ASP waarden weer teruggeven..

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
De titel is misschien een beetje wazig, maar zal het ff proberen uit te leggen.

Ik zit met het volgende problemen, ik was bezig met een inlogscherm. Deze wilde twee wilde ik opdelen in een simpel invoerscherm en een scherm waarin de betreffende controlles worden uitgevoerd (bestaat gebruiker, leeg veld etc).
Ik zou natuurlijk bepaalde controlles in het invoerveld kunnen doen, maar dat wil ik ff ter zeide laten.

Mijn probleem is volgt.

Ik heb een dus een invul vorm waarin waarden worden ingevuld. Deze worden doorgegeven naar de betreffende "controle pagina" waarin alles gecontroleerd wordt.
Afhankelijk van een de gemaakte fout wordt bijvoorbeeld een variabele genaamd foutmelding gevuld met de waarde = "U heeft een onjuiste login en/of wachtwoord ingevuld!". Maar deze waarde moet terug gegeven woorden aan het betreffende invoer form.
Hier onstaan dus de problemen, ik kom er niet helemaal uit hoe ik die waarden teruggeef.

De enige oplossing die ik kon bedenken was, om op het controle form de mogelijke foutmeldingen weer mee tegeven met een form (zelfde wijze als ik ze op heb gehaald uit invoerform). Maar dit werkt alleen wanneer ik in de controle form een knop op neem en in de invoerform weer request gebruik.
Dit moet natuurlijk automatisch gebeuren, dus dacht ik ff als test laat ik er eens response.redirect aan het eind zetten.
In de hoop dat het dan als submit actie wordt gezien en mijn invoerform waarden terug krijgt, maar helaas was het niet zo makkelijk :(

Dus zou iemand mij kunnen helpen, met suggesties ofzo (of een post waar het antwoord in staat, want ik heb er zo niet echt 1 kunnen vinden waar deze vraag expliciet werd beantwoord)

Alvast bedankt.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar ik zal even een poging wagen:

je kunt gewoon een IF THEN ELSE statement maken zoiets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<%
varFoutmelding = "je w8 woord is vaut bla bla"

If login = fout Then
  Response.Write varFoutmelding
Else
  Response.Redirect "eenpagina.asp"
End If
%>

Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?

PS: je kunt waarden doorgeven aan een andere pagina dmv een queriestring en ook dmv sessies of cookies

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
je kunt die variabelen in een session gooien .. deze kun je ten alle tijde terughalen, en als de login ok is kill je de sessie weer.

bv:
Session("name") = Request.Form("name")

zodra je weer teruglinkt naar de beginpagina roep je em zo weer op:
<input type="txt" name="name" value="<%= Session("name") %>">
Zodra alles goed is ingevuld kill je de sessie met <% Session.Abandon %> en redirect je naar whatever :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

lees 4of9's reactie, En denk zelf na, de oplossing is nabij!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.