[PS7] Lijn met verschillende diktes

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:41
Ej :)

Ik probeer nu al een tijdje een lijn in photoshop voor mijn ogen te toveren met verschillende diktes.
Zoals bijvoorbeeld in het Veronica logo:
Afbeeldingslocatie: http://home.veronica.nl/M/shared/twave.gif
Ik kon even geen beter voorbeeld vinden, maar ik hoop dat het duidelijk is.

Ik heb een tijdje lopen klooien met de Pen tools, maar daar kreeg ik niet echt veel mee voor elkaar. Ook heb ik gegoogled en geGoT-searched, maar ten eerste zou ik niet weten waar ik op moet zoeken, en ten tweede vond ik met de termen waarop ik zocht niet veel..

Waarschijnlijk is dit iets heel simpels, maar weet ik niet hoe het moet |:(

Alvast bedankt voor de replies! :D

Verwijderd

Optie: Maak een - met tekst en laat de warp text eroverheen en de palettes. Kun je alle vormen mee maken op een simpele manier. En daarna bijvoorbeeld omzetten naar image en verder bijwerken. Die golf in het veronica logo heb je daar in 2 minuten mee gemaakt.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Bezier ... is het woord. PS7 heeft ondertussen wel een paar min of meer acceptabele vector tootjes en daarmee kan je vrij simpel een lijntje maken zoals je laat zien.

* Yellow|A snapt niks van het warp text gebeuren, maarja :)

|{ brrr }] |

• nrg
  • Laatst online: 06:41
Op zaterdag 20 juli 2002 18:58 schreef Yellow het volgende:
Bezier ... is het woord. PS7 heeft ondertussen wel een paar min of meer acceptabele vector tootjes en daarmee kan je vrij simpel een lijntje maken zoals je laat zien.

* Yellow|A snapt niks van het warp text gebeuren, maarja :)
Ik snap dat trucje van Pro-Prutser met het streepje wel, maar het lijkt mij handiger om met beziers te werken.
In PSP weet ik hoe dit moet, maar hoe werkt dit in Photoshop?
* nrg gaat googlen.. :)

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
is toch ook gewoon een standaardbrush in PS dacht ik..
daar ff kijken dus! ;)
succes

• TheLunatic
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Kun je dat niet beter met vectoren doen ? Installeer maar es Illustrator of CorelDraw... (als je die hebt natuurlijk).

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Als je een Wacom hebt kun je ook in PS instellen dat de grote van de brush afhankelijk is van Pen Pressure. Dan zou je dit moeten kunnen krijgen.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 23:16
Die bezier-tool (het vulpen-tekentje) is eigenlijk ook een vector tool. Het is zelfs over komen waaien uit vectorpakketten als Illustrator.

Ik denk inderdaad dat dat het makkelijkst is.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1