Toon posts:

Gainward Ti4600 Ultra/750 XP (Gold) doet het niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heh?
ik heb vanmiddag de geforce 4 ti4600 in m`n pc gezet, en alles leek goed, wat ik wel gek vond was dat:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/raarrr.JPG

zie ook [topic=553713/1/25] , aangezien daarin werd gezegt dat als je de kaart volledig in het slot kan duwen, dat het dan wel moet werken. En de kaart zit er volledig in nu, dus..

echter, als ik de pc aanzet, dan zegt ie van kaart detected enzo, als ik hem dan wil installeren lukt ook wel. Maar als ie klaar is zegt ie:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/melding.JPG
:( :'(

ik heb meerdere keren geprobeert maar het lijkt niet te lukken :'(.
Ik weet zelf niet meer wat ik nu moet doen, daarom post ik het maar hier

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
hehe dit is dus zo'n Epox model waarbij je die condensator volgens mij mag ombuigen/verwijderen, maar wacht eerst maar op meer posts ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmz, heb net m`n oude geforce 3 ti200 erin gezet, en die werkt als een vogeltje..

Verwijderd

Flikker je AGP speed eens op 2x!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
als twee condensators elkaar raken, dan zou er toch eigenlijk niet erg zijn?

en agp op 2, dat lijkt niet echt te helpen. HEt probleem is erbij om de drivers te installen, het lijkt wel alsof ie dat gewoon _niet_ wilt :?

• Lennieboy83
Een schone XP installatie wil ook weleens helpen *D

Ik had dit namelijk ook toen ik een Creative geluidskaart in wilde bouwen precies dezelfde melding, ik heb toen Reset hardware configuration in Bios gedaan en XP er opnieuw opgezet en alles werkte ineens perfekt.

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 14:32

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Op zaterdag 20 juli 2002 20:45 schreef DarkEye het volgende:
Een schone XP installatie wil ook weleens helpen *D

Ik had dit namelijk ook toen ik een Creative geluidskaart in wilde bouwen precies dezelfde melding, ik heb toen Reset hardware configuration in Bios gedaan en XP er opnieuw opgezet en alles werkte ineens perfekt.
pcies dat kan welleens helpen heb ik idd ook gehad met me video kaart

Be fast .... Be furious....

Verwijderd

Topicstarter
overigens vind ik het raar dat die geforce 4 er veeel moeilijker in gaat dan de geforce 3, het lijkt alsof dat stuk wat in het agp slot gaat dikker is bij de geforce 4, kan dit??

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
als je em er helemaal goed in krijgt, dus echt goed er in. meestal zit er zoon klem aan het eind van het agp slot die de kaart tegenhoud (zodat ie niet uit het slot kan schieten.

en je moet niet al teveel kracht moeten zetten om de kaart er in de krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 20:59 schreef geforce5_guy het volgende:

en je moet niet al teveel kracht moeten zetten om de kaart er in de krijgen.
ik moet dus naar mijn gevoel redelijk wat kracht zetten, ook hoor je van die rare krak/schuur geluidjes, is dat wel normaal?

• geforce5_guy
  • Niet online
uhh krak geluiden niet :+

kijk eens of je niet de condensator kapot hebt gedrukt.
en ander ff weg buigen (wel zorgen dat hij geen contact maakt met mobo of kaart m.b.v een plakkartje dat niet stroom geleid of zo)

zolang de 2 pootjes van de condensator maar goed op de kaart/moederbord blijven

ben niet aansprakkelijk voor een kapot moederbord/kleurenkaart!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
hmz, maar het is dus niet zo dat de geforce 4 kapot is en ik emt erug moet sturen? ik wil eventueel wel zo format C: gaan doen, maar dan moet ik wel weten dat het nut heeft :/, hmz, of is het dan gewoon afwachten?

• geforce5_guy
  • Niet online
het is bekent dat je meestal beter windows op nieuw kan instaleren omdat windows dan voor die config is.

nu heb je nog ergens oude driver bestanden swerven die er voor kunnen sorgen dta je de kaart niet kan installeren.

