Toon posts:

[sony handycam] usb capture?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus vanmiddag een Sony Digital Handycam gekocht, type DCR-TRV32E. Ik wilde namelijk een USB-link naar m'n computertje hebben. Met foto's op de memorystick gaat dat ook prima, maar ik krijg het dus niet voor elkaar om videobeelden op m'n pctje te krijgen (wel op de tv uiteraard, ook leuk maar ik wil er dus ook met m'n computer wat mee kunnen doen!)...

Hoe ga ik dit regelen? Op de cdrom bij de camera zat een programma om video's mee te bewerken (MGI VideoWAVE) dus het MOET volgens mij kunnen maar hoe....?
- Via de USB-link?
- Via S-video?
- Via Super Laser Link?

Er zit namelijk ook een Super Laser Link op die camera voor draadloze verbindingen, aan m'n compu hangt een losse irda-poort van Sitecom - kunnen die 2 ook met elkaar communiceren?

Tnx alvast! :)

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
als je een S-Video ingang op je PC hebt kan je het daarmee doen, met die laserlink weet ik niet, maar de USB-Link is,zoals je al aangaf, alleen maar voor de stilstaande beelden daar kan je dus niet door capturen.

Verwijderd

Topicstarter
da's jammer... de verkoper gaf me een andere indruk maar goed... ;)

ik ben bang dat die s-video poort op m'n laptop alleen maar een uitgang is... zometeen ff op zoek naar de handleiding

iemand die meer weet over die laser link? kan dat via irda?

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 21:58 schreef WilkOnline het volgende:
da's jammer... de verkoper gaf me een andere indruk maar goed... ;)
Waar heb ie em gekocht. :?
iemand die meer weet over die laser link? kan dat via irda?
De Laserlink is een optie om door middel van een ontvanger een beeld vanaf de camera naar je tv te 'beamen'.

plaatje :P
Afbeeldingslocatie: http://www.techtronics.com/uk/images/sony/sony-ift-r20a.jpg

Die ontvanger krijg je met een setje kabeltjes etc. die sluit je aan op je tv en je kan je camcordertje direct op de tv laten afspelen, zonder dat je em eerst moet aansluiten.

Als je em vaak op 1 tv wil aansluiten dan kan het handig zijn.

Zo'n dongel is iets van 70 pl¤ denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
gekocht bij bcc, over het algemeen goede ervaringen mee.

ja dat receiver-apparaat ken ik wel, maar de link naar de tv gaat met een kabeltje ook heel goed... ik wil 'm dus naar m'n computer :?

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 22:12 schreef WilkOnline het volgende:

ja dat receiver-apparaat ken ik wel, maar de link naar de tv gaat met een kabeltje ook heel goed... ik wil 'm dus naar m'n computer :?
--> computer :? --> Firewire, die trv 32 heeft meen ik toch een dv-in naast de dv-out ?

Verwijderd

Topicstarter
er staat alleen maar een dv-out op de camera, met een i.link icoontje ernaast. daarmee zou het misschien kunnen, maar dan heb ik dus een capturekaart nodig en dat kan dan alleen in m'n gewone pc terwijl de laptop veel sneller is voor video-editten etc...... lastig ben ik hè? *D

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zaterdag 20 juli 2002 23:04 schreef WilkOnline het volgende:
er staat alleen maar een dv-out op de camera, met een i.link icoontje ernaast. daarmee zou het misschien kunnen, maar dan heb ik dus een capturekaart nodig en dat kan dan alleen in m'n gewone pc terwijl de laptop veel sneller is voor video-editten etc...... lastig ben ik hè? *D
dan koop je toch een firewire kaartje in je laptop :? zo moeilijk is het allemaal niet hoor :)

/edit
Dat blijkt... 1 of andere oetlul die net heeft geleerd hoe die een wasmachine moet aanzetten zet jou mooi op het verkeerde spoor. Ga de volgende keer eens bij een speciaalzaak kijken en ontdek het verschil..

tsss BCC daar koop je alleen als je 100 % zeker weet wat je hebben wil...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
tja inderdaad dat moet erin kunnen... :)
ik ga es kijken op het web, tnx! 8-)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ter info:

[url="http://www.partshelf.com/ibmi13notorl.html"]klik[/url]

[url="http://www.firewire-1394.com/#laptop%20adapters"]klik[/url]

en gevonden met...

[url="http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=nl&querytime=Fx2WjB&q=laptop+firewire"]klik[/url]

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Hmm.... Het lijkt me inderdaad handig om eens naar een firewire kaartje te kijken. Een firewire optie voor je desktop is waarschijnlijk goedkoper dan voor je laptop.

Maar ehh ik neem aan dat er bij een nieuwe camera ook een boekje zit waar in staat hoe je het beste video naar je PC kunt overbrengen?? :?

Verwijderd

Topicstarter
idd... firewire voor laptop werd (voor mij iig) onbetaalbaar, dus heb à 70 euro een firewire kitje gekocht voor m'n desktop pctje. Gaat wel redelijk... :)

handleiding van de camera op dit punt vond ik wat karig :7

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 23:12 schreef WilkOnline het volgende:
handleiding van de camera op dit punt vond ik wat karig :7
Karig :? D'r wordt bij meeste merken niets over gerept. :( Alleen dat ie DV-out heeft en sommige ook DV-in.

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

mm, kheb 2 weken geleden toch echt een dynalink pcmcia firewire kaartje gehaald voor 49 euro (incl kabel en software) :?
Pagina: 1