Toon posts:

[Debian] gdm standaard uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met X op debian en ga dat binnenkort proberen op te lossen. Maar voorlopig wil ik dat hij standaard op de console inlogt zonder grafische dingen.
Op dit moment probeert hij elke keer gdm op te starten of zo en daardoor flikkert het beeld de hele tijd en kan ik vrij weinig. Ik kan er wel inkomen d.m.v. een rescue disk en wat parameters bij lilo, maar dat wil ik niet.
Het liefst wil ik dat hij in de console opstart en daarin blijft totdat ik bijvoorbeeld startx als commando opgeef.

Met de search kwam er op zulke vragen vaak het antwoord dat je in /etc/inittab de regel id:5:initdefault: de 5 moet veranderen in het runlevel dat je wil (2 is textmode), maar bij die regel staat er al standaard een 2 (default installatie).

Enig idee hoe ik het op een andere manier kan oplossen?

Verwijderd

apt-get remove gdm

Verwijderd

/etc/init.d/gdm tijdelijk moven naar ~/backup ofzo. tenminste zo doe ik het meestal. Als je het netjes wilt doen moet je even kijken ergens in /etc/rc2.d/ en daar gdm uitschakelen c.q. de link naar gdm verwijderen..

Verwijderd

ai, excuus voor de 3 posts.

<font color="0000ff">Iets te enthousiast? :+ Kheb er ff twee weggehaald :)</font>

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

4 posts achter elkaar :D
Daar is de edit knop vooor ;)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan ook gewoon gdm uit runlevel 2 halen dmv.
code:
1
rm /etc/rc2.d/S??gdm

Wat op de ?? moet weet ik niet, maar een paar keer TAB kan helpen.. :)

[edit]
Arghh.. Verkeerd gelezen.. Wat een raar topic wordt dit.

Vergeef me.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb de gdm file uit /etc/rc2.d/ gehaald en nu start hij niet meer op, zoals ik wilde.
Ik heb hem naar mijn /root directory gebackupped, hopelijk gaat het terugzetten goed als ik alles gefixed heb. :)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

Ik had hetzelfde probleem en heb toen tijdelijk /etc/init.d/kdm naar /etc/init.d/kdm~ hernoemd. [Als je kdm, gdm en xdm hebt, alledrie hernoemen (of twee deinstalleren ;))]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1