Toon posts:

Computer gaat zomaar uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
MSI K7T Pro2A
1Ghz Athlon
256MB noname geheugen
30GB maxtor
Leadtek GF4 Ti4200 128MB myVIVO
300W ATX Power Supply
SBLive 1024 Sound card
52X Aopen cdrom
WinXP pro

Mijn pc crasht niet, hij gaat gewoon uit :(
Vooral als ik een spel speel gebeurt het snel, maar als ik gewoon onder windows werk gebeurt het ook. Mijn scherm gaat gewoon op zwart, en ik moet mijn pc opnieuw aan zetten.

Eerst d8 ik dat het lag aan een brakke 300 Watt voeding (+5V zakte vaak naar 4.61V !). Nieuwe voeding gekocht, maar het gebeurt nog steeds.
Het is begonnen nadat ik mijn GF2mx had vervangen door een GF4.

Waarden uit MotherBoardMonitor:
CPU 50° C
Mobo 37° C

+5V 4.91V minimaal

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Probeer eens alle kaarten eruit te halen en er weer opnieuw inzetten. Misschien ook wel ergens een brak kabeltje of eentje die bijna los zit

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54

WouterG

Dit is geen ondertitel

Mijn server heeft brak geheugen en heeft dat probleem helaas ook. Slechte eigenschap voor een server trouwens nu moet mn pctje het overnemen.

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
IRQ conflict met je ACPI controller mischien, of een brakke videokaart... maar ik houdt het op het eerste.

• Lieuwe
Op zaterdag 20 juli 2002 19:11 schreef Tomcat het volgende:
Mijn server heeft brak geheugen en heeft dat probleem helaas ook. Slechte eigenschap voor een server trouwens nu moet mn pctje het overnemen.
Hij zij toch dat het gekomen was na het vervangen van zijn videokaart. En dan begin jij over geheugen te zeuren ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens testen of het nog steeds gebeurt met mijn oude videokaart.
Bevindingen post ik later nog wel.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

kan je moederboard wel genoeg voltage door het agp-slot pompen?

Verwijderd

Zet je AGP snelheid eens op 2x!

Verwijderd

Ik denk toch echt dat dit probleem veroorzaakt wordt door slecht geheugen. Ik heb hier ook een machine gehad die telkens vanzelf uitging of spontaan herstarte. Het geheugen verangen en de pc doet het prima zonder problemen.

Verwijderd

*STUK*

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een mijn geheugen getest met een programmaatje van [url="http://www.simmtester.com"]www.simmtester.com[/url], en met Sisoft Sandra (geheugen benchmark).
Beide programma's vinden geen fout in mijn geheugen.

AGP snelheid op 2X zetten hielp ook niet.
Hoe kan ik weten of mijn moederbord genoeg voltage op mijn agp slot geeft?

Iemand nog andere suggesties?

• Lieuwe
Op zaterdag 20 juli 2002 19:45 schreef hoever het volgende:
Ik denk toch echt dat dit probleem veroorzaakt wordt door slecht geheugen. Ik heb hier ook een machine gehad die telkens vanzelf uitging of spontaan herstarte. Het geheugen verangen en de pc doet het prima zonder problemen.
Man, zijn computer werkte toch altijd goed, totdat hij er een nieuwe videokaart in heeft gezet... en daar veronderstel jij dan uit dat zijn geheugen spontaan kapot gaat. Ik weet ook wel dat een Geforce 4 snel is, maar daar brand je geheugen heus niet van door :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik weer mijn oude GF2mx er in. Mijn computer is nu al een tijd aan en heeft nu ook een tijdje 3DMark-en overleefd.
Ik ben dus bang dat het idd aan mijn nieuwe videokaart ligt (Leadtek GF4 Ti4200 128MB), of misschien aan mijn moederbord in combinatie met de videokaart ofzo :?

Heeft niemand enig idee wat ik nu kan doen? ;(

edit:

Kan het zijn dat een 300Watt voeding niet volstaat voor mijn GF4? Ik was vergeten te vermelden bij specs dat ik ook nog een NIC, en een NIC met built-in hub in mijn pc heb!
|:(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
moet voeding zijn, lijkt me dat je systeem je nieuwe videokaart niet meer kan trekken.
hij slaat ook vast als die echt wat moet gaan doen, dus moet voeding zijn.
300 watt zou genoeg moeten zijn, maar kan altijd brak zijn!

