Nieuw moederbord geplaatst - netwerk dubbel

Pagina: 1
Acties:

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
Ik heb net een nieuw moederbord geplaatst, en bij het opstarten van Windows krijg je dan dat echt alle hardware opnieuw wordt gevonden. Hartstikke leuk, werkt goed, ook mijn 2 netwerkkaarten.

Totdat ik de intranet-netwerkkaart een IP-adres wil toekennen, zodat-ie in de workgroup wordt gezien.

Dit IP-adres (192.168.0.123) invullen en op OK drukken geeft de volgende melding:
'The IP-address 192.168.0.123 you have entered for this network adapter is already assigned to another adapter 'CNet PRO200 PCI Fast Ethernet Adapter'. 'CPPFEA' is hidden from the network Connections folder because it is not physically in the computer. If the same address is assigned to both adapters and they both become active, only one of them will use this address. This may result in incorrect system configuration.'
En dat laatste is zeker waar: ik kan op het netwerk, maar Internet delen (met WinRoute) is er niet meer bij.

Weet iemand een manier om die 'hidden' connecties toch te tonen en dus te verwijderen?

edit:

Weet niet of het van toepassing is, maar ik draai XP met als nieuw moederbord een MSI KT3-Ultra.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:27
Device manager -> View -> Show hidden devices

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 05:20

hefaistos

feestelijk gehandicapt

'CPPFEA' is hidden from the network Connections folder because it is not physically in the computer.

ROFL :+

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 01:14 schreef hefaistos het volgende:
'CPPFEA' is hidden from the network Connections folder because it is not physically in the computer.
:?
Een iets meer alledaags vb die hetzelfde "probleem" veroorzaakt is een usb netwerkkaartje.
Als je meerdere usb poortjes hebt en je plaatst het de ene keer in poort 1 en de andere keer in poort 2 dan is de "installatie" van je netwerkkaart hidden.

• sjroorda
De device manager-tip van sverzijl was een goede, maar deinstalleren kon niet, omdat ze nog in gebruik zouden zijn :? Ik heb nu maar gewoon deze laten staan (dus Bill denkt nog steeds dat er 4 netwerkkaarten in mijn computer zitten :P) en het IP-adres (waar de problemen dus ontstonden) maar eentje verhoogd :) Bedankt voor de hulp!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Toch nog maar mooie oplossing geven : [topic=172205/1/50]

Draadje is nog van mij geweest ;)

BTW, de oplossing in dat draadje is een klein beetje onvolledig, je moet ook nog "show hidden devices" aanzetten. Op die manier toont hij tussen de hidden devices ook de nonpresent devices. 8-)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• sjroorda
Kreeg ze wel te zien, maar niet gedeinstalleerd: hij zei dat-ie nog in gebruik was, ook nadat ik zo ongeveer alles af had gesloten.

Maar nu werkt het weer, ook al is het niet de mooiste oplossing :)
Pagina: 1