Hoe hoge score met 3DMark2001se om zulke spellen goed te kunnen spelen op redelijk hoge instellingen (of standaart waarden)?
denk je dat de grens bij 10.000 ligt?
denk je dat de grens bij 10.000 ligt?
3d mark scores zeggen niet zoveel. als je een redelijke maar toch oudere videokaart hebt (ik zeg een ati radeon 64 mb ddr of een geforce2 gts ofzo) dan zullen veel nieuwste features er niet opzitten. dit wordt allemaal megenomen met 3d mark. als je doom 3 of unreal 2003 speelt maken die features niet zoveel uit. je hebt dan gewoon minder eye-candy.Op zaterdag 20 juli 2002 15:45 schreef Saekerhett het volgende:
Nee tuurlijk geen 10.000, dan kan 98% van de mensen het niet spelen...
Denk zo rond de 5500-6000 ongeveer.
Ps, Doom III heeft wel wat meer nodig denk ik, zo rond 7000-8000 wel, maar goed, 3DMark staat natuurlijk niet gelijk aan het wel of niet kunnen spelen van een spel in goede instellingen.
___________________________*
Verwijderd
Voor Maxpayne gaven ze wel een 3dmark2001 score op (2200), niet dat het daarmee fatsoenlijk te draaien was....... (liever 5k ofzo...)Op zaterdag 20 juli 2002 15:53 schreef koper137 het volgende:
[..]
3d mark scores zeggen niet zoveel. als je een redelijke maar toch oudere videokaart hebt (ik zeg een ati radeon 64 mb ddr of een geforce2 gts ofzo) dan zullen veel nieuwste features er niet opzitten. dit wordt allemaal megenomen met 3d mark. als je doom 3 of unreal 2003 speelt maken die features niet zoveel uit. je hebt dan gewoon minder eye-candy.
Verwijderd
Max Payne is op dezelfde engine gebouwd als 3D Mark 2001, dus is het beter te vergelijken.Op zaterdag 20 juli 2002 18:29 schreef rival24 het volgende:
[..]
Voor Maxpayne gaven ze wel een 3dmark2001 score op (2200), niet dat het daarmee fatsoenlijk te draaien was....... (liever 5k ofzo...)
Verwijderd
kdacht andersom, madonion had de max payne engine 'geleend' om dat lobby gedeelte te maken, maar dit is volgens mij een topic wat dicht moet, omdat het over 3DMark scores gaat.Op zondag 21 juli 2002 13:55 schreef Terr het volgende:
[..]
Max Payne is op dezelfde engine gebouwd als 3D Mark 2001, dus is het beter te vergelijken.
het is gewoon dezelfde engine. madonion is van remedy. remedy is gewoon slim geweest want zo konden ze goed compatibility testen enzo. final reality was ook al van hun en daar zat ook nog een max payne poster inOp zondag 21 juli 2002 15:06 schreef JanMaster het volgende:
[..]
kdacht andersom, madonion had de max payne engine 'geleend' om dat lobby gedeelte te maken, maar dit is volgens mij een topic wat dicht moet, omdat het over 3DMark scores gaat.
Verwijderd
JanMaster, je vorige reactie over 'dit topic gaat dicht' is ook gewist. Als jij dit geen boeiend topic vind, dan moet je er niet op reagerenOp zondag 21 juli 2002 15:06 schreef JanMaster het volgende:
[..]
kdacht andersom, madonion had de max payne engine 'geleend' om dat lobby gedeelte te maken, maar dit is volgens mij een topic wat dicht moet, omdat het over 3DMark scores gaat.
Dat nature gedeelte en die race en die dragothic stuff, zijn die ook van de MaxFx engine? Dat lobby gedeelte leek er wel veel opOp zondag 21 juli 2002 15:08 schreef bolleh het volgende:
[..]
het is gewoon dezelfde engine. madonion is van remedy. remedy is gewoon slim geweest want zo konden ze goed compatibility testen enzo. final reality was ook al van hun en daar zat ook nog een max payne poster in
Verwijderd
Ja, MaxFX is een hele uitgebreide engine. De Q3 engine bv is vooral voor indoor omgevingen (je hebt wel landschappen, maar die zijn niet groot). MaxFX doet indoor en outdoor goedOp zondag 21 juli 2002 22:32 schreef rival24 het volgende:
[..]
Dat nature gedeelte en die race en die dragothic stuff, zijn die ook van de MaxFx engine? Dat lobby gedeelte leek er wel veel op.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq