Ik heb een 3com etherlink 3 ISA. Onder linux kan ik op een een of andere manier de I/O en de IRQ niet instellen. Zou dat misschien kunnen zijn dat de PNP er nog op zit. En hou moet ik de PNP er vanaf halen?
Verwijderd
Met je driver diskette. Kijk daarvoor ff op de peetjs van hun. Daarbij zit zown gaar dos progje waarmee je een aantal instellingen kunt veranderen op die kaart.
Precies, PNP eraf, en dan een irq enzo instellen.
Proggel geeft vanzelf aan of het irq enzow bezet is.
Irq enzow opschrijven en invoeren in linux ergens...
Proggel geeft vanzelf aan of het irq enzow bezet is.
Irq enzow opschrijven en invoeren in linux ergens...
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Ok, ik heb die driverdisk gedownd, maar ik kan niks editen omdat ie zegt dat ik daar wat anders voor moet hebben... zucht....
Verwijderd
Ok,
Ik zal je helpen. Je moet bij 3com de driver diskettes (ja, 2) downloaden. Op de tweede diskette staat pnpdsbl.exe (dacht dat het zo heet, wel in DOS gebruiken) reboot en dan 3c50xcfg.exe draaien en i/o address en irq instellen. Dan moet je zorgen dat er support voor je 3com kaart in je linuxkernel zit gecompiled. Misschien moet je de kernel opnieuw compilen hiervoor. Daar is een mooie HOWTO voor hoe je dat doet.
Ik zal je helpen. Je moet bij 3com de driver diskettes (ja, 2) downloaden. Op de tweede diskette staat pnpdsbl.exe (dacht dat het zo heet, wel in DOS gebruiken) reboot en dan 3c50xcfg.exe draaien en i/o address en irq instellen. Dan moet je zorgen dat er support voor je 3com kaart in je linuxkernel zit gecompiled. Misschien moet je de kernel opnieuw compilen hiervoor. Daar is een mooie HOWTO voor hoe je dat doet.
Verwijderd
Open het bestand /etc/modules.conf
En voeg daar io en irq toe
ziet er ongeveer zo uit, de module(3c59x) kan anders zijn.
options 3c59x io=0x330 irq=5
En voeg daar io en irq toe
ziet er ongeveer zo uit, de module(3c59x) kan anders zijn.
options 3c59x io=0x330 irq=5
Pagina: 1