Toon posts:

TFT-scherm vertoont zwarte plekken

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een nieuwe 'computerkamer' bij mij thuis ingericht. Allemaal leuk en aardig, maar er is één probleem. Mijn Dell TFT-scherm vertoont op sommige plekken blijvende zwarte vlekken. Je kunt er als het ware wel door heen kijken, maar de gevlekte gedeelten zijn donkerder dan de rest van het scherm. Ik vermoed dat er te hard op het scherm is doorgedrukt tijdens het verplaatsen.

Nu mijn vraag: Is dit scherm nu voorgoed naar de haaien? ;( Of kan ik er misschien nog iets aan doen? :?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Naja ik denk dat die cristallen vloeistof zich vanzelf op den duur weer verspreid.

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 00:14 schreef I_Stealth_I het volgende:
Naja ik denk dat die cristallen vloeistof zich vanzelf op den duur weer verspreid.
kristallen vloeistof?? in mijn tft??? vertel 's wat meer...

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 16:22
in plaats van een beeldbuis zit er een soort vloeistof in je tft. Als je hier opdrukyt wordt het donkerder (net als bij een rekenmachintje). Bij jou geval is er te veel druk geweest op1 punt en is dit donkerder geworde.

Dit trekt naar een tijdje (meestal) weg want de vloeistof is vloeibaar (ja duh |:( )
en verspreid zich weer

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:54

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

ik heb het zelfde probleem maar dan met echte kleine puntjes... maar tot nu toe is het nog niet weg getrokken

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

zijn je pixeles niet gewoon dood?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 20 juli 2002 19:21 schreef Mo0nwalker het volgende:
Ik vermoed dat er te hard op het scherm is doorgedrukt tijdens het verplaatsen.
Hoe verplaats jij dat ding dan wel niet? :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 13:58 schreef Mysteryman het volgende:
ik heb het zelfde probleem maar dan met echte kleine puntjes... maar tot nu toe is het nog niet weg getrokken
das wat anders, dat zijn idd dooie pixels...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
kijki ook ff of je barsten ziet binnen die zwarte vlekken.
Als ht glas namelijk gebarsten is, krijg je ook van die vlekken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 14:04 schreef Exirion het volgende:

[..]

Hoe verplaats jij dat ding dan wel niet? :{
Heb 'm niet zelf verplaatst. Moet één van m'n vrienden gedaan hebben. Als ik 's wist wie... :Y)
Op zondag 21 juli 2002 14:15 schreef TD-er het volgende:
kijki ook ff of je barsten ziet binnen die zwarte vlekken.
Hij is niet gebarsten. De oppervlakte is nog helemaal goed, alleen het zijn die donkere tinten op sommige plekken. Geen dooie pixels, maar gewoon donkerdere pixels. Het is nu bijna een week geleden en ik bespeur nog steeds niets van een vooruitgang. :(

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 15:49
hoe groot zijn die vlekken?
als het maar een paar pixeltjes is kan het toch ook gewoon een dooie pixel zijn? of een half dooie pixel.. (is ook zo'n naam voor)

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
Ik heb ook een zwarte streep op me tft van een vinger ik kan er ook doorheen kijken

voor dat verspreiden moet hij dat gewoon normaal staan of mischien juist plat liggen ik heb hem al uitelkaar gehad ook maar als je door de glazen plaat heen kijkt zie je het ook wel apart trouwens

Ik had ook iets opgevangen dat je de plus en min om moet draaien dat op het scherm staat een soort van reset zou je dan krijgen is met de wwissel stroom ofzoiets.Iemand hier ervaring mee

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook hetzelfde probleem met een licht zwart vlekje van 1cm x 1cm waarschijnlijk door vervoer gekomen. Hij is alleen zichtbaar bij een donkere achtergrond. Ik las dat het wel weer goed kan komen als de vloeistof terugzakt. weet iemand hoelang dit ongeveer duurt?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Verwijderd schreef op 21 juli 2002 @ 14:07:
[...]

das wat anders, dat zijn idd dooie pixels...
nieuwe sport : TFT slingeren :+

Meneer 1000 has spoken......

• murdock
Afbeeldingslocatie: http://80.245.55.162/tft.jpg

Zo ziet mijn 18inch tft eruit . :'( :'(

Hij staat nu op de webserver en op de dvi poort van mijn pc dan kan ik als ik in de keuken zit tv kijken erop :)

Maar blijft zonde

Verwijderd

murdock schreef op 08 August 2003 @ 23:44:
[afbeelding]

Zo ziet mijn 18inch tft eruit . :'( :'(

Hij staat nu op de webserver en op de dvi poort van mijn pc dan kan ik als ik in de keuken zit tv kijken erop :)

Maar blijft zonde
is dat het scherm!?> ik kan niet goed zien wat het prcies is ?! 8)7

• Speedfight
  • Niet online
Speedfight schreef op 08 August 2003 @ 10:57:
Ik heb ook hetzelfde probleem met een licht zwart vlekje van 1cm x 1cm waarschijnlijk door vervoer gekomen. Hij is alleen zichtbaar bij een donkere achtergrond. Ik las dat het wel weer goed kan komen als de vloeistof terugzakt. weet iemand hoelang dit ongeveer duurt?
Weet iemand van mijn probleem al wat, en of het uberhaubt weg gaat???

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:39
Ik denk dat je er niet op te rekenen dat het weg gaat. Mijn mp3-speler heeft ergens in het lcd ook ooit eens een donkere plek gekregen (ergens tegenaan gestoten ofzo) en die zit er 1 jaar na data nog precies zoals toen ie vers was.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik had ook een dell die er last van heeft, alleen zijn het er twee. ongeveer in het midden boven. Net alsof er vanachter iets teveel druk op zit ofzo.

Maar ik heb het al bijna een half jaar, en ze zijn nog nooit weggetrokken.
Misschien is het iets dell specifieks?

Was een 15 inch dell scherm met zo'n grote ronde zilveren dell embleem aan de voorkant.

[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 09-08-2003 01:01 ]

• Speedfight
  • Niet online
nog een probleemje: ik zie soms allemaal horizontale lijnen lopen heel licht op de achtergrond. Dit is bij 60hz niet en bij 70 en 75 wel, zou het er aan kunnen liggen dat ik geen geaard stopcontact gebruik? (heb geen idee hoor)

• murdock
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 00:05:
[...]

is dat het scherm!?> ik kan niet goed zien wat het prcies is ?! 8)7
ja dat is het scherm genomen met de camara aan de zijkant recht zie je de start knop en de taakblak

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
murdock schreef op 09 August 2003 @ 19:54:
[...]

ja dat is het scherm genomen met de camara aan de zijkant recht zie je de start knop en de taakblak
Dat is geweldig ... Maar waar is nu die vlek ?

-

Verwijderd

Juicy, het lijkt mij tocht vrij duidelijk, dat die "groene" vlek het moet zijn.

kan je het scherm nog omruilen?? (als je zoveel geld voor een tft betaald moet ie het wel goed doen, ook al is het je eigenschuld :p)
Pagina: 1