Toon posts:

UT schokt op p4 1.6Ghz :?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo gamerZ

Ik heb unreal tournament geinstalleerd op me pc.
Echter tijdens gamen schokt t als ik rondraai met mn muis. Di is niet altijd t geval gebeurd wel regelmatig.

Nu is mn vraag, waar ligt dat aan?? :P

mn systeem:

P4-1.6 Ghz 128Mb rimm on ASUS P4T-E mainboard rev 1005
Maxtor 40Gb ata 100- 7200 RPM (Master IDE 0)
Liteon DVD +idem burner(both MS +SL on IDE 1)
Pine GF2 64Mb mx400
SB live 5.1 Digital
3Com 3c905c 10/100Mb LAN
Billion Bipac 64K isdn card!

OS = win98 2nd edition
DirectX 8.1
All recent drivers installed

Ik heb een logitech usb optical weheel mouse en ik gebruik de standaard win drivers, ik heb ter controle de loitech dr ook installed gehad maar dat blijft t zelfde, ook met een andere PS2 muis!

Ik weet dat t geheugen niet echt veel is maar dat zou toch geen probleem moeten zijn.....toch?

Hope u can help me!!

thx

Endy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je het hier over UT 1 of UT 2003?

Maakt nogal een verschil. :) Als het 2003 is, ligt het aan je videokaart, datzelfde probleem heb ik namelijk ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 15:14 schreef JvH het volgende:
Heb je het hier over UT 1 of UT 2003?

Maakt nogal een verschil. :) Als het 2003 is, ligt het aan je videokaart, datzelfde probleem heb ik namelijk ook. :P
LOL sorry voor de verwarring :P

Ik draai nog steeds UT 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Hehe, dan zou hij het idd wel moeten doen ja :) Ik heb eht zelf laatst nog gespeeld om onderstaande config, dus met ongeveer dezelfde videokaart. Ik kan me ook niet voorstellen dat UT1 zoveel geheugen gebruikt. Misschien heb je nog processen lopen als je het spel speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-10 13:21

Kirpeknots

Wazzup!

Welke versie heb je?

Als je de Goty edition hebt dan moet je je beeldweergave minder zwaar zetten in UT.

Als je de normale UT hebt dan zal je de laatste patch even moeten downloaden en installeren vanaf [url="http://www.unrealtournament.com"]www.unrealtournament.com[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 15:18 schreef JvH het volgende:
Hehe, dan zou hij het idd wel moeten doen ja :) Ik heb eht zelf laatst nog gespeeld om onderstaande config, dus met ongeveer dezelfde videokaart. Ik kan me ook niet voorstellen dat UT1 zoveel geheugen gebruikt. Misschien heb je nog processen lopen als je het spel speelt?
niet echt veel,office 2000 vreet wel wat maar is uitgeschakeld in opstarten,norton system works 2002 is 'zwaar' maar alles is handmatig ,verder nog in msconfig:
winamp agent maar da s ni veel en nog n paar kleine progs

tja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08
kan dit wat te maken hebben met je vsync??

dat heb ik namelijk bij counterstrike

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40
op welke resolutie speel je :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Op zaterdag 20 juli 2002 15:22 schreef trasherew het volgende:

[..]

niet echt veel,office 2000 vreet wel wat maar is uitgeschakeld in opstarten,norton system works 2002 is 'zwaar' maar alles is handmatig ,verder nog in msconfig:
winamp agent maar da s ni veel en nog n paar kleine progs

tja :p
Probeer idd eens die patch tesamen met het uitschakelen van Norton.

