Toon posts:

RAM bijplaatsen in PB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel met een packard bell Aloh@ 5700. Hierin zit de standaard 64MB SDRAM 133Mhz. Ik wil er graag win 2000 op plaatsen en om vlot te kunnen blijven werken wil ik er 128mb bijsteken...Ik heb 2 slots op het mobo, mag dat zomaar 64MB in een bank en 128MB in de tweede? En maakt de volgorde uit of blijft dit gelijk?
Ik heb ook gezien dat er op de ram-chip cas3 staat. Bestaat dit eigenlijk wel? En is het dan erg als ik 128mb ram koop van cas 2 of 2.5 (allesinds niet cas 3)?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
er kanniet zomaar elk soort geheugen in (ik praat uit eigen ervaring)
want ik gooide er een reepje van 256 mb in en die pakte hij niet toen alleen die 256 pakte hij ook niet terwijl dit samsung geheuge was. Ik naar mijn buur jonge (heeft ook een pb) daar probere deed hij het weer wel in

dus ik zeg alvastpb pc's zijn best kieskeruig kwa geheugen

Verwijderd

t zijn klote pctjes,

veel teveel gedoe mee altijd :)

geef mij maar een merkloos ding ofzo :)

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

mwhoa, zijn voor wat de meeste mensen er mee doen best leuke pctjes (niks voor mij). Geheugen uitbreiden is geen probleem bij de nieuwere modellen. Heb al meerdere keren vaag noname geheugen er bijgeprikt zonder enig probleem.

Verwijderd

nou je hebt soms van die reepjes die alleen met een bepaalde northbridge werken.. bv alleen via ofzo..

maar als je je echt geen buil wilt vallen moet je gewoon eem reepje kingston kopen ofzo.. ben je wel wat duurder uit maar dan heb je ook wat ;)

en dat met die cas.. "de kabel is zo sterk als de zwakste schakel" maw. je nieuwe reepje zal dus waarschijnlijk ook op cas 3 lopen.. of je moet elke bank individueel moeten kunnen configureren

Verwijderd

Topicstarter
Geloof me "merk" (ahumhum) pc's zijn ook niet voor mij weggelegd. Maar we hebben al twee keer het geluk gehad om een pc te winnen, een acer en een pb...OK wel ongelooflijke miserie als je daar iets mee hebt, maar wel makkelijk voor mijn ouders ntl die toch bijna niets op pc doen. Heb ook wat op internet zitten zoeken, er zit een Kourou 2 moederbord in en per slot maximum 256mb (64bit) of 512mb (128bit). Ze zeggen niets over speciale merken dus zou normaal toch moeten kunnen uitbreiden zonder problemen hé?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Ik weet niet welk chipset er op zit :). Cas3 ram lijkt me wel goed omdat je weinig in de bios kan instellen :+. Maar als ie op 133 Mhz FSB loopt, zou ie 128 MB wel accepteren :?

Zijn de 2 reepjes geheugen (64 en 128) precies 100 %gelijk :? Want 1 inkeping meer of minder, en het kan niet :(.

Verwijderd

Weet waar je aan begint met het op een Packard Hell installeren van win2k. Dat wordt door Packard Hell niet ondersteund, je hebt dus totaal geen driversupport. Desgevraagd verwijzen ze je doodleuk naar de meegeleverde recovery-cd. Dus voordat je de poging onderneemt doe je er goed aan om positief zeker alle drivers te hebben, je gaat anders mooi het schip in.

Verwijderd

Ik zal ff wat duidelijkheid brengen :P , Mijn PB is totaal niet kieskeurig wat betreft geheugen, je kan er echt van alles in proppen, en win2k installen is ook een eitje en alles werkt meteen, geen driverprobs of wat dan ook...

voor de rest is het wel een kl*te computer

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02
Ik heb pasgeleden op een PB Pentium-3 733 mhz Windows XP gezet en 128 mb Dane-Elec geprikt, alles werkte in een keer weer zonder problemen. Alleen ff hdd-tje in een andere computer geformatteerd, in BIOS op cd-boot zetten, geheugen erin, Windows XP erop en alles werkt als een trein (en tig keer beter dan voorheen met 64 mb en Win 98)! :)
Pagina: 1