Kan een DVD speler overheated raken?

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Het volgende staat op vcdhelper.com onder het kopje "Rip DVD to VCD directly from de DVD drive"
Introduction: This guide will show you how to back-up a DVD to (X)(S)VCD without having 8 GB free
on your hard drive. Its features include subtitle support, multi-launguage support and best of all the mpg is
encoded in TMPGEnc!

Pre-Warning: Some people have said that if you convert directly from your DVD-ROM, without ripping,
it may overheat resulting in your DVD-ROM drive not to work. I don't now if this is true or not (its never
happened to any of my friends or my drive), but if it is I take no responsibility whatsoever!
Is dit nonsens?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik zou toch maar gewoon 8 gb vrij houden op mn harde schijf als ik jou was..

net als het divx of vcd's kijken vanaf cd (ik kopieer ze altijd even naar harde schijf)

cd en dvd spelers hebben een laser en lasers branden niet oneindig.. ze hebben gewoon een x aantal branduren

ik denk dat die branduren wel wat hoger liggen dan de levensduur van je dvdspeler (ik heb nog nooit een apparaat gehad waarvan de laser het niet meer deed)

maar hoelang duurt rippen nou helemaal? :? ongeveer 3 tot 8 uur ofzo op een vrij nieuwe pc.. een film op dvd zou ook 3 uur kunnen duren.. en als je daarna weer een film zou willen kijken zou hij oververhit raken???

denk niet dat je je er zorgen over hoeft te maken

• cornelixnootje1
thnx, ik vond het al zo dom klinken. Net als een auto die 150 kan maar dat je dat er niet te lang mee mag rijden omdattie dan pardoes stuk gaat... :X

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is gewoon onzin
een DVD drive kan wel warm worden, maar echt overhit lijkt me sterk, dat gebeurd niet zo 1,2,3

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Is gewoon een waarschuwing dat ze niet verantwoordelijk zijn voor voor eventuele mankementen aan jou systeem.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 21 juli 2002 12:11 schreef Niek1616 het volgende:
thnx, ik vond het al zo dom klinken. Net als een auto die 150 kan maar dat je dat er niet te lang mee mag rijden omdattie dan pardoes stuk gaat... :X
Deed mijn moeder ook eens met haar auto, daarna kwam die nog amper vooruit, LOL :)

De levensduur van je apparaten vermindert over het algemeen wanneer ze (te) heet worden.
En check ook eens de verpakking van je CD-R's, deze mogen ook niet te heet worden, en heet worden ze zeker als je ze 1,5 uur in je DVD/CD speler laat draaien op 24x of hoger.

Dus, wil je op safe spelen kopieer dan de DVD naar je HDD alvorens te rippen. Hiermee verminder je overigens ook de kans op fouten en artifacts in je rip.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 10:00

DaRoot

Some say...

Op zondag 21 juli 2002 12:11 schreef Niek1616 het volgende:
Bij auto's heb je een topsnelheid en een kruissnelheid. Topsnelheid is dus wat ie maximaal kan halen, kruissnelheid de maximale snelheid die ie continue zonder onderbreking oneindig lang (er van uitgaande dat je een continue brandstof-toevoer hebt op de een of andere manier) kan rijden. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat iets dergelijks ook opgaat voor optische loopwerken. Deze kunnen inderdaad zeer heet lopen na enige tijd. Moderne opticals draaien met een maximum van zo'n 10.000 a 12.000 rpm. Da's niet mis natuurlijk.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• cornelixnootje1
thnx allen, ben al weer heel wat wijzer :)

Verwijderd

bou je zo`n klein 20mm ventilatortje in je DVD speler ;)
Pagina: 1