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer slaat dus niet vast he! Mijn scherm gaat op zwart en er gebeurt niks meer (ik hoor nog wel fans enzo).

Toch ben ik bang dat ik mijn nieuwe voeding meteen kan terugbrengen om een 350Watt te halen...

Als iemand nog een ander idee heeft hoor ik het graag, iig bedankt voor de reacties. :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Zet ACPI eens uit en kijk wat er gebeurt ?

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
kan het niet gewoon een driver incompatibility probleem zijn. dat heb ik hier ook gehad met XP. Soms valt de pc spontaan uit. En dat lag dus aan de driver bleek later. Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd en de problemen waren weg...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich niet alleen onder windows, maar ook in Linux voor. Dus alle driver issues ed zijn al uitgesloten.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 21 juli 2002 15:07 schreef Paradoxial het volgende:
Het probleem doet zich niet alleen onder windows, maar ook in Linux voor. Dus alle driver issues ed zijn al uitgesloten.
Hmm, als alle kaarten eruit zijn dan moet je mobo defect zijn.

Gebeurt het ook als je de harddisks helemaal afkoppelt en in de bios gaat staan ?

Evt andere videokaart proberen ?

CPU TE HEET ????? Beveiliging tegen hoge temp oid ?

Als je een rotte sensor hebt kan ie zomaar ineens op 127 graden tikken en jah, dan gaat ie uit...

Verwijderd

hey ik heb prcies het zelde probleem als jouw , bij mij begon het nadat ik ed software van me live sound blaster 1024 player had geinstalleerd , ik heb het er nu weer afgehaalt en Geen Probleemen meer , geen rebooten zonder afsluiten , hij doet nu gewoon weer normaal :P:Y

Verwijderd

Geforce2MX -> Geforce4
en dan werkt het niet...

Of de nieuwe videokaart is zwaarder en je voeding trekt het niet.

Of Windows is nog getweaked ingesteld op die G2MX. In dat geval: gebruik de DetonatorDestroyer en clean je registry.

Temperatuur/Geheugen etc is denk ik niet zo problematisch, die nieuwere kaart zit meer uit zijn neus te eten als die G2MX - heeft een kleinere die-size en daardoor lagere temps.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog ff alles samenvatten/aanvullen

Specs:
MSI K7T Pro2A
1Ghz Athlon
256MB noname geheugen
30GB maxtor
Leadtek GF4 Ti4200 128MB myVIVO / GF2mx (beiden geven problemen)
300W ATX Power Supply
SBLive 1024 Sound card
52X Aopen cdrom
1 NIC en 1 NIC met built-in hub
WinXP pro

Probleem: na een tijd gaat mijn monitor op zwart en kan ik niks meer, lampjes van mijn cdrom speler en hd blijven branden en ik hoor alle fans nog lopen.

Het is geen driver probleem, herinstallatie van WinXP hielp niet en het probleem doet zich ook voor onder linux.
Na uren 3DMark'en blijkt het ook fout te gaan met mijn oude GF2mx...ik heb nu echt geen flauw idee meer.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49

Willybubba

Nut up or shut up.

Dit is een bekend probleem van MSI. Heb ik ook last van gehad, ik heb uiteindelijk maar een nieuw Mobo gekocht. :(

Zoek maar eens rond op GoT, zijn meer topics over geweest.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Inderdaad
[topic=507268]

Ik weet dat het bij iemand heeft geholpen om de vCore iets te verlagen en een PCI kaart van bus te wisselen. Ik weet niet welke van beide , of toeval het probleem oploste, maar het is wel weggebleven sindsdien.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is lekker dan :'(
Ik wilde wachten tot er een nieuwe cpu van AMD uit is voordat ik een nieuwe cpu/mobo combo ging kopen.
Nu moet ik noodgedwongen al voor wat anders gaan kijken.

Verwijderd

Geforce2MX -> Geforce4
een gforce 4 terkt zeker meer als een gforce2

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Heb je wel eens gedacht aan een bios update??

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Ook ik heb dit meegemaakt onder win XP.
( K7t-Turbo + Xp1600 )
Na het vervangen van mijn voeding door een noname 300 watt was het probleem nog niet opgelost.
Hierna heb ik een enermax 350 watt voeding gekocht en heb echt nooit meer problemen gehad.
Pagina: 1