Misschien een idee om aan geheugenuitbreiding te gaan denken? 128mb is tegenwoordig best wel weinig eigenlijk, zeker als je een moderne computer zoals een P4 hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb De GOTY edition en nog de extra bonus packs installed

Ik draai Unreal tournament op 1024*768 met 16 bit
met aangepaste instellingen zoals Corona's = false etc
gore detail minimal> t zou goed moeten lopen

Voor de muis heb ik Direct input ingeschakeld, maakt niet uit of t aan of uit staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 15:23 schreef Bartjeuz het volgende:
kan dit wat te maken hebben met je vsync??

dat heb ik namelijk bij counterstrike
De Vsync heb ik aan en uitgezet in unreal tournament, dit biedt helaas geen opl :(

Mijn schijf is trouwens ook gedefragmenteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Speel een in OpenGL met vsync uit, scheelt best veel :)

Ik, geheel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 15:31 schreef LegalAlien het volgende:
Speel een in OpenGL met vsync uit, scheelt best veel :)
Dat heb ik nog niet geprobeerd, dat ga ik s f doen alleen ben ik geen open GL liefhebber :'(

Ik draai liever direct3d :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Toevallig heb ik maanden geleden met bijna dezelfde specs (ik heb alleen een GF3 en een P4 1.7) ook ernorm schokkerig beeld gehad. Ik weet nog steeds niet waar 't nou aan lag, heb meerdere malen Windows 2000 en Windows XP opnieuw geinstalleerd, niets hielp. Ondertussen is 't dus opgelost, maar in "these dark days" dat het niet lukte is inderdaad zoals hierboven gezegd OpenGL de way to be. Is veel sneller en in mijn geval de tijdelijke oplossing. Alleen jammer dat je de brightness niet kunt instellen met OpenGL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeezus wie heeft t licht uitgedaan, t is errug doenker in opengl :P

Helaas helpt t voor mij nog steedz ni :'(
T lijkt iets minder te zijn

ik zel toch voor de zekerheid es wat rimm erbij gooien want 128mb is wel weinig buiten t feit om datUT 1 toch wel zou moeten lopen.

Met systeem monitor van windows geeft UT een CPU usage van 100% aan noteerde ik net en was hij aan t swappen mem werd voor 85 % gebruikt

Wat betreft norton ik zal s ff t programma dr af gooien en kyken wat ie dan doet :)

thx mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Laatst online: 22:08
uhm download eenz een geforce tweaker...en zet je vsync uit bij openGL...misschien helpt dat

[url="http://www.guru3d.com"]www.guru3d.com[/url] (voor de tweaker)

edit:

hm niet geleze dat je het al geprobeerd had

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met "all drivers installed" neem ik aan dat je deze ook hebt geinstalleerd:
[url="http://www.tweakers.net/meuktracker/2195"]http://www.tweakers.net/meuktracker/2195[/url] &
[url="http://www.tweakers.net/meuktracker/2156"]http://www.tweakers.net/meuktracker/2156[/url]

Btw, een geforce2mx is prut. Daar moet je geen wonderen van verwachten. Speel zoiezo op 16bit en niet hoger dan 1024x768.

Gebruik je rivatuner oid? Deze zet nl standaard anti-aliasing aan, wat niet ten goede komt aan de peformance.

128mb is gewoon erg weinig. De combinatie van een gf2mx & 128mb geheugen zorgt gewoon dat je p4 in slaap valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videokaart is niet echt top he, daarmee kan je niet in 1600x1200 vloeiend spelen...
Als ie op 1024x768 schokt zou ik de drivers de-installeren (bij apparaateigenschappen), restarten (schrik niet het is nu 640x480 in 16 kleuren), en dan opnieuw de drivers halen bij [url="http://www.nvidia.com"]www.nvidia.com[/url].
Je komt zo bij apparaatbeheer:
rechts klikken op 'Deze Computer' --> eigenschappen --> hardware --> apparaatbeheer.
Hij zit onder beeldscherm adapters.
klik op eigenschappen, stuurprogramma --> stuurprogramma verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 16:18 schreef wwillem het volgende:
[url="http://www.tweakers.net/meuktracker/2195"]http://www.tweakers.net/meuktracker/2195[/url] &
[url="http://www.tweakers.net/meuktracker/2156"]http://www.tweakers.net/meuktracker/2156[/url]

Btw, een geforce2mx is prut. Daar moet je geen wonderen van verwachten. Speel zoiezo op 16bit en niet hoger dan 1024x768.

