Hallo allemaal,
Ik ben druk bezig met een dynamische website, werkt allemaal precies zoals ik dat wil (misschien wel geen hoofdprijs voor php gebruik, maar goed). Mijn probleem is nu dat het formulier wat je hier ziet goed werkt, ware het niet dat als ik de standaard formulier button vervang door een image het formulier alleen maar gereset word. Kennelijk doe ik iets verkeerd want dit moet volgens mij werken.
Let wel met de standaard knop werkt het perfect!
Hier zit ergens het snekkie maar wat het nou is:
Wie heeft een tip of hint?
Ik ben druk bezig met een dynamische website, werkt allemaal precies zoals ik dat wil (misschien wel geen hoofdprijs voor php gebruik, maar goed). Mijn probleem is nu dat het formulier wat je hier ziet goed werkt, ware het niet dat als ik de standaard formulier button vervang door een image het formulier alleen maar gereset word. Kennelijk doe ik iets verkeerd want dit moet volgens mij werken.
Let wel met de standaard knop werkt het perfect!
PHP:
1
| <?header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s"));header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);header("Pragma: no-cache");?><html><head><title>Registreren als nieuwe gebruiker</title><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><link href="../SiteWide.css" rel="stylesheet" type="text/css"><script language="JavaScript" type="text/JavaScript"><!--function MM_validateForm() { //v4.0 var errors=''; if ((document.form1.pw1.value) != (document.form1.pw2.value)) { errors='pw fout'; } if ((document.form1.pw1.value=='') &amp;&amp; (document.form1.pw2.value=='')) { errors='geenpw'; } if (errors) { document.form1.pw1.value=''; document.form1.pw2.value=''; if (errors=='pw fout') { alert('De ingevoerde paswoorden komen niet overeen!'); } if (errors=='geenpw') { alert('Er zijn geen paswoorden ingevoerd!'); } document.form1.pw1.focus; } document.MM_returnValue = (errors == '');}function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0 window.open(theURL,winName,features);}//--></script></head><? if ($Submit) {// Invoer verwerken van dit formulier$formerror=false;$pwerror=false;$field1=$HTTP_POST_VARS['dsvlidnr'];$field2=$HTTP_POST_VARS['knsalidnr'];$field3=$HTTP_POST_VARS['postcode'];$field4=$HTTP_POST_VARS['pw1'];$field5=$HTTP_POST_VARS['pw2'];if ($field4 != $field5) { exit; }$userdb=mysql_connect("localhost","-","-") or die("Er is een fout opgetreden bij het maken van de verbinding met de database."); mysql_select_db("valkier",$userdb);$result=mysql_query("SELECT * FROM dsv_leden WHERE lidnr=$field1 AND knsanr=$field2 AND postcode=\"$field3\"",$userdb);$found=mysql_num_rows($result);if ($found == 0) { // Lid nummer niet gevonden in de database! echo "<p class=\"MainContent\"><br>"; echo "Er is geen D.S.V. Lid gevonden in de database, controleer of je een typfout"; echo "gemaakt<br>"; echo "hebt in het D.S.V Lid nummer, het KNSA lidnummer of de postcode. Het is belangrijk<br>"; echo "dat in de postcode een spatie staat tussen de cijfers en de letters,"; echo "<br><br>9999ZZ, is niet correct.<br>"; echo "9999 ZZ, is wel correct.<br>"; echo "<br>"; echo "Het kan ook zo zijn dat de database van de website nog niet is bijgewerkt door<br>"; echo "het verantwoordelijke bestuurslid.<br>"; echo "Alleen leden die in het bezit zijn van een D.S.V. lidnummer en KNSA licentie kunnen<br>"; echo "hier inloggen.<br>"; echo "</p>"; } else { // Controleren of een gebruiker zichzelf al geregistreerd heeft $userinfodb=mysql_connect("localhost","-","-") or die("Er is een fout opgtreden bij het maken van de verbinding met de database."); mysql_select_db("valkier",$userinfodb); $sql="SELECT * FROM dsv_leden_info WHERE lidnr=$field1"; $result=mysql_query($sql,$userinfodb); $found=mysql_num_rows($result); if ($found != 0) { echo "<p class=\"MainContent\"><br>"; echo "Er is al een lid dat zich met de door jouw ingevoerde gegevens geregistreerd "; echo "heeft.<br>"; echo "Het kan natuurlijk zijn dat je vergeten bent dat je hier al geregistreerd bent,"; echo "weet je <br>"; echo "zeker dat dit niet zo is dan kan het zijn dat iemand anders gebruik maakt van "; echo "jouw in-<br>"; echo "log gegevens en dat is natuurlijk niet de bedoeling.