Computer dood?

Pagina: 1
Acties:

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
OK mensen ik zit met een groot probleem :)
Ik was vanmiddag even met mijn pc aan het knutselen, kabeltjes wat beter opbergen enzo en nu wilde ik hem net weer opstarten maar hij doet niks meer.

Systeem:
PIII 450 Mhz
Abit BE6 nieuwste BIOS upgrade
Voodoo3 3000 videokaart.

Omschrijving probleem: Als ik de PC opstart krijg ik HELEMAAL geen feedback, behalve het power ledje en de fans die gaan draaien. Ik krijg helemaal geen beeld. Er is ook geen piepje. Ik kan de pc nog wel uitzetten. Soms gaat dit door gewoonop de Power knop te drukken, soms moet ik die 4 seconden ingedrukt houden voordat hij uit gaat (en heel soms reset hj dan als ik dat doe). Ik heb geprobeerd alles uit het systeem te halen, dus alle sloten leeg, IDE kabels eruit trekken, alle stroom van apparaten eruit, geheugen eruit, zelfs CPU eruit, maar ik krijg nog steeds geen piepje en ook geen beeld.

Ik ben nu ten einde raad.. ik heb het gevoel dat ik van alles heb geprobeerd maar hij doet het echt niet meer :? iemand nog wijze ideeën?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Machine kaal maken, alles eruit behalve cpu en geheugen. Beeper aansluiten. Testdraaien. Piepjes? Zo ja, videokaart invoegen, zo nee dan kun je gaan huilen vermoed ik.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Op zondag 21 juli 2002 00:01 schreef frim het volgende:
OK mensen ik zit met een groot probleem :)
Ik was vanmiddag even met mijn pc aan het knutselen, kabeltjes wat beter opbergen enzo en nu wilde ik hem net weer opstarten maar hij doet niks meer.

Systeem:
PIII 450 Mhz
Abit BE6 nieuwste BIOS upgrade
Voodoo3 3000 videokaart.

Omschrijving probleem: Als ik de PC opstart krijg ik HELEMAAL geen feedback, behalve het power ledje en de fans die gaan draaien. Ik krijg helemaal geen beeld. Er is ook geen piepje. Ik kan de pc nog wel uitzetten. Soms gaat dit door gewoonop de Power knop te drukken, soms moet ik die 4 seconden ingedrukt houden voordat hij uit gaat (en heel soms reset hj dan als ik dat doe). Ik heb geprobeerd alles uit het systeem te halen, dus alle sloten leeg, IDE kabels eruit trekken, alle stroom van apparaten eruit, geheugen eruit, zelfs CPU eruit, maar ik krijg nog steeds geen piepje en ook geen beeld.

Ik ben nu ten einde raad.. ik heb het gevoel dat ik van alles heb geprobeerd maar hij doet het echt niet meer :? iemand nog wijze ideeën?
Ik heb het probleem 2x gehad :( ...

Eerste keer: kapotte simm module op oud mobo, ding piepte als een gek, daarna module eruit, reboot, zelfde verschijnselen als bij jou..

Tweede keer: Kortsluiting in mobo door contact tussen pinnentjes (waarschijnlijk door moboplaat), wederom zelfde verschijnselen. ;(

Ik denk zelf dat mijn tweede keer wel eens jou probleem kan zijn, kortsluiting in je mobo. Wat er dan allemaal dood door kan zijn weet ik niet, maar bij mij was destijds alleen het mobo dood, proc draait momenteel heerlijk op een ander mobo.

Pak ook eens de search erbij met als term "computer dood", haal je veel vandaan.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Is die crash ontstaan NA die flash??

Ik heb ook zo'n prob gehad met een MSI-6195 SLOT A maar daar bleek bij dat er een transistor was afgevallen (metaalmoeheid, lang verhaal) & daardoor deed niets het meer, Nieuw moederbord is een oplossing.

• frim
  • Niet online
Nee, PC ging "gewoon" dood, dus niet na die flash.

Heb al veel geprobeerd: BIOS resetten, op de INSERT knop drukken terwijl hij "opstart", stroom eraf aanzetten uit stroom er weer op en zo..

Ik ga vanmiddag CPU in andere pc zetten, kijken of die werkt want van wat ik heb gelezen kan "geen piepje" beteken:
• Moederbord is verrot
• CPU is kapot
• geheugen is kapot

dus ik zal CPU en geheugen testen, als die allemaal nog werken dan is MoBo kapot...

• frim
  • Niet online
OK ik heb de CPU getest, die leeft nog (ook al geeft die "Pentium 2 MX 233 MhZ aan piv P3 450 MhZ) dus het zal wel aan het moederbord liggen? dat die dood is? is er een manier om dat te testen?

Verwijderd

andere geheugen reepjes / cpu / video / voeding ?
Pagina: 1