ISDN lijn tijdelijk een poort blokkeren...

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Wij hebben thuis isdn i.s.m een Quatrovox III (4 analoge poorten). Nu heb ik een leuk broertje die overdag stiekum gaat internetten, waardoor de telefoonkosten de pan uit rijzen!'s Avonds gebruiken we Wanadoo Hometime!

Maar nu is mijn vraag:
Kan ik 1 poort (waar de computer aanhangt) tijdelijk blokkeren dus overdag van 8 tot 19 uur?
Ik heb al in de handleiding van de Quatrovox gekeken maar daar staat alleen het blokkeren van inkomende gesprekken in en niet van uitgaande gesprekken!

Hoe kan ik dit oplossen?

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
Volgens mij is dat met een quatrofox niet mogelijk

je zult dan toch iets anders meoeten verzinnen schakelaar met een sleutel ofzow >:)

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Dat is (vrijwel) niet mogelijk. Je kunt dan beter kijken naar andere alternatieven, zoals het hartig toespreken van het broertje in kwestie, of het aanbrengen van een beveiliging op de computer (bijv. door het inbelwachtwoord niet te laten onthouden) :). De kabel iedere keer verwijderen kan ook, maar houdt iets meer lichamelijke arbeid in :P.

Verwijderd

Er staat me iets bij dat het wel kan. Welk type 4-vox heb je? Ik kan het maandag wel even voor je nakijken. :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
Knip de telefoondraad naar de pc door; zet er een relais oid tussen. Met een tijdschakelaar geef je het relais spanning, en klaar :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
* DJSmiley snapt ff 1 ding niet..

Waarom wil je dat allemaal tegen gaan houden??

Bedoel, als je ouders gewoon je broertje aanpakken is het toch niet nodig? Gewoon rekening geven >:)
Of anders strafmaatregelen nemen, sim-pel

* DJSmiley vind het zo beetje omgekeerde wereld,
ouders moeten zich aanpassen aan broertje :? :?

Anyway: mocht je het toch zo willen doen... of zo'n internet-regelproggie installen, (maar als je broertje beetje slim is omzeilt ie dat wel) of de genoemde relais-tijdschakel-combo.

* DJSmiley heeft mooi kabel,
broertje doet maar waar ie zin in heeft.. (En ragt er dus ook gbs doorheen).. ouders trouwens ook

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Op zondag 21 juli 2002 16:18 schreef Robbel het volgende:
Er staat me iets bij dat het wel kan. Welk type 4-vox heb je? Ik kan het maandag wel even voor je nakijken. :)
Het is een Quatrovox III bouwjaar 06/'99, meer kan ik er niet van maken omdat hij aan de muur vast zit!

Verwijderd

Kan je niet gewoon de telefoonstekker overdag meenemen? :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Regel een gespecificeerde rekening en dan kan je gewoon aanwijzen hoeveel geld die gozer verinternet heeft (aangenomen dat de rest via hometime ook inbellen op een ander nummer?) en laat hem dat dokken. Dan ist snel afgelopen hoor.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Je kunt het gewoon niet voorkomen, hij is jouw waarschijnlijk dan toch weer slimmer af (tenminste als hij wat van comps afweet :) )
Pagina: 1