[PHP] File uploaden vanuit een url

Pagina: 1
Acties:

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Is het voor het uploaden van bestanden met PHP noodzakelijk dat ze lokaal op de hardeschijf staan, of is het mogelijk om een url op te geven en het bestand vanaf die locatie op de eigen server op te slaan?

ik heb al veel geprobeerd maar het wil niet lukken

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

gewoon met fopen() :)

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
zover was ik, maar ik krijg hem dan met geen mogelijkheid opgeslagen op de server

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

fopen(), fread() en fwrite() daarmee moet het toch lukken :?.

Of heb je soms geen rechten om op de server files weg te schrijven?

Verwijderd

anders socket openen oid?

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49

pietje63

RTFM

ik denk dat hij vanaf een andere server iets wilt openen en dan heb je idd (met fopen) de rechten niet, tenzij je een ftp verbinding opent

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:56
$url = "URLNAARHETBESTAND";
$file = file($url);
//$file is een array. En dan kan je met fwrite nog iets doen.

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
het lukt me inmiddels wel... maar ik moet de bestandsnaam zelf aangeven, is er geen manier om de filename van het geopende bestand (url) over te nemen?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Je weet de url, dus WEET je de bestandsnaam, want dat is wat achter de laatste / staat.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
ja, maar het gaat om een automatisch script, ik bedoel dus dat het script de filename leest, zonder de hele url erbij

edit: ow sorry, got your point: de string splitsen zodat alles na de laatste slash overblijft... 't is al laat :)

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
ik ben er uiteindelijk zo uitgekomen (het kan vast makkelijker maar het werkt, het lukte me niet om vanaf het einde te werken met strstr...)
PHP:
1
&lt;?$naam_rev = strrev($filename);$url_rev = strstr($name_rev, '/');$url = strrev($url_rev);$bestand = str_replace($url, '', $filename);?&gt;

Verwijderd

om de filenaam uit het url te krijgen kun je tog parse-url gebruiken?
[url="http://www.php.net/manual/en/function.parse-url.php"]http://www.php.net/manual/en/function.parse-url.php[/url]
Pagina: 1