Gebruik je rivatuner oid? Deze zet nl standaard anti-aliasing aan, wat niet ten goede komt aan de peformance.

128mb is gewoon erg weinig. De combinatie van een gf2mx & 128mb geheugen zorgt gewoon dat je p4 in slaap valt.
ff een vraag wat doet de meuktracker precies? verwijdert hij troep uit windows? Ik weet et ,de geforce die ik heb is ni veel soeps maar toch,later een asus gf titanium oid dr in en meer geheugen ja :)

btw ik gebruik geen rivatuner!

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 16:19 schreef JanMaster het volgende:
Videokaart is niet echt top he, daarmee kan je niet in 1600x1200 vloeiend spelen...
Als ie op 1024x768 schokt zou ik de drivers de-installeren (bij apparaateigenschappen), restarten (schrik niet het is nu 640x480 in 16 kleuren), en dan opnieuw de drivers halen bij [url="http://www.nvidia.com"]www.nvidia.com[/url].
Je komt zo bij apparaatbeheer:
rechts klikken op 'Deze Computer' --> eigenschappen --> hardware --> apparaatbeheer.
Hij zit onder beeldscherm adapters.
klik op eigenschappen, stuurprogramma --> stuurprogramma verwijderen.
ik gebruik de meest recente nvidia drivers al :P daar zal t niet aan leiggen

thx anywayz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Op zaterdag 20 juli 2002 16:19 schreef JanMaster het volgende:
Ik speel met een Geforce1 op 1600x1200x32 en dat loopt verder prima, verder alles op zijn hoogst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 20:02
probeer detonator 23.11 eens
dat helpt echt.. bij mij liep hij ook klote tot ik deze weer instalde.. gewoon ff goed zoeken :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10 12:55

Mary Wana

keyboard nut

teeering hey , zijn er nog mensen met 128 mb :?

beter nog

teeering hey , zijn er nog mensen met GF2 MX :?

:D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 11:26 schreef trasherew het volgende:

[..]

ik gebruik de meest recente nvidia drivers al :P daar zal t niet aan leiggen

thx anywayz!
Niet perse, bij mij werkte het, voor 3DM. 2001 althans, eerst een crappy score van 800, nu 4500. Het is het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
vsync moet uit of aan. ben ff vergeten wat het nou was |:(

ik had ook onwijze schokken met een gf3 ti500
ff met de vsync kloten en het hielp.
ook kan het helpen om of opengl of direct 3d te proberen.
als je opengl gebruikt moet je ff wat copy paste in een ini bestand.

hierover is heel veel te vinden in de search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-10 12:54

Jij hebt volgens mij nog nooit met een geforce 2 mx games gespeeld. Heb zelf volgende configuratie:

Thunderbird 1200@1400 mhz
384 Mb DDR
Geforce 2 mx 400 64 mb geheugen
en een hdd 20 gig 5400 rpm
52 x cdrom
Brandertje Sony 8x4x32x
Soundblaster Live Value
Netwerkkaartje
Logitech Optical Mouse
En that's it

Ik draai UT als volgt:
1600x1200
32bit
Alle detail op hoogste
Dit alles @65 Frames per seconde >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eat that!
helemaal mee eens, GeForce 2MX is misschien niet de beste, maar in games als UT gaat ie nog best mee, ik heb trouwens geen enkel probleem in GTA III op 1024x768, wel in 16bit maar bij GTA III zie je het verschil nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Laatst online: 26-10 12:54
JanMaster, ik ga akkoord met jouw mening *D
Draai GTA 3 zelf ook in die resolutie.
Quake 3 draait wel nog lekker in 1600x1200 @16 bit. 32 bit nog maar 20 frames per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 14:23 schreef Lord_Mithril het volgende:
probeer detonator 23.11 eens
dat helpt echt.. bij mij liep hij ook klote tot ik deze weer instalde.. gewoon ff goed zoeken :)
Ik denk dat ik dat es even ga proberen vanmiddag,kyken of t wat uithaalt :p
zal ik s avond s even posten of t inderdaad werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 14:54 schreef ddkiller0900 het volgende:

[..]

