Toon posts:

Fasttrack TX2000 problemen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een AOpen AX6BC plank probeer ik een TX2000-Promise kaart aan de gang te krijgen onder/met Windows2000-Server.

De drivers worden zonder fouten etc. geladen alleen het os zelf ziet de raid die wel op de zelfde machine onder DOS/622 werkt (fdisk part. maken gaat ok etc.) NIET!

In eerste instantie was de test-setup met 4 WD-120GB disks uitgerust...(dacht misschien een size issue) Later met 1..... geen verschil.

ehhhh iemand met een idee? of ervaring met het zelfde probleem ( zag dat er al genoeg draadjes over deze controllers waren maar niets wat hier op lijkt tot nu aan toe iig....)

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Mijn ervaringen met hetzelfde mobo en andere Promise kaart zijn goed.
Ik heb wel eerst de kaart zonder hd's geïnstalleerd. Hd's dus op ide.
Toen dat goed werkte heb ik pas de hd's en de cdrom's op de Promise aangesloten. Werkte goed

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier nog een AX6B draaien (ook W2KS) en een FastTrack66 totaal zonder problemen. Vandaar dat ik ook sta te kijken dat dit niet werkt.

Op de MOBO IDE zijn de BOOTDISK(8GB) en IDE-CDrom aangesloten (zelfde bij beide setups). Alleen in de machine met de Fasttrack66 is een mengelmoes aan disks aanwezig (30GB -> 80GB) en in die andere moeten dus 4 WD120 komen te draaien.

Heb net IPV de w2k fasttrack.sys omgewisseld met de versie voor XP (andere filesize) idem. Geen errors, maar ook geen DISK te zien in het OS :( )

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 20 juli 2002 21:17 schreef HermanC het volgende:
Heb net IPV de w2k fasttrack.sys omgewisseld met de versie voor XP (andere filesize) idem. Geen errors, maar ook geen DISK te zien in het OS :( )
Heb je ze wel geformateerd onder XP?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-04 08:59
heb je ze wel gemount,want in w2k en winxp moet je als je het os al geinstalleerd hebt de nieuw geplaatste harde schijven aanmelden,dit doe je bij : administrative tools/computer management/disk management
daar ziet hij ze wel en kun je ze mounten en dan formateren.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je ze wel geformateerd onder XP?
Zo ver kom ik al niet, in de BIOS (tijdens boot ctrl-f) kan ik raid defineren. Dan boot OS ( fresh install SP2 patches up2date enzo ) en dan zie ik in de disk-tool dus NIET de disk om hem te kunnen partitioneren/formateren.

Onder MSDOS(622) zie ik hem dus WEL (optie 5 andere disk kiezen) en dan part. maken enzo dat werkt allemaal. Alleen als daarna W2K weer boot -> no go.

En het mounten moet autom. gebeurent als het OS een nieuwe disk zien ( en je die admin.disk tool start natuurlijk eerder niet).....
Pagina: 1