Toon posts:

programma om punkdrum te maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een experimentje om een punk liejde op te nemen. Ik zoek een programma waar je goed klinkende punkdrum:) mee kan maken om achter gitaren te zetten. Dus geen Drum n Bass drum progjes.

Ik maak nu drums in fruity loops.

zie:
[url="http://members.home.nl/fatmike/7-19-02%20%2096kbit.mp3"]http://members.home.nl/fatmike/7-19-02%20%2096kbit.mp3[/url]
voor een sample met gitaar & bas (drums niet af).

Ik vind het nogal houterig klinken. Iemand een suggestie?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ehm, gewoon drumsamples in een sequencer stoppen? En dan pitch, volume, etc een beetje varieren, en een wisselende erg korte delay voor elke drum, oid, om het echt te laten klinken, gok ik. (maar ik heb er totaal geen verstand van)

• Nikel
  • Niet online
Heb even geluisterd, en valt nu vooral opvalt is dat de zang nogal mist. En dat er helemaal geen fills inzitten (nouja, eentje dan) kwa drums, ik zou eerst eens een overdadige hoeveelheid mooie fills toevoegen en dan nog eens kijken hoe het dan klinkt. Ik denk trouwens ook dat een normale drummer redelijk aan de dode kant zal zijn na het spelen van dit nummer (duurt redelijk lang voor een punk nummer), maar dat is natuurlijk juist het voordeel van niet-echt-drummen :).

Ik vond de gitaren in eerste instantie goed klinken, maar na een paar keer luisteren hoor je toch wel dat ze nep zijn, daar zou je ook nog wel iets aan kunnen doen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor de gitaren zijn nooit zo echt geweest, de bas ook. :)

• Nikel
  • Niet online
Het is echt zo ingespeeld? Ik vind het nog steeds nep klinken.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zet die basedrum lager in de mix! Gele koorts krijg'k ervan :)

Voor de rest vind ik het allemaal hard meevallen. Punkgitaren en goeie produktie is een beetje tegenstrijdig, vind je dat nou zelf ook niet ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Het duurt inderdaad nogal lang voor een punknummer. Zeker omdat er weinig in gebeurt verder. Zonder zang en refrein valt dat helemaal op. Maar het klink best lekker.
Pagina: 1