Jij hebt volgens mij nog nooit met een geforce 2 mx games gespeeld. Heb zelf volgende configuratie:

Thunderbird 1200@1400 mhz
384 Mb DDR
Geforce 2 mx 400 64 mb geheugen
en een hdd 20 gig 5400 rpm
52 x cdrom
Brandertje Sony 8x4x32x
Soundblaster Live Value
Netwerkkaartje
Logitech Optical Mouse
En that's it

Ik draai UT als volgt:
1600x1200
32bit
Alle detail op hoogste
Dit alles @65 Frames per seconde >:)
Dat ziet er zeker netjes uit, ik vind t ook vreemd ik had nl een athlon 1000 en daar draaide ut ook perfect op!

Ik weet een geforce mx is niet de eerste de beste maar unreal tournament moet toch fatsoenlijk kunnen draaien.

Ik denk ook dat ik de andere nvidia drivers een moet proberen ,zoals Mitrill in een vorige post voorstelde,dat zou wel ns kunnen werken!

Ik post t resultaat vanavond thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Zijn de PCI-sloten naast je videokaart leeg?? Sommige/Veel* mobo's sharen het IRQ-adres van het AGP-slot met een of twee PCI-sloten naast de videokaart. Die kun je dan ook het beste leeg laten, de PCI-sloten waarmee het AGP-slot het IRQ shared; levert alleen maar vertraagt beeld op is mijn ervaring.

En dan nog iets: de nieuwste drivers zijn niet per definitie de beste/snelste drivers.

* doorhalen wat niet van toepassing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:33

Termy

valt er nog wat te fragge?

Op zondag 21 juli 2002 14:27 schreef Mary Wana het volgende:
teeering hey , zijn er nog mensen met 128 mb :?

beter nog

teeering hey , zijn er nog mensen met GF2 MX :?

:D
teeeeeeeeeeeeeeering, hey, kheb net ff je specs bekeken en dat dat ding nog opstart is me een raadsel. dat maken ze toch al eeuwen niet meer? :(

blaat ff niet zo dom wil je?

ontopic:

zover ik weet kunnen GF1 en 2's niet lekker UT met D3D draaien want dan zou je dit soort dingen krijgen. aangeraden werd om open gl te gebruiken. maar ja, dat schijn je al geprobeerd te hebben.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiinX
  • Laatst online: 03-05-2022
zeker weten dat het aan je chipset drivers ligt.
Ik heb het namelijk ook na een verse win installatie.
Maar na de chipsetdrivers doet hij het zoals hij het hoort te doen. als het via is [url="http://www.viaarena.com"]http://www.viaarena.com[/url]

wie het laatst lacht is het traagst van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Op zondag 21 juli 2002 14:51 schreef Rody het volgende:
vsync moet uit of aan. ben ff vergeten wat het nou was |:(

ik had ook onwijze schokken met een gf3 ti500
ff met de vsync kloten en het hielp.
ook kan het helpen om of opengl of direct 3d te proberen.
als je opengl gebruikt moet je ff wat copy paste in een ini bestand.

hierover is heel veel te vinden in de search
vsync moet uit, want het is een filter en filters nemen geheugen in. :)
probeer nvmax eens en zet daar vsync uit en gefore acceleration lines aan.
hij is te downloaden op [url="http://www.guru3d.com"]www.guru3d.com[/url]
ik heb zelf een Nvidia TNT2 M64 32mb en daar draait hij op 800×600@16bits vloeiend op.
probeer als nvmax en vsync uit niks helpt een lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
volgens mij ligt het toch gewoon aan je geheugen hoor, die 128mb is gewoon weinig... had liever dan 256 DDR genomen.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 29-10 12:43
Op maandag 22 juli 2002 13:52 schreef gnimmeL_kraD het volgende:
volgens mij ligt het toch gewoon aan je geheugen hoor, die 128mb is gewoon weinig... had liever dan 256 DDR genomen.
geheugen is idd een issue :) minimaal 256 voor 100% vloeiend, ligt natuurlijk ook beetje aan je settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

ik heb 128mb sd-ram geheugen en hij draait bij mij vloeiend. :)
maybe als je in de bios optimal settings laad dat hij ook wel wat sneller loopt. (hielp bij mij ook wat) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Endy, zeker Intel he.... :P

