Hallo,
Vorig jaar heb ik voor op mijn werk 4 systemen gekocht als vervanging van wat de oudere systemen. Alle systemen hebben 2 overeenkomstige onderdelen en dat is het moederbord; namenlijk een AOpen AK-73 ViaKT133a AMD FSB 266, en de kast; namenlijk een AOpen HQ45A-Blue ATX miditower 250 watt.
De rest is in alle systemen iets anders. Maar nu het enorm vervelende probleem.
Op alle systemen is het O-N-M-O-G-E-L-I-J-K om te branden, teminste, op een normale manier. Na of tijdens het branden reboot het systeem gewoon. Soms lukt het net 1 CD te branden maar vaak zelfs dat niet. Is het gelukt dan reboot het systeem alsnog maar dan soms tientallen minuten later. Alle systemen draaien ongelooflijk stabiel, ze crashen nooit. Behalve dan bij het branden.
Omdat ik eerst het vermoeden had dat het probleem te maken had met de LiteON brander heb ik een nieuwe gekocht, een AOpen brander. Maar het probleem is er nog steeds.
Wat ik allemaal al heb getest is het volgende:
- Temperatuur processor in de gaten houden (blijft keurig rond de 40c)
- Langzamer branden, maar ook bij 4x speed gaat het nog mis
- Onderdelen uit de PC halen (ik dacht misschien dat de voeding niet genoeg kon leveren)
- Onderdelen eruit halen in verband met misschien conflicten
- Ander brandsoftware
- Geheugen bijplaatsen
- Geheugen vervangen
- Ander soort cd-r's
- Andere brander
Omdat het probleem zich op alle systemen voordoet en met dezelfde brander niet in een compleet ander systeem (bij mij thuis in me systeem kan ik er wel gewoon mee branden zonder problemen), heb ik het vermoeden dat het te maken heeft met het moederbord.
De volgende informatie krijg ik uit het error report van Windows XP:
Na letterlijk tientallen CD's te hebben verbokt en na heel erg veel frustratisch en nog meer tijdverspilling ben ik inmiddels ten einde raad. Wie weet een mogelijke oplossing?
Vorig jaar heb ik voor op mijn werk 4 systemen gekocht als vervanging van wat de oudere systemen. Alle systemen hebben 2 overeenkomstige onderdelen en dat is het moederbord; namenlijk een AOpen AK-73 ViaKT133a AMD FSB 266, en de kast; namenlijk een AOpen HQ45A-Blue ATX miditower 250 watt.
De rest is in alle systemen iets anders. Maar nu het enorm vervelende probleem.
Op alle systemen is het O-N-M-O-G-E-L-I-J-K om te branden, teminste, op een normale manier. Na of tijdens het branden reboot het systeem gewoon. Soms lukt het net 1 CD te branden maar vaak zelfs dat niet. Is het gelukt dan reboot het systeem alsnog maar dan soms tientallen minuten later. Alle systemen draaien ongelooflijk stabiel, ze crashen nooit. Behalve dan bij het branden.
Omdat ik eerst het vermoeden had dat het probleem te maken had met de LiteON brander heb ik een nieuwe gekocht, een AOpen brander. Maar het probleem is er nog steeds.
Wat ik allemaal al heb getest is het volgende:
- Temperatuur processor in de gaten houden (blijft keurig rond de 40c)
- Langzamer branden, maar ook bij 4x speed gaat het nog mis
- Onderdelen uit de PC halen (ik dacht misschien dat de voeding niet genoeg kon leveren)
- Onderdelen eruit halen in verband met misschien conflicten
- Ander brandsoftware
- Geheugen bijplaatsen
- Geheugen vervangen
- Ander soort cd-r's
- Andere brander
Omdat het probleem zich op alle systemen voordoet en met dezelfde brander niet in een compleet ander systeem (bij mij thuis in me systeem kan ik er wel gewoon mee branden zonder problemen), heb ik het vermoeden dat het te maken heeft met het moederbord.
De volgende informatie krijg ik uit het error report van Windows XP:
En verwijst XP naar de volgende files:BCCode : 1000007e BCP1 : C0000005 BCP2 : 804EDB3D BCP3 : F9E5DB90
BCP4 : F9E5D890 OSVer : 5_1_2800 SP : 0_0 Product : 256_1
Op de site van Microsoft geven ze aan dat dit een "Error Caused by a Device Driver" is maar dat er geen bekende oplossing voor is.E:\WINDOWS\Minidump\Mini072002-02.dmp
E:\DOCUME~1\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml
Na letterlijk tientallen CD's te hebben verbokt en na heel erg veel frustratisch en nog meer tijdverspilling ben ik inmiddels ten einde raad. Wie weet een mogelijke oplossing?