AOpen HQ08 ??

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Die HQ08 leek mij wel een leuke kast.. dus ff zoeken op naar reviews en lezen maar. Mooi afgewerkt, geen scherpe randen (volgens de reviews), een goede mobotray etc.

Nu blijkt alleen dat je die deur er compleet afmoet schuiven om hem er af te kunnen halen. Da's een groot probleem.

Ten eerste, ik geen ruimte daarvoor onder mijn bureau.. bij mijn huidige In-Win 600 kast hoef ik de deur slechts een stukkie op te schuiven en voila hij is eruit.

Maar goed, das het grootste probleem niet.. ik wil namelijk 2x120mm fans in de deur monteren boven mijn sloten.. en dat gaat dus niet!!

Is die deur te modificeren zodat je hem er maar een stukkie af hoeft te halen.. of is het iemand gelukt op er schanieren in de maken ofzo?

Anders valt de HQ08 af.. ik hou mezelf warm aanboven voor andere kasten, niet duurder dan f300,- met een goede 300watt voeding.. iemand enige suggesties?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ik heb dit zelf zo opgelost (met een HX, maar da's het zelfde)
Buig van de 4 lipjes die aan de bovenkant van het paneel zitten de 3 voorste om.
De resterende lipjes (die ene boven, de voorkant en de onderkant) zijn voldoende om het op z'n plaats te houden, en het paneel hoeft nu nog maar een klein stukje naar achteren.
Als je van de pan bovenop ook nog een hoekje afzaagd, hoeft die er ook niet eerst meer van af.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:06
Ik heb ook een HX-08 en zit eraan te denken om een casemod te doen.. :9. Dat zal dan wel het eerste worden.. hehe.. die clipjes ombuigen... :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ok, dat klinkt al goed. Hoeveel HD's kan ik eigenlijk boven op de voeding kwijt? 3 lijkt me wel heel krap worden of niet?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

ja kan er onder in ook nog wat kwijt.
dat rekje is er niet voor gemaakt maar het past wel.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Je kan er 4 in kwijt, maar dan zitten ze wel knus naast elkaar.
Was trouwens het eerste dat uit m'n kast verdween, "airflow is everything"

Een cliche is ooit origineel begonnen

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
En dan twee 80mm fans voor de fans (dus achterop de kast) neem ik aan.....maar moeten die zuigen of blazen?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:06
Bovenin achter: Uit de kast blazen.
Komt ten goede van de airflow.. :).

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Zijn 2 zuigende 80mm fans voor de HD's boven in de kast genoeg om de hitte van mijn 2 7200 toeren HD's af te voeren?

Verwijderd

als ze niet blazen dan zuigen ze

Verwijderd

Dat lukt best. Vooronder eentje de kast in laten blazen en achter die HDD's naar buiten laten blazen.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Yup.. hmm dan neem ik wel een HX08.. die plastic ombouw voorop zit ik niet echt op te wachten.. dan 2x 120mm boven de sloten, ik zie dat er ruimte is boven de USB/COM/PS2 aansluitingen voor 2 60mm..of misschien 1 80mm fan... dan 2x 120mm voorop voor de intake en 2x80mm of 1x120mm bovenop achter de HD's..

Zou dat een goede airflow opleveren? :)

Pagina: 1