<br>"; echo "Stel de webmaster zo snel mogelijk op de hoogte van dit soort problemen, dit "; echo "kan heel<br>"; echo "gemakkelijk door een mailtje te sturen aan de <a href=\"mailto:webmaster@valkier.com\">Webmaster</a>.<br> "; echo "<br>"; echo "Als je je paswoord vergeten bent dan kan dat naar je toe gemailed worden als "; echo "je in je<br> "; echo "profiel een emailadres hebt ingevuld. Klik <a href=\"#\" onClick=\"MM_openBrWindow('mailpw.php','mailpw','width=400,height=250')\"> hier</a> "; echo " om je paswoord naar je toe te mailen. </p>"; echo "</p>"; exit; } // Gebruiker is nog niet geregistreerd, dsv_leden_info updaten met nieuw record $lastdate=date("D, d F Y"); // Meteen lastdate bijwerken! $userinfodb=mysql_connect("localhost","-","-") or die("Er is een fout opgetreden bij het maken van de verbinding met de database."); mysql_select_db("valkier",$userinfodb); $sql="INSERT INTO dsv_leden_info (lidnr,knsanr,email,email_zichtbaar,paswoord,sessionid,lastdate,nickname) VALUES ('$field1','$field2','','','$field4','0','$lastdate','')"; if (($result=mysql_query($sql,$userinfodb)) == false) { echo mysql_error(); }; //mysql_close; echo "<p class=\"MainContent\">Het registreren is gelukt, je kunt vanaf nu bij elk bezoek van de website van"; echo "D.S.V. inloggen,<br>"; echo "of indien je dit aangegeven hebt in je instellingen automatisch ingelogd worden.<br>"; echo "<br>"; echo "Klik nu op &amp;quot;D.S.V. Home&amp;quot; in het menu links in je browser om terug "; echo "te gaan naar de startpagina<br>"; echo "van de website.</p>"; } } else { // Invoer formulier tonen?><body class="MainContent"><p><span class="TextHeader"><strong>.:: Inloggen als nieuwe gebruiker van de D.S.V. website</strong></span><strong> ::.<br> <br> </strong>Welkom als nieuwe gebruiker op de website van D.S.V. &amp;quot;Marine&amp;quot;, deze website staat<br> vol van informatie die voor iedereen op het internet toegankelijk is. Maar als speciale<br> service aan de leden van die schietvereniging zijn er bepaalde delen van de website<br> afgeschermd voor niet leden.<br> <br> Het is dus belangrijk dat je bij het invullen van je paswoord er eentje uitkiest die<br> voor een ander moeilijk te raden is. Het is mogelijk dat de website een paswoord voor<br> je uitzoekt als je het moeilijk vind er een te verzinnen, dit kan wel een moeilijk te onthouden<br> paswoord opleveren dus weet wat je doet, vink hiervoor het vakje <em>&amp;quot;Paswoord genereren&amp;quot;</em> aan.<br> <font color="#CC0033">Het paswoord wat je invoert mag maximaal een combinatie zijn van acht cijfers en/of letters.</font><br> <br> De informatie die je hieronder moet invoeren is ter controle, op deze manier proberen we<br> te voor komen dan anderen oneigelijk gebruik proberen te maken van jou gebruikers account.<br> <br></p><form name="form1" method="post" action="registreer.php"> <p class="MainContent"><strong>D.S.V. Lidnummer:</strong><br> <input name="dsvlidnr" type="password" id="dsvlidnr" maxlength="3"> <br> <br> <strong>KNSA Lidnummer:</strong><br> <input name="knsalidnr" type="password" maxlength="7"> <br> <br> <strong>Postcode:</strong><br> <input name="postcode" type="text" id="postcode" size="8" maxlength="7"> <br> </p> <? if ($pwerror == true) { echo "De paswoorden komen niet overeen."; } ?> <table width="284" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" class="MainContent"> <tr> <td width="144"><strong>Paswoord:</strong></td> <td width="130"><strong>Paswoord: (ter controle)</strong></td> </tr> <tr> <td><input name="pw1" type="password" id="pw1" maxlength="8"></td> <td><input name="pw2" type="password" id="pw2" maxlength="8"></td> </tr> <tr> <td><input name="pwgen" type="checkbox" disabled id="pwgen" value="checkbox"> <strong> <font color="#CCCCCC">Paswoord genereren</font></strong></td> <td><div align="right"> <input name="Submit" type="image" src="../images/bt-registreer.gif" width="60" height="25" border="0" onClick="MM_validateForm();return document.MM_returnValue"> </tr> </table></form><?}?></body></html>?> |
Hier zit ergens het snekkie maar wat het nou is:
code:
1
2
3
| <td><div align="right">
<input name="Submit" type="image" src="../images/bt-registreer.gif" width="60" height="25" border="0" onClick="MM_validateForm();return document.MM_returnValue">
</tr> |
Wie heeft een tip of hint?