The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
zorg even voor ventilatie
en waar haal je je kabels doorheen..
owja misschien grappig.. wel eens van die computermeubels gehoord (wehkamp / neckermann e.d).. kasten doe je ze open word het un computermeubel
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Ik wil hem dus in een groote kast stoppen, zodat ik zo weinig geluid heb snachtsOp zaterdag 20 juli 2002 21:37 schreef insan1ty het volgende:
Gewoon iets groter dan je pc, maar je moet wel iets van gaten hebben voor de koeling he...
Dus met geen (of kleine/weinig) luchtgaten
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Er moet lucht in en uit kunnen natuurlijk
Anders gaat je temp lekker stijgen.
Kast zal een beetje helpen, je ken beter meer geld uit geven aan beter en stillere coolers, en isolatiematten
Te weinig lucht in een kast?Op zaterdag 20 juli 2002 21:41 schreef Maurice het volgende:
tsja lijkt me niet zo verstandig dus...
In een gelosten kamer vonder ventilatie blijft een PC goed draaien, dus waarom niet in een iets kleinere ruimte
Verwijderd
denk ff na zeg.Op zaterdag 20 juli 2002 21:45 schreef The_Dud3 het volgende:
[..]
Te weinig lucht in een kast?
In een gelosten kamer vonder ventilatie blijft een PC goed draaien, dus waarom niet in een iets kleinere ruimte
in je slaapkamer kan de lucht toch veel beter circuleren dan in een afgesloten kast..djeezz
Verwijderd
Tsja je moet je warmte toch ergens kwijt?Op zaterdag 20 juli 2002 21:45 schreef The_Dud3 het volgende:
[..]
Te weinig lucht in een kast?
Hoe groot moet een ruimte dan zijn?Op zaterdag 20 juli 2002 21:48 schreef jv777 het volgende:
[..]
Tsja je moet je warmte toch ergens kwijt?
In een kleine kamer gaat het,
maar in een groote kast niet?
Verwijderd
In een kamer zou je de hele kamer op moeten warmen, en in een grote kast de hele kast, maar het geleid niet zo geod warmte. Dus de lcuht kan zijn warmte slecht kwijt, en zal dus vrij moeijlijk zijn warmte kwijt kunnen.Op zaterdag 20 juli 2002 21:49 schreef The_Dud3 het volgende:
[..]
Hoe groot moet een ruimte dan zijn?
In een kleine kamer gaat het,
maar in een groote kast niet?
edit/ en in je kamer heb je nog tocht en dergelijke dus je zorgt wel voor je koeling enzo, en dat heb je in en kast veel minder.
edit/
Soms gooi ik de deur dicht, terwijl E-donkey draait. CPU load is dan nauwelijks 1%, maar ik kan je vertellen dat de temperatuur ik de kast dan flink oploopt (>35 celcius). Draait er een zwaardere app, dan is het meestal de videokaart die de zaak stillegt.
Om een lang verhaal kort te maken: kennie zonder ventilatie!
Verwijderd
Ik denk dat jij ook warm begint te lopen, al die tijpvoutenOp zaterdag 20 juli 2002 21:50 schreef jv777 het volgende:
[..]
In een kamer zou je de hele kamer op moeten warmen, en in een grote kast de hele kast, maar het geleid niet zo geod warmte. Dus de lcuht kan zijn warmte slecht kwijt, en zal dus vrij moeijlijk zijn warmte kwijt kunnen.
Nu ja, je hebt overschot van gelijk
Denk dat zijn voorstel niet goed zal werken in de praktijk, tenzij ie veel ruimte over heeft achteraan zijn kast om de lucht via enkele grote ventilatoren weg te zuigen
Verwijderd
Raampje staat al openOp zaterdag 20 juli 2002 21:58 schreef TweakViper het volgende:
[..]
