Installeer je videokaart drivers eens opnieuw, die geeft namelijk aan welke resoluties beschikbaar zijn.
Hmmm... als redelijk vergevorderde tweaker had ik dat toch als eerste moeten doen...Op zaterdag 20 juli 2002 19:00 schreef VinnieM het volgende:
Installeer je videokaart drivers eens opnieuw, die geeft namelijk aan welke resoluties beschikbaar zijn.
Ok, de resoluties zijn nu allemaal beschikbaar. Maar nu kan ik 1280x1024 niet hoger dan op 75hz draaien, terwijl de monitor dat op 85hz zou moeten kunnen doen... hoe kan ik dat dan weer tweaken??
Sorry dat ik een beetje offtopic reageer, maar ik zou op 1280x960 draaien als ik jou was.. 1280x1024 is geen 4:3 verhouding en geeft dus een min of meer vertekend beeld (is ff wennen als je weer overschakelt, maar 't is naar mijn mening wel de moeite waard) 
het is slechts een tip hoor, je moet natuurlijk doen wat jou het best bevalt..
het is slechts een tip hoor, je moet natuurlijk doen wat jou het best bevalt..
#
Verwijderd
Je kan bij de lijst waar de refresg rate staat selecteren 'hide modes that this monitor cannot display' en die klik je uit en dan krijgt u een mooie lange lijst van rates.
Ja maar dat heeft niet veel nut voor games... die gaan niet verder dan de 75hz...Op zaterdag 20 juli 2002 19:17 schreef mgfun het volgende:
Je kan bij de lijst waar de refresg rate staat selecteren 'hide modes that this monitor cannot display' en die klik je uit en dan krijgt u een mooie lange lijst van rates.
en waar haal jij die wijheid vandaan?Op zaterdag 20 juli 2002 19:20 schreef Wildfire het volgende:
75hz...
games gaan net zover als je monitor ondesteund. waarschijnlijk bedoel jij de fps. sommige games gaan dan zelfs nog verder (200-10000).
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Daar heb ik het helemaal niet over. Ik weet het verschil tussen hz en fps wel hoor!Op zaterdag 20 juli 2002 19:21 schreef Breepee het volgende:
[..]
en waar haal jij die wijheid vandaan?
games gaan net zover als je monitor ondesteund. waarschijnlijk bedoel jij de fps. sommige games gaan dan zelfs nog verder (200-10000).
Games spelen op de refreshrate die in Windows staat aangegeven voor elke resolutie. Om de een of andere reden staat voor 1280x1024 een maximum van 75hz vast, terwijl de monitor in die resolutie 85hz aankan.
Verwijderd
RegEdit ->
HKEY_LOCAL_MACHINE\
System\
CurrentControlSet\
Services\
Class\
Display
Kun je allerlei displaysized en refreshrates kwijt.
HKEY_LOCAL_MACHINE\
System\
CurrentControlSet\
Services\
Class\
Display
Thanx, ik zal er eens kijken wat ik kan doen...Op zaterdag 20 juli 2002 19:24 schreef euss het volgende:
RegEdit ->
HKEY_LOCAL_MACHINE\
System\
CurrentControlSet\
Services\
Class\
Display
<edit>
Ik kom t/m Services, Class bestaat daar niet... en nvRefreshTool wil ook niet verder dan de 75hz, en als ik 'm dan als Custom op 85hz zet staat 'ie na een reboot weer op 60hz... grrr...
</edit>
Die truuk werkt alleen onder W9X/Me, niet onder W2k/XP.Op zaterdag 20 juli 2002 19:24 schreef euss het volgende:
RegEdit ->
HKEY_LOCAL_MACHINE\
System\
CurrentControlSet\
Services\
Class\
Display
Ontopic:
Staat je monitor misschien nog als Plug&Play geinstalleerd? Met de juiste monitor drivers moet hij wel 85Hz aankunnen op 1280x1024.
Zelf met de 109S driver van Philips kom ik niet verder dan 75hz, terwijl zowel op de doos als in de handleiding staat dat 'ie 85hz aankan op 1280x1024...Op zondag 21 juli 2002 00:19 schreef VinnieM het volgende:
[..]
Die truuk werkt alleen onder W9X/Me, niet onder W2k/XP.
Ontopic:
Staat je monitor misschien nog als Plug&Play geinstalleerd? Met de juiste monitor drivers moet hij wel 85Hz aankunnen op 1280x1024.
Ondertussen nog steeds 1280x1024 op 75hz... ik denk dat ik maar eens PowerStrip ga downloaden om een custom monitordriver aan te maken, kijken of dat helpt...Op zondag 21 juli 2002 09:45 schreef Wildfire het volgende:
[..]
Zelf met de 109S driver van Philips kom ik niet verder dan 75hz, terwijl zowel op de doos als in de handleiding staat dat 'ie 85hz aankan op 1280x1024...
Sja... als je monitor het aankan, maar je krijgt het niet ingesteld.... mischien kan dan je videokaart het gewoon niet aan..... Kijk eens in de specs van de videokaart....
Verwijderd
in zijn specs staat gforce4 ti4400, Die zou dat toch echt wel aan moeten kunnen naar mijn mening...Op dinsdag 23 juli 2002 08:59 schreef Croga het volgende:
Sja... als je monitor het aankan, maar je krijgt het niet ingesteld.... mischien kan dan je videokaart het gewoon niet aan..... Kijk eens in de specs van de videokaart....
Pagina: 1