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
het lijkt me sterk dat hij KAPOT is, zal eerder een driver-installatie probleem zijn. Hij geeft toch gewoon een goed beeld als ik je screenshots zo zie?

probeer eens clean install ofzo.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Er staat toch de data is invalid. probeer eens nieuwe detonator drivers te downen en intsalleer dus vanuit een ander path ofzo

I'm not as think as you stoned I am

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

heb je wel de goede serie van de drivers die voor de gf4 zijn (vanaf 27.00 ofzo). 21.83 en 23.11 zijn niet voor de gf4 omdat die die nog niet herkend.

(download ff de nieuwste van de nvidia site of kijk in de meuktracker)

• Lennieboy83
Op zondag 21 juli 2002 13:56 schreef WooK het volgende:
Er staat toch de data is invalid. probeer eens nieuwe detonator drivers te downen en intsalleer dus vanuit een ander path ofzo
Ik ken dit, dat had ik ook, maar XP maakt er zelf een fout van en dat blijft dan zo.

Gewoon hardware configuratie opnieuw instellen in BIOS zodat alles een nieuw IRQ krijgt enzo.

daarna Windows er opnieuw opzetten en dan zou het goed moeten komen, ik had dit weliswaar met mn audio kaart maar dat was psies hetzelfde probleem als jij beschrijft en de zelfde meldingen, dus proberen zou ik zeggenecht waar :)

Verwijderd

kut lijkt me ook, clean install.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 14:09 schreef DarkEye het volgende:

[..]

Ik ken dit, dat had ik ook, maar XP maakt er zelf een fout van en dat blijft dan zo.

Gewoon hardware configuratie opnieuw instellen in BIOS zodat alles een nieuw IRQ krijgt enzo.

daarna Windows er opnieuw opzetten en dan zou het goed moeten komen, ik had dit weliswaar met mn audio kaart maar dat was psies hetzelfde probleem als jij beschrijft en de zelfde meldingen, dus proberen zou ik zeggenecht waar :)
hmz, ik heb nu een nieuwe windows installatie gedaan, maar heb noiet dat in de bios gedaan.

Echter, alles leek goed te gaan, hij wou em gewoon installeren enzo, alleen als ik 3dmark2001 se wou draaien gaf ie een foutmelding, dus ik doe ff dxdiag, geeft ie bij de Direct3D test deze foutmelding aan als ie directx 8 wil gebruiken:

Direct3D test results: Failure at step 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0x8876086a (3D not available)

ik heb windows xp pro.
Ik vind het echt heel vreemd, wie weet wat ik nu kan doen?

ik heb nu deze drivers:
[url="http://www.gainward.com/us/download/GeForce4PowerPack!Series.htm#GeForce4%20PowerPack!%20Ultra/750%20XP%20128MB%20Golden%20Sample"]http://www.gainward.com/us/download/GeForce4PowerPack!Series.htm#GeForce4%20PowerPack!%20Ultra/750%20XP%20128MB%20Golden%20Sample[/url]
V29.80

• sarlo
  • Laatst online: 18-08 20:24
zou zegge ga naar de winkel waar je hem heb gekocht en leg uit wat er aan de hand is en laat hem ff teste

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Je kan een nieuwe windows installatie doen, dan werkt het, je kunt ook in het register de volgende wijziging aanbrengen, dan werkt het ook, ff zoeken ;), momentje

De beloofde aanvulling:

ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLESET\ENUM\PCI

daar vind je een aantal subkeys in de vorm "ven_xxxx" waar xxxx staat voor bv "1102&dev_0004&subsys_00011103&rev_04"

Onder iedere key vind je een subkey met een lange nummerieke naam.
Open iedere subkey en zoek in het rechter venster naar de Devicedesc sleutel met de omschrijving van het apparaat dat je maar niet geinstalleerd krijgt.

klik met rechts op de "ven_xxxx" van dit apparaat en kies machtigen en vink "volledig beheer toestaan" aan.

Sluit de regeditor en installeer vervolgens probeleemloos het stuurprogramma, hoppakee ;)

Oerbrood!

• Lennieboy83
Je hebt ook niet gedaan wat ik precies zei, maar goed misschien is het achteraf toch je videokaartje, ik weet t anders ook niet meer.