Dat er mensen zitten te 'prediken' dat UT met een GF1 of GF2 oner OpenGL moet draaien vind ik bullshit. Ik heb zelf een GF2 en ik gebruik gewoon Direct3D met als resolutie 1024x168 32 bits alles medium detail.

FF mijn configuratie dan maar:
ABIT KT7A mobo met TB 1100 Mhz met 512 Mb RAM
ASUS V7700 Pure vid kaart
wat SCSI schijven, wat andere zooi die niet echt ter zake doet voor je performance :P
Oh ja en ik draai Windows XP met zeker 60 services uitgeschakeld (oftewel Disabled)

Waar je ook eens naar zou kunnen kijken is naar je settings van je videodriver (Blend ipv best image quality), FSAA uitschakelen, sommige games willen dat gaan gebruiken en UT is daar 1 van. UT is mooi genoeg, je hebt geen FSAA nodig, zeker omdat je toch alleen maar een instarifle gebruikt.

wat het editen van settings betreft: gewoon alles in unrealtournament.ini veranderen...

Coronas uit, 64 Mb CacheSizeMegs, VSync AAN. en natuurlijk Direct3D...

BTW waarom vraag je dat hier terwijl je me dat gisteren gewoon kon vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 15:03 schreef Mescalum het volgende:
Hey Endy, zeker Intel he.... :P

Dat er mensen zitten te 'prediken' dat UT met een GF1 of GF2 oner OpenGL moet draaien vind ik bullshit. Ik heb zelf een GF2 en ik gebruik gewoon Direct3D met als resolutie 1024x168 32 bits alles medium detail.

FF mijn configuratie dan maar:
ABIT KT7A mobo met TB 1100 Mhz met 512 Mb RAM
ASUS V7700 Pure vid kaart
wat SCSI schijven, wat andere zooi die niet echt ter zake doet voor je performance :P
Oh ja en ik draai Windows XP met zeker 60 services uitgeschakeld (oftewel Disabled)

Waar je ook eens naar zou kunnen kijken is naar je settings van je videodriver (Blend ipv best image quality), FSAA uitschakelen, sommige games willen dat gaan gebruiken en UT is daar 1 van. UT is mooi genoeg, je hebt geen FSAA nodig, zeker omdat je toch alleen maar een instarifle gebruikt.

wat het editen van settings betreft: gewoon alles in unrealtournament.ini veranderen...

Coronas uit, 64 Mb CacheSizeMegs, VSync AAN. en natuurlijk Direct3D...

BTW waarom vraag je dat hier terwijl je me dat gisteren gewoon kon vragen :P
Hey marc! LOL nou t meeste heb k al geprobeerd en zelf blijf ik voorlopig nog eventjes win98 draaien omdat de ondersteuning vrij goed is en qua gaming t ook goed valt :)

De opties die jij noemt heb ik al geprobeerd ,blend staat ie nu al op bv.
Aangezien t moeilijk met jou systeem te vergelijken is en als ik bv wil weten of ik t rimm geheugen uit moet breiden dan kan ik t t beste hier op de forum vragen omdat er wellicht mensen zijn met een vergelijkbare config :)

ook zijn er meer mensen met een GF mx400 die er ervaring mee hebben vandaar

En ik heb al heel wat aardige tips om uit te proberen vandaag :)

dus ik laat t wel ffies weten ok?

thx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 12:59 schreef Termy het volgende:

[..]

teeeeeeeeeeeeeeering, hey, kheb net ff je specs bekeken en dat dat ding nog opstart is me een raadsel. dat maken ze toch al eeuwen niet meer? :(

blaat ff niet zo dom wil je?

ontopic:

zover ik weet kunnen GF1 en 2's niet lekker UT met D3D draaien want dan zou je dit soort dingen krijgen. aangeraden werd om open gl te gebruiken. maar ja, dat schijn je al geprobeerd te hebben.
Termy , ja ik weet et in principe valt de config wel mee van my hoor en wat de opmerking betreft'teering hey?'......

