Toon posts:

Buffer Underrun bij branden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk een samsung sw-224 cdr/rw in mijn pc gebouwd. (pc: pentium II, 350 mmx, 192 intern, 6,8gig hd, XP professional). De besturingssoftware is 2 weken fresh, net geformateerd en van 98 naar xp gegaan, verder zit pc in thuisnetwerk met mijn laptop (xp home) dat draait onder winroute pro.

Nadat ik de burner had ingebouwd draaide hij perfect (met easy cd creator 5 basic), minstens 30 films op rom gebrand (verschillende merken) op 24 speed, niets aan de hand.
Echter van het een op het andere moment wilde hij niet meer op 24 speed branden (buffer underrun) en slechts nog op 4 speed, momenteel echter op geen enkele speed meer. Ook niet met nero of winoncd, tevens werkte ook de update van de samsung software en de brander software niet.

Bij samsung wisten ze slechts te vertellen dat mij harddisk warschijnlijk te traag is, maar waarom lukte het met de eerste 30 cd's dan wel?

Tevens brandde hij eerst terwijl mijn netwerk draaide (en andere prg's) maar nu helpt ook alle achtergrond prg's uitschakelen ook niet. Ligt het misschien dan toch aan xp? (te zwaar voor mijn oude pc?) of is er iets anders aan de hand? Opnieuw installeren ook al geprobeert! Defragmenteren harddisk (norton) ook al gedaan, tevergeefs.

Help please?

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47
ik denk dat het xp is.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:27

Killjoy

Klingon lawn products

Het zou natuurlijk XP kunnen zijn, maar heb je ook gekeken of brander en HDD wel op DMA staan in je configuratiescherm?

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat precies vinden? In apparaatbeheer raak ik het spoor bijster.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Op zaterdag 20 juli 2002 21:08 schreef superwhimpy het volgende:
Het zou natuurlijk XP kunnen zijn, maar heb je ook gekeken of brander en HDD wel op DMA staan in je configuratiescherm?
Ondersteunt een PII-350 wel UDMA?
of de brander zelf? dat kan namelijk ook PIO mode 4 zijn, en dan moet de DMA juist uit in windows.

persoonlijk denk ik dat die brander gewoon dood is.
toevallig een productie foutje waardoor ie vreselijk hard slijt ofzow.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik kan nu met zekerheid zeggen dat het niet aan XP ligt, heb nm. pc geformateerd en alles weer geinstalleerd in windows 98, en jullie raden het al... de writer doet het nog steeds niet, krijg weer de melding dat er een buffer underrun optreed.

- nav eerder bericht: writer en hdd staan op DMA, zonder dma werkt het ook niet. -

Ik twijfel nu tussen 2 dingen, of de mensen van samsung hadden gelijk en mijn harddisk is te langzaam (maar waarom deed hij het eerst dan wel?), of de writer is kapot? (werkt overigens wel als romdrive).

Weet iemand of het mogelijk is om in mijn systeem (zie eerste bericht) een nieuwe harddisk te bouwen, of trekt de processor, en koeler etc. dit niet?

Help please!
Pagina: 1