Maar voor nu: de stabielere drivers met WHQL van je videokaart installen (versie 29.42 drivers), nieuwste Directx versie (8.1 installen), als t dan nog niet goed is dan :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 17:13 schreef gfo het volgende:
zou zegge ga naar de winkel waar je hem heb gekocht en leg uit wat er aan de hand is en laat hem ff teste
ik heb hem in duitsland gekocht, omdat ie daar 100 euro goedkoper was
Op zondag 21 juli 2002 17:13 schreef Chevalric het volgende:
Je kan een nieuwe windows installatie doen, dan werkt het, je kunt ook in het register de volgende wijziging aanbrengen, dan werkt het ook, ff zoeken ;), momentje
ik ben benieuwd :)
Op zondag 21 juli 2002 17:13 schreef DarkEye het volgende:
Je hebt ook niet gedaan wat ik precies zei, maar goed misschien is het achteraf toch je videokaartje, ik weet t anders ook niet meer.

Maar voor nu: de stabielere drivers met WHQL van je videokaart installen (versie 29.42 drivers), nieuwste Directx versie (8.1 installen), als t dan nog niet goed is dan :?
waar kan ik direct x 8.1 voor windows xp downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 17:13 schreef Chevalric het volgende:

De beloofde aanvulling:

ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLESET\ENUM\PCI

daar vind je een aantal subkeys in de vorm "ven_xxxx" waar xxxx staat voor bv "1102&dev_0004&subsys_00011103&rev_04"

Onder iedere key vind je een subkey met een lange nummerieke naam.
Open iedere subkey en zoek in het rechter venster naar de Devicedesc sleutel met de omschrijving van het apparaat dat je maar niet geinstalleerd krijgt.

klik met rechts op de "ven_xxxx" van dit apparaat en kies machtigen en vink "volledig beheer toestaan" aan.

Sluit de regeditor en installeer vervolgens probeleemloos het stuurprogramma, hoppakee ;)
maar daarmee is het direct3d probleem van nu toch niet weg?

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Aanvulling die ik beloofd heb, staat hierboven, daarmee kun je je videokaart installeren, suc6

Oerbrood!

• geforce5_guy
  • Niet online
windows XP heeft 8.1 al ingebouwd

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 17:20 schreef geforce5_guy het volgende:
windows XP heeft 8.1 al ingebouwd
weet ik, maar DarkEye zegt:
nieuwste Directx versie (8.1 installen)

dus hoe moet ik dat doen als die al geinstalled is?

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Op zondag 21 juli 2002 17:15 schreef jcross het volgende:

[..]

maar daarmee is het direct3d probleem van nu toch niet weg?
Nee, daar heb je gelijk in, dit ging nog over die foumtleding "data is invalid" met deze aanpassing hoef je niet een kale windwos install uit te voeren.

Oerbrood!

Verwijderd

Topicstarter
het gekke is, de test vna direct x 7 doet ie goed, maar als ie de test van direct x 8 gaat doen, dan zegt ie
Direct3D test results: Failure at step 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0x8876086a (3D not available)

ik heb ook al net de drivers van de 3dkaart uninstalled, en heb nu de 29.42 geinstalleerd

wat kan ik nu nog doen? zal ik proberen om weer te formatteren? en dan eerst iets in de bios doen ofzo? of direct x 8.1 voor windows 2000 proberen te installeren op windows xp :?

Verwijderd

Topicstarter
heh, ik snaper nu niks meer van af, heb helemaal _niks_ verandert. ALleen m`n pc ff uitgezet, en nu weer aan dus, doet die test het opeens wel :?

