Toon posts:

[TV-out] Zwart/Wit

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen wil ik even zeggen dat ik de faq gelezen heb en dat ik echt allerlei configuraties heb geprobeerd.

Probleem is dus dat ik zwart-wit beeld krijg als ik mijn computer aansluit op mijn nieuwe TV. Het is een Sony KV21FT1.

De gewone composite uitgang geeft op de Sony televisie wel beeld in kleur, maar dus in mindere kwaliteit.

De TV ondersteund RGB, wat volgens die verkoper betekend dat 'ie s-video ondersteund (ik weet niet meer of hij gelijk heeft).

Het ligt niet aan de S-VHS kabel en ook niet aan de PC/videokaart zelf, want ik heb de combinatie van die 2 uitgeprobeerd op de televisie van mijn ouders die een directe s-video ingang op de videorecorder hebben en dat geeft gewoon goed beeld in kleur.

Wanneer ik echter op diezelfde videorecorder via het scartblokje werk die ik aansluit op de tv of op diezelfde videorecorder krijg ik weer zwart-wit beeld.

Wat kan nu het probleem zijn? Kan het liggen aan het scartblokje, en zo ja, hoe kan ik dat controleren?

Hoe kan ik uitzoeken of mijn tv s-video ondersteund? Is dat toch dat RGB gebeuren? Ik heb de gebruiksaanwijzing voor me liggen, dus als iemand me kan vertellen hoe ik dat kan uitzoeken, dan graag!

Alvast bedankt voor het meedenken.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Volgens mij staat er wel veel info in de FAQ,

[topic=482538/1/25]

Damn, ik ben weer in een goed humeur :Y)

Verwijderd

Je zegt het antwoord zelf volgens mij al.

Een directe verbinding van s-video videokaart naar s-video van de tv werkt.
Maar svideo naar scart niet. Dus die scart aansluiting kan dan volgens mij geen s-video sign verwerken.

Kijk eens of je wat in het menu van de tv kunt instellen. norm videorec enz.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 22:08 schreef -Skyhawk- het volgende:
Volgens mij staat er wel veel info in de FAQ,

[topic=482538/1/25]

Damn, ik ben weer in een goed humeur :Y)
Heb ik toch al gekeken. Veel dingen uit de faq geprobeerd, maar het helpt niet.
Op zaterdag 20 juli 2002 22:25 schreef ureal het volgende:
Je zegt het antwoord zelf volgens mij al.

Een directe verbinding van s-video videokaart naar s-video van de tv werkt.
Maar svideo naar scart niet. Dus die scart aansluiting kan dan volgens mij geen s-video sign verwerken.

Kijk eens of je wat in het menu van de tv kunt instellen. norm videorec enz.
Ik dacht ook dat het aan het scartblokje ligt ja, maar wat is dan een goed scartblokje? Hoe kan ik er nou achter komen dat ik een blokje heb dat wel s-video aankan.

Het kan ook aan iets anders liggen. De videorecorder zet het s-video signaal om naar normaal PAL signaal zodat de tv er geen problemen meer mee heeft. Het hoeft dus niet aan het scartblokje te liggen. Doet de videorecorder dat trouwens? Het omzetten naar normaal signaal, of lust die het signaal gewoon door naar de tv zonder iets om te zetten. Als die dat namelijk doet weet ik wel wat de oorzaak is.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Als een apparaat S-video/SVHS aan kan dan staat dat wel in de handleiding. Denk gewoon dat die van jou dat dus niet kan. Maar je hebt het over een scart blokje.. betekend dat dat je met RCA-stekkers (tulp) een scart blokje in gaat? Dan biedt je het S-video signaal aan als composite, dat gaat niet werken. Als er nou in de handleiding van je TV staat dat ie S-video ondersteunt, koop dan gewoon een kabel die van S-video naar Scart gaat, zonder achterlijke blokjes.

Ik heb trouwens ook zo'n kabel, alleen werkt ie niet want mijn TV begrijpt geen S-video :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 01:15

VIPER2001

[GOT]The Source

Pak scartingang 2 en zet hem op y-vhs

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 22:48 schreef OzBoz het volgende:
Als een apparaat S-video/SVHS aan kan dan staat dat wel in de handleiding. Denk gewoon dat die van jou dat dus niet kan. Maar je hebt het over een scart blokje.. betekend dat dat je met RCA-stekkers (tulp) een scart blokje in gaat? Dan biedt je het S-video signaal aan als composite, dat gaat niet werken. Als er nou in de handleiding van je TV staat dat ie S-video ondersteunt, koop dan gewoon een kabel die van S-video naar Scart gaat, zonder achterlijke blokjes.

