaco.nl/cryo/nederlands/reindex.asp?FileName=http://www.demaco.nl/cryo/nederlands/pages/producten.asp"]klik op plaatje rechts, de koelbak[/url]
Kan het filmpje niet vinden....Op maandag 22 juli 2002 13:32 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus al. Niet iedereen gaat zomaar expirimenteren. Ik heb thuis een filmpje van 2 slovenen geloof ik. Die hebben alleen dry ice gebruikt. Volgens mij zit er een mail adres in het filmpje. Als ik thuis ben zal ik even kijken.
Het ging om het ideeOp maandag 22 juli 2002 15:51 schreef Thorry het volgende:
[..]
-10 en -192 van N2 dat scheelt nogal he? Je kan echt niet direct N2 op de core doen, vette kans dat je proc gelijk in 1000 stukjes springt.
Omdat als je de druk erafhaalt, het spul gaat verdampen, en je dan opeens een HEEL erg groot warmteverschil krijgt.Op zondag 21 juli 2002 23:57 schreef stuartje het volgende:
Mooie redenering maar waarom is de tank met LN2 die hier beneden in huis staat dan niet volledig afgesloten???
Lijkt me
De huisarts heeft ook leuk zo'n emmertje (niet onder druk staan), maar dat wil niet zeggen dat N2 niet onder druk gezet/vervoerd kan worden.
om wratten mee aan te stippen.Op dinsdag 23 juli 2002 19:27 schreef Hydra het volgende:
[..]
Omdat als je de druk erafhaalt, het spul gaat verdampen, en je dan opeens een HEEL erg groot warmteverschil krijgt.
Lijkt me
De huisarts heeft ook leuk zo'n emmertje (niet onder druk staan), maar dat wil niet zeggen dat N2 niet onder druk gezet/vervoerd kan worden.
maar never nooit niet in een dichtvat zetten.Die koelauto's waar het in vervoerd wordt lekken ook altijd van de bovenkant om de druk afte voeren.
No shit.Op dinsdag 23 juli 2002 19:34 schreef PowerCow het volgende:
om wratten mee aan te stippen.
Heb ze anders nooit zien lekken. Waarom kan N2 dan niet onder druk vervoerd worden?maar never nooit niet in een dichtvat zetten.Die koelauto's waar het in vervoerd wordt lekken ook altijd van de bovenkant om de druk afte voeren.
Verwijderd
En de reden dat je vaten niet ziet lekken lijkt me duidelijk: Verdampt stikstof betreft 78% van de lucht in je omgeving. Als je met lekken bedoeld: "Lekken van vloeibaar stikstof" dan zou ik zeggen dat je een probleempje hebt
Verwijderd
Verwijderd
Tank in een tank, de binnenste tank zit de vloeibare N2 in, die tank heeft een ventiel die de overdruk eraf laat, alle N2 wordt opgevangen in de buitenste tank (niet veel groter als de binnenste) als de N2 dan geloost wordt wordt de N2 in de buitenste tank via een compressor weer onder druk gezet en erbij gepompt.
Ze laten het echt niet naar de buitenlucht lekken, het is al duur genoeg. En de buitenste tank komt ook onder druk te staan waardoor er minder N2 weglekt, wordt de druk te hoog dan wordt het pas naar buiten gelekt (maar dan moet de druk wel erg hoog worden).
Je zou best een vapochill met N2 kunnen maken, maar je energie rekening zou idd niet te zuinig zijn en de compressor die je ervoor nodig hebt is nogal groot en maakt een dusdanig lawaai dat ie waarschijnlijk niet in je huis mag/kan staan. Ook zou die compressor zelf ook waterkoeling ofzo nodig hebben omdat ie bloed en bloed heet wordt.
Hah!Op woensdag 24 juli 2002 13:17 schreef Thorry het volgende:
Ze laten het echt niet naar de buitenlucht lekken, het is al duur genoeg. En de buitenste tank komt ook onder druk te staan waardoor er minder N2 weglekt, wordt de druk te hoog dan wordt het pas naar buiten gelekt (maar dan moet de druk wel erg hoog worden).
en dat kan ik echt maanden bewaren (zit 1 opening met een kraantje op) ik weet alleen niet op welke druk
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Is dat vloeibare stikstof?Op donderdag 25 juli 2002 00:58 schreef Firestormer het volgende:
Ik heb stikstof in me gasfles van me paintballgeweer
en dat kan ik echt maanden bewaren (zit 1 opening met een kraantje op) ik weet alleen niet op welke druk
er komen maar kleine hoeveelheden stikstof per keer in de loopOp donderdag 25 juli 2002 11:36 schreef Hydra het volgende:
[..]
Is dat vloeibare stikstof?(Pijnlijk harde paintballs
)
meestal zet de stikstof zich al om in de slang naar het mechanisme
(kep wel vaak gehad dat er condens van de kou op me loop zat maar nooit dat de balletjes bevroren) tenminste ik heb het nog nooit iemand horen klagen