Upgraden Abit K7a

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi!

Mijn zwager wil zijn CPU upgraden. Hij heeft nu een Abit K7a met Duron 800 lopen. Nu heb ik net gelezen dat er max een 100 mhz CPU inkan. Dus we moeten (als we mobo niet gaan upgraden) een 100mhz CPU hebben van de Athlon. Maar tot hoever zijn die verkrijgbaar? 1200? 1400?

En heeft iemand een idee waar wij die nog zouden kunnen krijgen... of moeten we dan echt op de tweedehands markt gaan storten?

Groeten!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Een 1400MHz is de snelste met een 100MHz FSB. Maar heeft het eigenlijk wel zin om een 1200MHz of 1400MHz te kopen, als dat uberhaupt al lukt? Ik denk dat je beter kan denken aan een nieuw moederbord + CPU. Want alleen een nieuwe CPU zal niet veel verbetering brengen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Okasha
  • Niet online
dat ben ik niet met je eens. je gaat dan toch een duron (alleen L1=64kb) vervangen door een sneller geklokte cpu met 384kb cache aan boord...?

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op zaterdag 20 juli 2002 17:26 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
dat ben ik niet met je eens. je gaat dan toch een duron (alleen L1=64kb) vervangen door een sneller geklokte cpu met 384kb cache aan boord...?
Ik weet niet wat de rest van de configuratie aan boord heeft, maar het vervangen van alleen de CPU is eigenlijk het uit balans brengen van het systeem, als dat in de tijd van de Duron 800 is geassembleerd. Vertel ff wat erin zit.

Je kan hier trouwens ff kijken voor een Athlon 1x00:
[url="http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp"]Pricewatch[/url]
[url="http://www.tweakers.net/aanbod.dsp"]Vraag & Aanbod[/url]

The trade of the tools

• Okasha
  • Niet online
volgens mij is de rest van zijn systeem nu overbalanst op een te langzame kern...

512 MB SDRAM 133
1x40 GB 7400 RPM MAXTOR
1x80 GB 7400 RPM MAXTOR
Plexwriter
Pioneer DVD
Firewire IE-blabla
Geforce 2MX 32mb - TV-OUT
SCSI

en heeeeel veeeel randapparatuur

Doet vooral aan videobewerking, dus extra Cache
kan dan geen kwaad dacht ik zo

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op zaterdag 20 juli 2002 17:35 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
volgens mij is de rest van zijn systeem nu overbalanst op een te langzame kern...

512 MB SDRAM 133
1x40 GB 7400 RPM MAXTOR
1x80 GB 7400 RPM MAXTOR
Plexwriter
Pioneer DVD
Firewire IE-blabla
Geforce 2MX 32mb - TV-OUT
SCSI

en heeeeel veeeel randapparatuur

Doet vooral aan videobewerking, dus extra Cache
kan dan geen kwaad dacht ik zo
Mjah, die kan idd wel een snellere proc gebruiken. Een 1GHz is niet zo moeilijk te vinden, maar een 1200MHz of zelfs een 1400MHz op 100MHz FSB is al een stuk moeilijker.

Als je het kan, is online bestellen misschien een optie. [url="http://www.pricewatch.com/1/3/3731-1.htm"]http://www.pricewatch.com/1/3/3731-1.htm[/url] Zit wel allemaal in Amerika.

Suc6 :)

The trade of the tools

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Abit K7A, wat voor bord is dat dan, volgens mij bestaat die niet? Ik ken wel een KA7 (slot A) en een KT7 en KT7A. Maar K7A, daar vind ik zo niks over terug.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op zaterdag 20 juli 2002 17:57 schreef Abbadon het volgende:
Abit K7A, wat voor bord is dat dan, volgens mij bestaat die niet? Ik ken wel een KA7 (slot A) en een KT7 en KT7A. Maar K7A, daar vind ik zo niks over terug.
Ik ga er vanuit dat het een KT7A is. Een KA7 met een Duron Slot A??

The trade of the tools

Verwijderd

Als we het dus hebben over de Abit KT7A let goed op de A dan zegt de abit site max 1200Mhz, maar kijken we in het bios dan zien wij voor standaard waarden (automatisch) 1250max en bij user define een max multiplier van 12.5 daarbij een fsb van 100 OF 133Mhz (of tweakstapjes ertussen en erboven maar dat terzijde).

DUS standaard zegt t bord max 1250Mhz en met een klein rekensommetje 12.5 x 133 = 1662.5 Mhz MAX user define in ieder geval. dus das t max

Ik weet niet hoe de ondersteuning is tov AthlonXP (misschien backwards comp. geen idee niet geprobeerd) maar t-birds zijn geen probleem en die ging tot 1400Mhz oid?

(AthlonXP moet volgens mij ook gewoon kunnen maar kijk ff in GoT rond daarover).

Let wel!! ik heb het hier over de A versie deze heeft fsb133Mhz ondersteuning.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op zaterdag 20 juli 2002 20:56 schreef Oneindig het volgende:
Als we het dus hebben over de Abit KT7A let goed op de A dan zegt de abit site max 1200Mhz, maar kijken we in het bios dan zien wij voor standaard waarden (automatisch) 1250max en bij user define een max multiplier van 12.5 daarbij een fsb van 100 OF 133Mhz (of tweakstapjes ertussen en erboven maar dat terzijde).

DUS standaard zegt t bord max 1250Mhz en met een klein rekensommetje 12.5 x 133 = 1662.5 Mhz MAX user define in ieder geval. dus das t max

Ik weet niet hoe de ondersteuning is tov AthlonXP (misschien backwards comp. geen idee niet geprobeerd) maar t-birds zijn geen probleem en die ging tot 1400Mhz oid?

(AthlonXP moet volgens mij ook gewoon kunnen maar kijk ff in GoT rond daarover).

Let wel!! ik heb het hier over de A versie deze heeft fsb133Mhz ondersteuning.
Bar-Le-Duc schrijft in z'n eerste post dat het mobo max 100MHz FSB aankan, dus misschien is het toch geen KT7A ... Een K7A, ik kan me vaag iets herinneren, en op google is er ook wel het een en ander over te vinden.

The trade of the tools

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 21:07 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Bar-Le-Duc schrijft in z'n eerste post dat het mobo max 100MHz FSB aankan, dus misschien is het toch geen KT7A ... Een K7A, ik kan me vaag iets herinneren, en op google is er ook wel het een en ander over te vinden.
Da kan ^_^ maar K7A icm met abit ken ik niet wel KT7 (zonder A) das een 100mhz fsb bord. en de KA7 het slot A bord (100mhz) maar zover ik weet zijn er geen Slot A durons gemaakt alleen t-birds.

.....
Bar-Le-Duc,
Weet je zeker dat het een,
*ABIT bord is
*K7A model is
dit soort dingen staan over het algemeen wel op het bord zelf vermeld.
Probeer het even te verieveren dan kunnen wij je ook verder helpen.

PS:
XP1700+ (1466Mhz) werkt op Abit KT7A (teminste hij start op speelt divx en dvd af)
Pagina: 1