Ik ken mensen die met veeeel minder genoegen moeten nemen

In augustus komt er 256 rimm bij en een andere videokaart(geforce 4titanium o.i.d) suggesies welke kaart goed is?

Asus ofzo? Ik had een asus v7700 deluxe 64 Mb DDR die draaide op mn athlon 1Ghz super, wel 512Mb :9
Maar tot die tijd wil ik gewoon veel uitsluiten zodat ik tegen die tijd geen gekke problemen aan zal treffen met de nieuwe kaart :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende maand zit t dr bij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 12:49 schreef van.der.schulting het volgende:
Zijn de PCI-sloten naast je videokaart leeg?? Sommige/Veel* mobo's sharen het IRQ-adres van het AGP-slot met een of twee PCI-sloten naast de videokaart. Die kun je dan ook het beste leeg laten, de PCI-sloten waarmee het AGP-slot het IRQ shared; levert alleen maar vertraagt beeld op is mijn ervaring.

En dan nog iets: de nieuwste drivers zijn niet per definitie de beste/snelste drivers.

* doorhalen wat niet van toepassing is
Hallo ja mn pci slot onder de AGP laat ik altijd vrij wat betreft het delen van irq's :)

zo is de bezetting:

AGP: video kaart :o
PCI 1: ---
PCI 2: 3com 3c905c 10/100Mb LAN
PCI 3: ---
PCI 4: Billion ISDN card 64K
PCI 5: SB live 5.1 Digital

de 3com wordt al eerste geinstalleerd na de chipset drivers!
Dan pas normale installatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 13:34 schreef JiinX het volgende:
zeker weten dat het aan je chipset drivers ligt.
Ik heb het namelijk ook na een verse win installatie.
Maar na de chipsetdrivers doet hij het zoals hij het hoort te doen. als het via is [url="http://www.viaarena.com"]http://www.viaarena.com[/url]
Ha jinx k heb de meest recente intel 850 chipset drivers geprobeerd (4013)maar daar loopt de pc op vast iedere keer weer na een windows instal, ik draaide 3.00.028 nu ga versie 3.201008 proberen.

Er wordt aanbevolen om ook de ATA controller te installeren ivm performance,dat zie je ook na de installatie ervan in benchmarks,daar draai ik versie 3.01 van.

je hoort wel hoe t gaat thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 13:41 schreef eghie het volgende:

[..]

hij is te downloaden op [url="http://www.guru3d.com"]www.guru3d.com[/url]
ik heb zelf een Nvidia TNT2 M64 32mb en daar draait hij op 800×600@16bits vloeiend op.
Na een verse instal met een andere Nvidia driver 23.11 en chipset drivers 3.20.1008 probeer ik jou proggie als t resultaat nog steeds niet goed genoeg is!! :)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel Detonators geinstalleerd, en draai je onder openGL of Direct3D?...... en ten derde het is een Pine Videokaart die erin zit, en die zijn niet zo denderend GOED....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-10 16:03

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

eghie schreef op 22 juli 2002 @ 13:41:
[...]

hij is te downloaden op www.guru3d.com

vsync is absoluut geen filter.

Les 1 CRT monitoren ( :) )

Je beeldscherm wordt opgebouwd door een electronen kannonetje achter in je monitor die electronen op de binnenkant van dat scherm voor je neus schiet, (1tje voor elke kleur.)

