Toon posts:

[Asus A7V333] Selecteren SPDIF als output ipv ...

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
... minijack..

ik krijg et niet voor elkaar geluid te krijgen uit mijn SPDIF uit mijn moederbord...

Iemand een idee?

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 01:25 schreef drLiter het volgende:
... minijack..

ik krijg et niet voor elkaar geluid te krijgen uit mijn SPDIF uit mijn moederbord...

Iemand een idee?
Hier kunnen we niet zoveel mee.....Geef eens een setup...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 01:26 schreef mondeo1000 het volgende:

[..]

Hier kunnen we niet zoveel mee.....Geef eens een setup...
Nou ja, et idee is zeg maar dat ik dat asus a7v 333 mobo heb met een geluidskaart onboard,
en die gaat uit naar mijn Onkyo TX-ds595 DD amp... en als ik selecteer coaxial 2... dan krijg ik geen geluit uit me computer :?

Verwijderd

Ja ok, en je hebt ook de connector voor spdif? Die schijnt optioneel te zijn bij het bord (heb nl ook wel interesse in dat bord! :) )

/edit
ff opgezocht:

[url="http://www.active-hardware.com/english/reviews/mainboard/a7v333.htm"]http://www.active-hardware.com/english/reviews/mainboard/a7v333.htm[/url]

Daarin staat:

The Asus A7V333's sound capabilities are provided by an integrated C-Media CMI8738 audio-chip. The CMI8738 supports 5.1 speaker-configurations, with 4 to 6 lines-out, including a central bass channel.

As we've mentioned before, the CMI8738 is head and shoulders above the audio circuitry that is typically included as part of most VIA chipsets, and its sound reproduction is simply excellent. Whether you're playing MP3s, CDs, or 3D games, the CMI8738's sound quality will often surprise you with its fidelity.
Please note that while SPDIF ports are present on the printed circuit board, the proper bracket and connectors are not included in the satndard package.
/edit

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb zo`n ding voor in een PCI slot... probleem is dat ik in XP nergens dat SPDIF kan enablen... ook in me bios i et nergens te vinden :-\

Verwijderd

mmm ook niet in je volumeregeling? volgens mij moet je hem daar ook fftjes aanzetten........

staat nl standaard op dempen....

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 01:50 schreef drLiter het volgende:
Ja ik heb zo`n ding voor in een PCI slot... probleem is dat ik in XP nergens dat SPDIF kan enablen... ook in me bios i et nergens te vinden :-\
Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat je SPDIF aan/uit zou kunnen schakelen in de BIOS. Je onboard sound aanzetten en in Windows bij je volume-eigenschappen het vinkje weghalen bij mute (dempen). Dat is het enige wat ik kan verzinnen.

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 02:07 schreef mondeo1000 het volgende:

[..]

Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat je SPDIF aan/uit zou kunnen schakelen in de BIOS. Je onboard sound aanzetten en in Windows bij je volume-eigenschappen het vinkje weghalen bij mute (dempen). Dat is het enige wat ik kan verzinnen.
eh ja of optical spdif i.p.v. coaxiaal

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 02:02 schreef DAVINCE het volgende:
mmm ook niet in je volumeregeling? volgens mij moet je hem daar ook fftjes aanzetten........

staat nl standaard op dempen....
Nee staat niet in me volume bar...
moet ik geeen XP patch fixen ofzo?

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 02:34 schreef drLiter het volgende:

[..]

Nee staat niet in me volume bar...
moet ik geeen XP patch fixen ofzo?
ook niet als je hem toevoegd d.m.v. volumeregeling => opties =>eigenschappen => afspelen en daar de spdif aanvinken? erna ff dempen weghalen............

?????

Verwijderd

control panel
sound and video devices
advanced

kijk daar eens, misschien daar staan mijn c-media uitgang opties ook dus misschien heb je geluk, durf het niet voor 100% procent te garanderen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 02:59 schreef hans_20 het volgende:
control panel
sound and video devices
advanced

kijk daar eens, misschien daar staan mijn c-media uitgang opties ook dus misschien heb je geluk, durf het niet voor 100% procent te garanderen
Nee hoor staat niks tussen, bij advanced, staat 5.1 alleen aangevinkt, meer niet

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 02:42 schreef DAVINCE het volgende:

[..]

ook niet als je hem toevoegd d.m.v. volumeregeling => opties =>eigenschappen => afspelen en daar de spdif aanvinken? erna ff dempen weghalen............

?????
Spdif staat helemaal niet tussen het lijstje daar... ;(

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zondag 21 juli 2002 03:23 schreef drLiter het volgende:

[..]

Spdif staat helemaal niet tussen het lijstje daar... ;(
Vreemd, denk dat je dan toch maar es even een nieuwe driver plus wat patches moet gaan halen. Voor de goede orde er moet iets van "Digital output Only" er staat niet letterlijk spdif.

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 10:41 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

Vreemd, denk dat je dan toch maar es even een nieuwe driver plus wat patches moet gaan halen. Voor de goede orde er moet iets van "Digital output Only" er staat niet letterlijk spdif.
Gelukt,
bij update van de drivers, versgeen een nieuwe icoon, waarin ik het kon kiezen!

bedankt

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:31
Excuses voor het kicken van zo'n oude topic, maar ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Asus A7V333 met de SPDIF bracket. Heb zowel de laatste driver van Asus geprobeerd als die van CMedia, maar ik heb nergens de optie om SPDIF aan te zetten...

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 14:14

FuzzyFocus

May the thong be with you...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
Ehm, topic uit 2002, wordt gekickt in 2006 en een antwoordkick in 2007? 8)7 Voordat hij in 2009 weer opkomt doe ik 'm dicht, de oplossing is toch al lang gegeven :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.