[XFS] partitietabbelen gedropt, toch nog aanwezig

Pagina: 1
Acties:

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
ik wil even een schone harddisk dus ik denk, ik wis alle partities, maak nieuwe en formateer ze... wat blijkt xfs blijft gewoon de partities als XFS lezen...

is er een andere optie dan dd if=/dev/zero of=/dev/hdc ?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 10:02

hbokh

Unox: the worst OS!

Voor dit soort zaken gebruik ik gewoon een DOS-boot-floppy met fdisk erop.

This is my sick nature.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
ja nu ik um heb schoon geveegd bleek het niet aan XFS te liggen dat lilo niet werkte :r

maarja alles staat er weer op... nu met lilo verder kloten, of toch is naar grub gaan kijken

Verwijderd

[url="http://oss.sgi.com/projects/xfs/faq.html#lilowork"]http://oss.sgi.com/projects/xfs/faq.html#lilowork[/url]
Daar is info te vinden over lilo & grub icm XFS :)

Verwijderd

Wat vinden we er trouwens van? Van XFS dan? Ik gebruik het hier op 2 machines en ben tevreden.

Verwijderd

Het werkt prima hier op inmiddels drie machines. Ik moet de features nog doorspitten, maar het werkt verder prima. Alleen duurt het afsluiten van mijn pc wel eens wat lang (ja ik zet mijn pc 's nachts uit eens per 2 dagen). Maar ik heb de indruk dat de caching van XFS wel zorgt voor een soepele werking van je pc, ook tijdens grote schrijfacties op schijf.
Nadeel is wel (vooral op mijn p120) dat het compileren van de kernel nogal wat langer duurt.

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 16:58 schreef janjanjansen het volgende:
Het werkt prima hier op inmiddels drie machines. Ik moet de features nog doorspitten, maar het werkt verder prima. Alleen duurt het afsluiten van mijn pc wel eens wat lang (ja ik zet mijn pc 's nachts uit eens per 2 dagen). Maar ik heb de indruk dat de caching van XFS wel zorgt voor een soepele werking van je pc, ook tijdens grote schrijfacties op schijf.
Nadeel is wel (vooral op mijn p120) dat het compileren van de kernel nogal wat langer duurt.
Dat van de pc afsluiten heb ik dus ook, ik gaf er niet veel aandacht in, maar nu je het zegt.... unmounten duurt het langste bij me.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 17:33 schreef Magio het volgende:

[..]

Dat van de pc afsluiten heb ik dus ook, ik gaf er niet veel aandacht in, maar nu je het zegt.... unmounten duurt het langste bij me.
lang unmounten? nee daar heb ik echt nog nooit van gehoord :)
maar ik ben nu ook maar geheel op grub overgegaan... wat een gezeik met lilo is dat zeg, grub werkte letterlijk in 1x.

ik heb xfs nu op 3 installaties draaiend waaronder mijn removeble harddisk, en zeker bij dat ding is het zeer handig :) verder draaid het lekker op de workstations. ik moet nog ff bekijken of ik het ook ga gebruiken op een p133 want wat ik wel merk op de relatief snellere pc dat eerst het log wordt gemaakt en daarna pas de wegschrijf actie gebeurd en dan staat bij grote dingen zoals tarren van 700mb mijn pc toch ffies stil

Pagina: 1