ISA server

Pagina: 1
Acties:

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Misschien iemand die me met het volgende probleem kan helpen. Ik heb ISA server geinstalleerd op mijn W2K Server en geconfigureerd, het probleem is dat alles op de clients perfect werkt maar op de server zelf zit alles potdicht. Hier kom ik verder niet omheen. Ik heb dus netjes in de ISA management console internet protocol rules gemaakt maar het lijkt erop dat deze rules alleen gelden voor mijn lokale ip range die ik heb aangemaakt met DHCP. De ethernet kaart die aan het internet hangt valt buiten mijn eigen DHCP range en heeft ook een ander ip adres, dat van Chello namenlijk. Wat ik ook probeer met de server zelf kan ik alleen internetten en verder niks. Iemand die me wellicht een klein beetje verder kan helpen? Oh ja ik heb ook al op internet gezocht oa Microsoft en ISASERVER.org maar kan nog niet echt iets vinden..

Die-hard Brexiteer

• KingNothing
Is al opgelost, gooi maar op slot en excuses voor het ongemak :)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 18:49 schreef BeyondHorizon het volgende:
Is al opgelost, gooi maar op slot en excuses voor het ongemak :)
Zou jij nog even de oplossing kunnen vermelden? dat is wel handig voor de mensen die dit topic tegen komen dmv de search, dan kunnen ze meteen zien wat de 'juiste' opl. is :)

• KingNothing
Gewoon het IP adres van mijn provider toevoegen in de Local Adress Table was eigenlijk alles wat ik hoefde te doen. Nu kan ikzelf bepalen wat wel en wat niet mag op de server.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Dat is geen goede oplossing, voor apps op ISA server dien je een packet filter aan te maken.

• KingNothing
Op zondag 21 juli 2002 10:05 schreef rsa het volgende:
Dat is geen goede oplossing, voor apps op ISA server dien je een packet filter aan te maken.
Je hebt helemaal gelijk, de server toevoegen aan de LAT is niet verstandig. Gewoon per applicatie op de server een packet filter aanmaken is beter. ( Ik ben pas met ISA server begonnen dus vandaar )

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1