Toon posts:

Aanschaf nieuwe Behuizing (hulp nodig)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om een nieuw systeem te gaan kopen, waarbij ik dan ook gelijk een nieuwe 'coole' kast wil.

Mijn persoonlijke favoriet (na een tijd lang zoeken en vergelijken) is op dit moment de:
Chieftec Dragon, DX-01-BD (zwarte of zilvere versie)

Echter wanneer ik hem bijv. wil bestellen bij TweakShop krijg ik allerlei opties :?

1. Dragon DX-01B-D, zwart met deur 6x3½" - 4x5¼" - incl.
lownoise 340Watt HPC-340-201
2. Dragon DX-01SL-D, zilver metallic met deur 6x3½" -
4x5¼" - incl. lownoise 340Watt HPC-340-201 + fan in deur

En deze extra opties zijn mogelijk:

3. Extra fanhouder + 1 Coolermaster TF8-25IM-74 case fan
80mm / 5 fans (3 front + 2 back)
4. Extra fanhouder + 1 Enermax UC-8FAB case fan 80mm / 5
fans (3 front + 2 back)

Ik weet echter niet goed hoe een fan in deur eruit ziet. En is dit beter, of kan ik beter een (of meerdere) extra fans in de zijkant bouwen ? Of zit er al een een extra fan in, zoals op vele plaatjes ?

En zo niet, is dit in te bouwen voor iemand die dit nog nooit eerder heeft gedaan, dwz geen ervaring heeft met het aanpassen van kasten.

Zou iemand mij advies kunnen geven, wat ik het beste kan aanschaffen ?

Bij voorbaat hartelijk dank,

Speedy.

Verwijderd

Kijk en met het zelfde probleem zit ik nu ook :)
heb inmiddels zoveel kasten gezien dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien :)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik heb mijn Chieftec in Duitsland gehaald voor 69 Euro (zwart, zonder voeding). Ik kan je zeggen dat er standaard al 4 plaatsen zijn waar je 80x80 fans in kunt zetten! Dit is meer dan genoeg om je kast op kamertemperatuur te houden! (klingt raar HE :+ )

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Bij de zilveren en de blauwe kast zit een 80mm fan in de zijdeur, bij de zwarte zit niets. Je zal daardoor denk ik wel een iets koelere cpu kunnen krijgen.

Er zit een fangrill voor, maar die zou ik vervangen omdat er volgens mij vrij weinig lucht door gelaten wordt.

iStockphoto

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Zit ook met dat probleem. Heb mijn drie oude pc's te koop aangeboden en ga twee nieuwe kopen. Die ene kast wordt een chieftec DX-01B-D, waarvan ik nog twijfel ik of er een side panel met window bij moet kopen of zelf moet gaan klooien. (twee linkerhanden werkt niet zo lekker) De tweede kast ben ik nog helemaal niet uit, zit te twijfelen over de colorcase Neon Light (silver), maar weet niet zeker of die in europa met raam geleverd worden ;(

Verwijderd

Het leuke van het modden is altijd om zelf dingen te gaan bedenken en ze dan uit te gaan voeren. Voordat je je chieftech gaat verneuken zou ik eerst een oude case van de zolder halen en ff een beetje dremel(of gatenzaag of decoupeer)skills ontwikkelen. Het is echt niet moeilijk maar de tweede keer gaat het zeker een stuk beter en heb je meer vertrouwen waarschijnlijk en is de kans dat het lelijk wordt een stuk kleiner.
Pagina: 1