Ik heb trouwens ook zo'n kabel, alleen werkt ie niet want mijn TV begrijpt geen S-video :)
Dit scartblokje heeft een s-video ingang én rood/wit/geel tulpingangen. De gele blijft dus bij mij ongebruikt. Dus eigenlijk lijkt me het bij nader inzien nogal vreemd als het aan het scartblokje ligt, anders zat er echt niet zo;n ingang op. Dit betekend dus dat het wel aan de tv móet liggen.

Betekend die RGB in de handleiding van mijn tv dus niet dat 'ie s-video aankan?
Op zondag 21 juli 2002 00:19 schreef VIPER2001 het volgende:
Pak scartingang 2 en zet hem op y-vhs
Tv heeft maar 1 scart ingang, maar je bedoelt vast van de videorecorder dan? Wat bedoel je met y-vhs en hoe kan ik die daarop zetten?

Verwijderd

Voeding is 300 wat en via 4 in 1 drivers heb ik ook ja

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 01:02 schreef redbaron16 het volgende:
Wat zeg je?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Op zondag 21 juli 2002 01:02 schreef redbaron16 het volgende:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/553955"]Terug naar je eigen topic!![/url] :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Nog even heel concreet:

1. Hoe weet ik zeker of het scartblokje wel of niet goed is. N.B. Het heeft een s-videoingang.

2. In welke termen staat in de handleiding beschreven of de tv wel of niet s-video aan kan?

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

tvtool.de en daarmee force (s)vhs will probably do the job

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 13:02 schreef ThePriest het volgende:
tvtool.de en daarmee force (s)vhs will probably do the job
Ahh, duits! Daar bak ik dus niks van he. Wat force ik hier precies hoe mee dan?

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Op zondag 21 juli 2002 13:13 schreef Rampheerde het volgende:

[..]

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/rtfm.jpg

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Op zondag 21 juli 2002 13:13 schreef Rampheerde het volgende:

[..]

Bij mij werkt dat "connection" op VHS zetten om van 't zwartwit af te komen. Suc6.
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/tvtool.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 13:17 schreef ThePriest het volgende:

[..]

[url="http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/rtfm.jpg"][afbeelding][/url]
:D sorry....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 13:20 schreef ThePriest het volgende:

[..]

Bij mij werkt dat "connection" op VHS zetten om van 't zwartwit af te komen. Suc6.
[url="http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/tvtool.jpg"][afbeelding][/url]
En blijf je dan goede kwaliteit houden?

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Op zondag 21 juli 2002 13:21 schreef Rampheerde het volgende:

[..]

En blijf je dan goede kwaliteit houden?
Ja hoor, ligt natuurlijk aan je grafische kaart, maar divx'jes zien op de tv er echt beter uit dan op m'n VisionMaster 510. (GF3)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 13:25 schreef ThePriest het volgende:

[..]

Ja hoor, ligt natuurlijk aan je grafische kaart, maar divx'jes zien op de tv er echt beter uit dan op m'n VisionMaster 510. (GF3)
Zal ik es proberen dan, maar het veranderd natuurlijk niets aan het feit dat de tv wel of niet s-video aan kan. Het werd me gegarandeerd in de winkel, dus als het niet zo is ga ik bonje schoppen totdat ik een nieuwe tv heb die het wel aan kan.

Ik snap het toch niet echt, tis een tv van een paar weken oud, assortiment van vorig jaar, dat wel, maar nog steeds nieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 13:25 schreef ThePriest het volgende:

[..]

He, maar ik zie dat dit progje maar een beperkt aantal videokaarten aankan. Ik heb zo'n VIA Epia moederbordje met geintegreerde videokaart, dat werkt dan denk ik niet.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De TV ondersteund RGB, wat volgens die verkoper betekend dat 'ie s-video ondersteund (ik weet niet meer of hij gelijk heeft).
Die verkoper heeft geen gelijk. Een SCART aansluiting voor S-video is anders bedraad dan eentje die voor RGB geschikt is. Heeft je toestel maar *een* SCART aansluiting dan is hij nooit voor beiden geschikt. Staat er trouwens niets over in de handleiding?

Verwijderd

Ga eerst maar eens uitzoeken of je tv wel S-Video signaal kan hebben, dat kunnen wij niet voor je doen. Verder kon je dit natuurlijk ook wel in de [topic=482538/1/100] lezen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.