[Debian] netwerkkaart niet aan de gang

Pagina: 1
Acties:

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-01 11:03
ik heb vandaag m'n router/server opnieuw geinstalleerd. Eerst stond er RH7.2 op en nu Debian Woody.
Er zitten drie netwerkkaarten in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
cat /proc/pci
KNIP
 Bus  0, device   5, function  0:
    Ethernet controller: Realtek 8029 (rev 0).
    Medium devsel.  IRQ 10.
    I/O at 0xef40 [0xef41].
  Bus  0, device   4, function  0:
    Ethernet controller: Realtek 8029 (rev 0).
    Medium devsel.  IRQ 9.
    I/O at 0xeec0 [0xeec1].
  Bus  0, device   6, function  0:
    Ethernet controller: Realtek 8139 (rev 16).
    Medium devsel.  Fast back-to-back capable.  IRQ 11.  Master Capable.  Latency=64.  Min Gnt=32.Max Lat=64.
    I/O at 0xec00 [0xec01].
    Non-prefetchable 32 bit memory at 0xebfeff00 [0xebfeff00].
KNIP

rtl-8029 #1 moet crossed utp naar adsl modem
rtl-8029 #2 moet coax naar huisgenoten
rtl-8139 moet straight utp naar mijn desktop. (via hub)
(onder RH werkte dit ;) )

Met installeren ging alles goed, alles via netinstall gedaan, dus eth0 ingesteld tijdens install.
na 1e reboot wilde install verder gaan en toen was er dus geen internet verbinding.
Na veel klooien erachter gekomen dat wanneer ik modem aan rtl-8139 hing er wel weer internet verbinding kon zijn.

Dus ik ga ervan uit dat de modules voor de rtl-8029 niet (goed) geladen worden.
Maar na veel proberen en searchen krijg ik ze nog steeds niet werkend. Ben er wel achter gekomen dat ik module ne2k-pci moet hebben voor deze kaartjes:
code:
1
2
server:~# modprobe ne2k-pci
modprobe: Can't locate module ne2k-pci

als ik ifconfig goed heb ingesteld kan ik wel pingen naar eigen ip's maar dus niet naar de modem (10.0.0.138)

iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

edit:

owja ik heb ook nog geprobeerd om 2.4.18 kernel te compilen met ne2000 module maar dat werkte ook niet. (als module en meegebakken geprobeerd)

Verwijderd

De foutmelding
code:
1
2

geeft aan dat de module (driver) niet gevonden kan worden. Dus kennelijk missen er netwerkmodules in je config. Als je deze kaart nou eens aanzet in je kernel 2.4.18 als module. De driver staat in hetzelfde rijtje als je rtl8139.

• Bonno
Op zondag 21 juli 2002 02:55 schreef janjanjansen het volgende:
De foutmelding
code:
1
2

geeft aan dat de module (driver) niet gevonden kan worden. Dus kennelijk missen er netwerkmodules in je config. Als je deze kaart nou eens aanzet in je kernel 2.4.18 als module. De driver staat in hetzelfde rijtje als je rtl8139.
heb ik al geprobeerd, maar vreemd genoeg geeft ie dan dezelfde foutmelding, ook al staat dan wel ne2k-pci.o in de kernel/modules directory :?

edit:

maar ik zal nu trouwens nog wel een keertje een nieuwe kernel bakken, xtra opletten dat ik ne2k als module neerzet :)

Verwijderd

En na het rebooten een depmod -a geven voor de zekerheid. :)

• Bonno
hmm steeds dezelfde foutmelding tijden make bzImage -> iets over een verkeerde pipe ofzo, maar weer te snel weggeklikt dus ff geen output.
Ik probeer wel ff een nieuwe 2.2.20 kernel te compilen, moet ook goed zijn toch?

Verwijderd

Volgens mij had ik ergens gelezen dat Woody zowel 2.2 als 2.4 kernels kon draaien. Maar ik ben geen Debian kenner en zal dat ook niet snel worden :)

• Bonno
nee dat wist ik al, maar ik wilde slack is proberen maar die herkent constant me cdrom speler niet als ik wil installen, en hij heeft (nog) geen net install voor zover ik weet, dus dacht ik debian er ff op te zetten aangezien ik dat al een beetje ken van me desktop.

Wel tof dat je me probeert te helpen btw :)

Verwijderd

:) Je hoeft je niet te verdedigen dat je Debian hebt gekozen. Dat is ook een goede distributie en support op GoT is voor Debian zonodig nog beter dan voor Slackware. Al was het maar omdat er meer mensen Debian gebruiken.
Sterkte in de strijd, ik ga op stok..

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08

Arioch

<geek>

Op zondag 21 juli 2002 04:00 schreef janjanjansen het volgende:
:) Je hoeft je niet te verdedigen dat je Debian hebt gekozen. Dat is ook een goede distributie en support op GoT is voor Debian zonodig nog beter dan voor Slackware. Al was het maar omdat er meer mensen Debian gebruiken.
Sterkte in de strijd, ik ga op stok..
hoe zit het eigelijk met je nert linux ;) :+

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

Misschien heb je iets aan deze draad:
[url="http://lists.debian.org/debian-user/2002/debian-user-200207/msg03615.html"]http://lists.debian.org/debian-user/2002/debian-user-200207/msg03615.html[/url]
(lees alle messages in de thread zou ik zeggen; er zit ook informatie tussen over hoe 2 kaarten met dezelfde driver aan de gang te krijgen).

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 11:21 schreef Bl4cKH4T het volgende:

[..]

hoe zit het eigelijk met je nert linux ;) :+
Ah mijn LFS systeempje :) . Dat is tijdelijk vervangen door Slackware.
Best wel een boel werk zo'n eigen LFS systeem op de Desktop; vooral als je van bijna alles de nieuwste versie wilt draaien.
Pagina: 1