Ik denk dat jij ook warm begint te lopen, al die tijpvoutenLOL (effe raampje open zetten of zo
)
Nu ja, je hebt overschot van gelijk
Denk dat zijn voorstel niet goed zal werken in de praktijk, tenzij ie veel ruimte over heeft achteraan zijn kast om de lucht via enkele grote ventilatoren weg te zuigen
Verwijderd
En een sprinklersysteem, heb je direct waterkoelingOp zaterdag 20 juli 2002 21:58 schreef droeftoeter het volgende:
zorg in ieder geval wel voor een rookmelder op je kamer
[pats]Op zaterdag 20 juli 2002 21:58 schreef droeftoeter het volgende:
zorg in ieder geval wel voor een rookmelder op je kamer
ik heb er lekker 2 boven mn pc hangen
[/pats]
Mijn oude servertje een Amd K7-II-450@550 heeft zich 2 jaar lang prima vermaakt in de gangkast.
Maar zoals het spreekwoord al zegt: meten is weten, dus douw die PC in de kast start MBM op, em kijk wat de temp. doet.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Verwijderd
En vergeet de brandweer niet te verwittigenOp zaterdag 20 juli 2002 22:04 schreef d-Frag het volgende:
Waarom zou het niet kunnen? tenzij je flink gaat lopen renderen/gamen kan het best.
Mijn oude servertje een Amd K7-II-450@550 heeft zich 2 jaar lang prima vermaakt in de gangkast.
Maar zoals het spreekwoord al zegt: meten is weten, dus douw die PC in de kast start MBM op, em kijk wat de temp. doet.
Of sta er continu zelf bij met een poederblusser of zo (water niet aan te raden)
Sprinklersysteem was dus geen goed idee van mij
Duh, natuurlijk niet meteen s'nachts maar eerst als je wakker bent testen wat er gebeurd.Op zaterdag 20 juli 2002 22:06 schreef TweakViper het volgende:
[..]
En vergeet de brandweer niet te verwittigen
Of sta er continu zelf bij met een poederblusser of zo (water niet aan te raden)
Sprinklersysteem was dus geen goed idee van mij
Wat files over het netwerk kopieeren voor HD warmte, benchmarkje draaien om de CPU te stressen etc.
En zelf ontbrandende PC's maak je niet zovaak mee, in het ergste geval krijgt je CPU een oplazer en schakelt de ATX voeding zichzelf uit.
Maar dat is alleen als je vrolijk blijft kijken terwijl de temp al een kwartier 90graden is
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Verwijderd
Verwijderd
Wel even twee ventilatie gaten gemaakt in de deur (onder: lucht in dmv. ventilator en boven lucht uit dmv. ventilator). Twee roostertjes op de deur voor de visuele afwerking en klaar.
Werkt perfect bij mij. Zeer stille configuratie hierdoor en temperatuur in kast wordt niet warmer dan ~34C*. Je hoort verder alleen zacht geruis uit de kast
*: Veroorzaakt door: 3 x CDROM, 6 x HD, 9 x ventilator, Athlon 1333MHz + PII 300Mhz
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Verwijderd
hoe wil je dat hebben 9 dingen? op een pc kunnen 4 per pc... of heb je een raid in die 1333Op zondag 21 juli 2002 18:54 schreef fv het volgende:
PC in inbouwkast, dat heb ik ook! Twee zelfs (server + client).
Wel even twee ventilatie gaten gemaakt in de deur (onder: lucht in dmv. ventilator en boven lucht uit dmv. ventilator). Twee roostertjes op de deur voor de visuele afwerking en klaar.
Werkt perfect bij mij. Zeer stille configuratie hierdoor en temperatuur in kast wordt niet warmer dan ~34C*. Je hoort verder alleen zacht geruis uit de kast.
*: Veroorzaakt door: 3 x CDROM, 6 x HD, 9 x ventilator, Athlon 1333MHz + PII 300Mhz
of misschien SCSI ?Op zondag 21 juli 2002 19:24 schreef T-Mug het volgende:
[..]
hoe wil je dat hebben 9 dingen? op een pc kunnen 4 per pc... of heb je een raid in die 1333
BTW: Een A7V133 board heeft 4 IDE sloten (2 x ATA66 en 2 x ATA 100 Promise --> 8 devices. Is dus meer dan 4!
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.