/edit: heeee, 3dmark: 10363 points :), raar, doet ie het opeens weer wel :?

degene die een logische verklaring heeft krijgt van mij een koekje :9

laatste toevoeging:

VERDOMME!!! dit heb ik nu al 2 keer gehad: de computer is aan het opstarten na een reboot (moet he, als je sommige proggies installeert :( ), maar dan sluit ie opeens vlug af, en gaat ie weer aan, en dan geeft ie zo`n melding van microsoft rapport opsturen, en dan zegt ie dat het komt door een driver van de geforce 4 ti 4600 :? :? :?
dit slaat toch totala nergens op?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

zet je cpu eens op normale snelheid

Verwijderd

Topicstarter
heb ik nu gedaan, het reboot probleem heb ik gelukkig niet _weer_ gehad, wat ik wel jammer vind is dat ik nog steeds het probleem had wat ik met m`n geforce 3 ook had: namelijk, als je je beeldscherm ingame snel van links naar rechts beweegt zie je strepen in het beeld (de kaart is dus rechtstreeks uit de doos, niet overclocked net zoals m`n oude kaart). De strepen zijn vooral merkbaar in mohaa, daar zie je de strepen zelfs in het intro filmpje!

Overigens lijkt vsync aan of uit alleen maar de fps te beinvloeden, en niet echt of je nou wel of geen strepen ziet. Ik vind dit echt heeeeeeeeel kut, want ookal loopt de games verder wel lekker, is het toch wel irritant dat je streeps strepen ziet. Weet nog steeds niemand hoe dat nou precies komt?

• Madrox
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

nvidia perikelen :?

koop dan ook een echte kaart :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Lennieboy83
Heb je in je BIOS van je mobo 'hardware configuration' al gereset?

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 15:45
Een kleine tip bij een Windows 2000/XP installatie. Ga naar de properties van "deze computer", door naar advanced en dan de opstartinstellingen en vink uit de "automatisch reboot" bij systeemfouten. Dan krijg je tenminste de blue screen makkelijk te zien en meestal wordt dan ook de driver rechtsboven genoemd.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 21:30 schreef DarkEye het volgende:
Heb je in je BIOS van je mobo 'hardware configuration' al gereset?
nee, maar als ik het probleem bij m`n vorrige kaart ook al had, dan kan het toch niet alleen daar aan liggen?

kan het eigenlijk zijn dat die strepen komen doordat ik een oud beeldscherm heb? want ik weet iig zeker dat het niet de 3dkaart is die stuk is, aangezien het probleem er met de vorrige ook was :(

• Lennieboy83
IRQ sharing misschien (teveel apparaten op een IRQ :?

Verwijderd

Topicstarter
hmz, hoe los je dat op dan?

By the way, ik kreeg daarnet weer die reboot na opstarten, en dit was de foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/foutmeldiing.JPG

Verwijderd

Topicstarter
niemand weet iets?

• Lennieboy83
Op maandag 22 juli 2002 14:43 schreef DarkEye het volgende:
IRQ sharing misschien (teveel apparaten op een IRQ :?
Bekijk dit nou s dan, dit heb je nog niet gedaan :)

Ga je naar Bureau accesoires>Systeem werkset>systeem info

• Lennieboy83
Volgens mij is er iets niet goed gegaan :P

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Hoe heeft voelt de heatsink v/d gpu aan?

Mmm, als ik die fotos zo zie denk k tochdat die kaart er niet heleaaml lekker inzit, bij mij geeeft ie ook de meeest rare errors als die er zit PRECIES goed inzit

ik weet wel haast zeker dat ie kaart er niet goed inzit, die foutmelding die erbij staat is eender met die van mij
die ik eerder in de week had nadat ik had lopen klooien met mn tnt2ultra :7

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Ik heb dus dat zelfde probleem met die zgnde nv_disp.dll en display driver in het begin kon ik het helemaal niet werken krijgen maar na paar keer XP er over nieuw op en een format werkte het wel ( zonder DET XP nooit probs met aleen maar ;( )

lees ook mijn topic :( [topic=555860/1/25]

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 14:52 schreef jcross het volgende:
hmz, hoe los je dat op dan?

By the way, ik kreeg daarnet weer die reboot na opstarten, en dit was de foutmelding:
[url="http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/foutmeldiing.JPG"][afbeelding][/url]
Volgens mij heeft ie een probleem met de driver.
Wat ik hier uithaal is dat er een driver 29.42 nog aanwezig is.
Ik denk dat je eens deze moet proberen
[url="http://www.warp2search.net/download.php?op=viewsdownload&sid=2"]http://www.warp2search.net/download.php?op=viewsdownload&sid=2[/url]
Pagina: 1