2 NIC's over 1 IP ?

Pagina: 1
Acties:

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Ik ga strax even op mijn LANpartyserver redhat 7.3 installeren en ik zit me het volgende af te vragen :

Ik heb in deze server 2 3com905c NIC's zitten waar ik op het moment (met NICexpress onder Win2k) de 2 NIC's combineer tot 1 virtuele NIC die samen 1 IP adres gebruiken.

Als ik nu Redhat ga draaien, is er dan een mogelijkheid om deze 2 NIC's samen te koppelen zodat ze beide 1 IP adres kunnen gebruiken ?

DOC.

DOC.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik weet niet wat je exact wil, Maar je kan ze bridgen. Moet je de bridging howto zoeken op linuxdoc.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 20:54 schreef Vaagharses het volgende:
Ik weet niet wat je exact wil, Maar je kan ze bridgen. Moet je de bridging howto zoeken op linuxdoc.
Wat hij bedoelt is idd bridgen...

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Thx

DOC.

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
* Jack Flushell is nieuwgierig geworden (Nbee)

Waarom wil men bridgen ?

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:17

Robert

You have your answer..

Op zondag 21 juli 2002 00:52 schreef Jack Flushell het volgende:
* Jack Flushell is nieuwgierig geworden (Nbee)

Waarom wil men bridgen ?
Om een asociaal grote bandbreedte te kunnen krijgen ;)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 19:50
Bridgen? Denk dat ie eerder trunken/bonding bedoeld.. Dit is onder linux ook zeker mogelijk. ifenslave is je vriend :)

(Bridgen is in feite niets meer of minder dan een 2 (of meer) poorts switch en heeft NIETS met 1 ip op 2 nics te maken)

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 00:56 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Bridgen? Denk dat ie eerder trunken/bonding bedoeld.. Dit is onder linux ook zeker mogelijk. ifenslave is je vriend :)

(Bridgen is in feite niets meer of minder dan een 2 (of meer) poorts switch en heeft NIETS met 1 ip op 2 nics te maken)
trunken, Nie bridgen >:)

Verwijderd

Nou wilde ik eigenlijk ook even precies weten hoe het nou precies zat met dat trunken/bonding. Ik vond eigenlijk direct op Google wel een page die het goed uitlegd. Verder lijkt de page me ook erg handig voor de topic starter omdat er letterlijk staat hoe je het moet doen.

[url="http://logout.sh/computers/linux/bonding"]port bonding/trunking[/url]

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft. Ik vond het zelf wel leerzaam.

Verwijderd

aha, dat klinkt leuk, maar wat ik lees is dat je ook instellingen aan de switch moet maken, is dat echt nodig?
On the switch I logged in, and bonded the two ports I had connected the servers NICs to, under feature -> trunk -> addPort

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:17

Robert

You have your answer..

Op zondag 21 juli 2002 14:54 schreef pakje_bakmeel het volgende:
aha, dat klinkt leuk, maar wat ik lees is dat je ook instellingen aan de switch moet maken, is dat echt nodig?
[..]
Ja voor zover ik weet kan dat alleen op switchen die deze feature ondersteunen en dus niet op elke huis tuin en keuken switch :) Zie ook [topic=291924/1/25]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Pagina: 1