Hiermee wordt links bovenin begonnen. Zodra ie rechtsboven aangekomen is gaat ie links met de volgende lijn bezig. De tijd dat dit duurt noemen we de horizontale refresh rate (meestal uitgedrukt in kHz). Waneer alle beeldlijnen langs geweest zijn en het kanon rechts onder aankomt is het hele beeld getekend en wordt het weer naar linksboven gericht. De tijd dat dit duurt (tussen het schieten op links boven en rechtsonder) nomen we de verticale refresh rate. (meestal uitgedrukt in Hz).

Het duurt ff voor de straal van rechtsonder weer links boven is. Op dat moment wordt er dus niks getekend. Dit korte moment is het ideale moment om wat er op het scherm staat te wijzigen. Waarom? Waneer je het scherm wijzigd terwijl je beeldscherm nog aan het tekenen is wordt van het oude beeld de bovenste helft geteken, en van het nieuwe beeld de onderste helft. Omdat het aantal keren dat het scherm wordt vernieuwd (je fps) vaak redelijk constant is en je verticale refresh rate sowieso constant is kan er een soort resonantie optreden tussen bijde waarden. Hierdoor zal de scheiding tussen oud en nieuw beeld telkens op dezelfde plek kunnen liggen waardoor je heel goed kunt zien dat de ene helft van het beeld een frame voorloopt op de andere helft.

vsync, wat staat voor iets als vertical syncronize, zorgt ervoor dat het scherm alleen kan wisselen waneer je electronen kanon onderaan beland is. In de tijd dat de kanon zich weer gaat richten op de pixel links boven wordt het volgende frame in de buffer gezet om te worden neergezet.

Waarom is er dan toch die optie? Paar redenen.

Ten eerste zorgt vsync ervoor dat je FPS nooit hoger kan worden dan de refreshrate van je monitor. sommige mensen denken dat je door een hogere fps de dingen vloeiender ziet, maar dat is onzin (dat kun je onmogelijk zien). Het enige verschil is dat het doorloop traject korter is (muisbewegen -> nieuw scherm) waardoor je het gevoel krijgt dat je een betere en directere controle hebt (wat in feite ook zo is ;) ).

Ten tweede heeft vsync alleen maar te maken met CRT monitoren. Het is complete onzin bij lcd en tft monitoren omdat deze niet van boven naar onder worden opgebouwd.

Wat het iig niet is is een 'filter' en het neemt al helemaal geen geheugen in beslag. Sterker nog, het is gewoon een simpele interupt die je met een paar regels assembly af kunt vangen :).

[ Voor 0% gewijzigd door Janoz op 18-11-2002 11:07 . Reden: typo's ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 01:43
had ik ook met ut2k3, als je een draadloze muis hebt moet je misschien ff de batterijen verwisselen

Bij mij geeft windows aan dat het batterijniveau goed is, terwijl bij fps games de muis dus echt hapert

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ken ook aan je HD liggen, kheb hier hetzelfde gehad met een Maxtor.
Ligt verder niet aan je config denkik, ik draai het op een P3 500 Mhz, 128 MB , GeForce 3 Ti 200, win 98 SE
op 1280x1024 alles full, no problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

idd staat de UDMA mode wel aan?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

duidelijk die 128MB rimm. veel te weinig voor die grote levels van UT2K3. Dat verklaart ook dat het gaat schokken als je je omdraait. Op dat moment moet hij een nieuw gedeelte in je geheugen zetten(omdat niet alles in dei 128MB past) en dat levert een fixe vertraging op.
TIP: zet er eens 256 bij :).

een GF2 MX moet het wel kunnen trekken met een 1,6GHz P4. Bij mij loopt ie ook nog wel goed :P (tb800@900 met GF1 DDR >:))

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-10 15:30

star-saber

Ryzen

lees UT 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just believe me... het is je Pine Videokaart, die zijn in het algemeen helemaal bagger.... Zet er maar eens een Leadtek of een Hercules in dan zul je het zelf wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10 09:31
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 10:16:
Heb je wel Detonators geinstalleerd, en draai je onder openGL of Direct3D?...... en ten derde het is een Pine Videokaart die erin zit, en die zijn niet zo denderend GOED....

Heeft weinig zin om dit topic nu nog eens ophoog te schoppen, dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.