Toon posts:

5 koelers, niet ge-overklokt en nog 63 graden idle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 case fans van 8 cm een Zalman koeler die geschikt is voor mijn CPU en nog haal ik idle 63 graden.

Is mijn moederbord nu mijn core temperatuur van mijn cpu aan het meten of niet? AMD 2000+ XP heeft namelijk wel een interne thermometer. Ik heb namelijk ook geen extra temp.kabeltje aan mij moederbord naar mijn cpu gemonteerd.

Specs:
AMD Athlon 2000+ XP
ASUS a7v266- EX
Ati Radeon 8500 VIVO
SbLive! Platinum
Toshiba SD-1202 DVD
Plexwriter 12x10x32 SCSI
Adaptec UW2 SCSI Card
Hauppauge WinTV card
3 harde schijven

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Temperaturen van CPU's op Asus-moederborden schijnen vaak te hoog aangegeven te worden.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 21:28
same here!!!!

ik weet ook niet wat het is. ik ga morgen een vulcano 7+ kopen en kijken of dat scheeld

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:35

Jox444

Honestly....

Op zaterdag 20 juli 2002 21:36 schreef tijgermobiel het volgende:
same here!!!!

ik weet ook niet wat het is. ik ga morgen een vulcano 7+ kopen en kijken of dat scheeld
Morgen is het zondag :? zijn dan de winkels open :?

Het is FRIET!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

en een vulcano zou ik niet halen als ik jou was... ik haat termaltake.. die coolers verneuken stuk voor stuk je core....... kut dingen echt waar... NOFI!!! ik vind dat gewoon... je monteert ze moeilijk en je haalt ze er moeilijk af... als ze dan ook nog een core verneuken dat je cpu vergruisd is is mijn mening gewoon, kut cooler.. klaar :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Wat gebruik je om je CPU temps te meten ? Asusprobe ? Dan ligt daar waarschijnlijk je probleem... Ik kreeg met Asusprobe ook temps boven de 60 terwijl ik in werkelijkheid rond de 30 zat... Neem een ander programma, MBM bijvoorbeeld : [url="http://mbm.livewiredev.com"]http://mbm.livewiredev.com[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik SiSoftSandra, mijn gewone Bios en MBM maar ze geven bijna allemaal dezelfde waarde.

Dus daar zal het wel niet aan liggen. Wat me wel opvalt als ik een search doe via google in nieuwsgroepen is dat er bepaalde mensen beweren dat Asus de core van de cpu meet i.p.v. de oppervlakte hitte van de cpu.

Mijn originele vraag ging ook daarover of dit klopt, mede omdat ik geen heatcable geinstalleerd.

Ik hoop echt dat iemand me meer kan vertellen

Verwijderd

Nou dan klopt je airflow misschien niet want met 5 koelers zou het toch echt niet zo hoog moeten zijn. Maar als je geen last hebt (crashes etc) dan zal het wel niet kloppen en moet je er niet op letten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb absoluut geen last van crashes of andere gekke zaken. Al draai ik mijn pc een paar dagen zonder te rebooten dan nog geen gekke dingen tot nu toe meegemaakt.

Ook wordt mijn kast niet echt warm ofzo....
Misschien ben ik door al die waarschuwingen van een te hete proc een beetje chicken geworden:)

Verwijderd

voel eens of je koelblok wel warm is als je proc 63 is dan moet je koelblok toch wel flink warm zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn koelblok (in mijn geval een waaiertje) is wel warm, maar aangenaam warm. Zeg maar zoals bij lauw water. Echt geen 63 graden denk ik persoonlijk.

Denk toch dat Asus mijn core meet.

Verwijderd

Zelfs je core is geen 63 graden als je heatsink niet heet is hoor. Als die temp daarin zou zitten dan komt ie ook naar buiten, waarom zou het dan afkoelen? Je heatsink geleidt warmte supergoed. Je core is ook niet 63 graden hoor, je probe is gewoon van de wap.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm ik heb mijn moederbord slechts 20 dagen. Ik sluit niet uit dat die probe stuk is. Het valt me op dat hij mijn fan rpm ook niet goed afleest. De ene keer zegt ie n/a en de andere keer 5000 ofzo.

Is dit reden genoeg om mijn moederbord terug te brengen, of wordt ik dan heel hard uitgelachen?
:?

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 23:48 schreef Bruce_Wayne het volgende:
Hmmmm ik heb mijn moederbord slechts 20 dagen. Ik sluit niet uit dat die probe stuk is. Het valt me op dat hij mijn fan rpm ook niet goed afleest. De ene keer zegt ie n/a en de andere keer 5000 ofzo.

Is dit reden genoeg om mijn moederbord terug te brengen, of wordt ik dan heel hard uitgelachen?
:?
je kan terug gaan

zonder mobo dan
want die mensen staan er niets voor niets
Pagina: 1