Toon posts:

Piepjes bij opstarten: wat betekenen ze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een aaneengesloten reeks van probleempjes nu het probleem dat het systeem helemaal niet meer opstart.

Ook komt er een aantal piepjes uit de speaker waarvan ik de betekenis niet ken. Het is 1 lange piep gevolgd door 3 korte.

Wie weet wat de piepjes betekenen (ASUS P2L97 AGP Moederbord)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:15
Videokaart misschien?

Verwijderd

Ik heb ook een keer zoiets gehad.. Ik denk dat het gebeurt wanneer een kaart of je cpu niet helemaal goed in het slot zit. Misschien ligt het aan een te zwakke voeding, kan ook..

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 08:40
Staat in je manual. is meestal videokaart of je geheugen. Bij de A7V is dat "video card not found or video card memory bad", dus dat zal bij die van jou ook wel zo zijn...

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Het zal indd je videocard of geheugen zijn zoals hier al gezegt werd.
Als je exact wil weten welke POST error message het is dan kun je met wat geluk een PDFje downloaden bij ftp.asustek.de van je moederbord. Daar vind je vaak met meer tech. info. ;)

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien zit je monitor niet goed aangesloten.. dan geeft ie ook lang-kort-kort-kort..

het heeft denk ik iig iets met de videokaart te maken

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:15
Een pieptoon als je monitor verkeerd zit???

Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Download op deze link het betandje van de bekenste Bios leveranciërs en hun Beepwoordenboek :)

And The Only One

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 14:53 schreef The Fox het volgende:
Een pieptoon als je monitor verkeerd zit???

Dat heb ik nog nooit meegemaakt.[/quote]Als ik mn monitor niet heb aangesloten krijg ik zo'n pieptoon..

Verwijderd

Als ik m'n monitor niet aansluit krijg ik alleen geen beeld ;)

Verwijderd

Heb speaker er uit getrokken:)
is veel rustiger ....
Pagina: 1