Ik heb dus een MSI KT3 Ultra waarop een alc650 audio chip zitt van realtek. Ik heb nieuwe drivers gedownload en als ik test in die drives dan doen al mijn 4 boxjes het van mijn 4.1 set. Maar in geen een spel of wat dan ook krijg ik surround of tenminste geluid uit alle vier de boxen. En ookal stel ik bij bv mohaa in dat ik 4 speakers heb dan hoor ik alleen geluid uit de voorste..... (en niet gaan schelden UTFS want dat heb ik gedaan
)
heb je ook deze (vaak geopperde) methode al geprobeerd?
Ook in je configuratiescherm van windows zelf invullen dat je 5.1 of 4 speakers hebt, wil namelijk weleens helpen (start > setting > control panel > sound > advanced/speakers ergens daar).
Ook in je configuratiescherm van windows zelf invullen dat je 5.1 of 4 speakers hebt, wil namelijk weleens helpen (start > setting > control panel > sound > advanced/speakers ergens daar).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
FF een schopje, ik heb dit zelfde probleem ook met mijn 5.1 chip onboard op mn asus moederbord. Ik hoor bij het testen wel alle boxen, maar ingame of met mp3 verdeeld hij niet al het geluid over de boxen
. Is er hier een oplossing voor?
Verwijderd
Met dit probleem heb ik ook twee maanden
geklooit voor ik de oplossing vond.
Wat je moet doen is het volgende:
- Ga naar de Sound Effect Manager (zit in configscherm of naast klok op taakbalk)
- Zet de speakers op 4 (of 6) channel
- Zet vervolgens de Environment op Plain
btw, de windows instellingen worden door de driver zelf al aangepast daar hoef je dus zelf niks meer aan te veranderen!
Het gekke met de ALC650 is dat hij alleen surroundgeluid produceerd wanneer je een environment effect kiest. De Plain optie is in principe gewoon normaal geluid dus zonder effect (voor mensen zoals ik die liever geen badkamer effect
willen).
Ik hoop dat dat bij jullie ook werkt!
Wat je moet doen is het volgende:
- Ga naar de Sound Effect Manager (zit in configscherm of naast klok op taakbalk)
- Zet de speakers op 4 (of 6) channel
- Zet vervolgens de Environment op Plain
btw, de windows instellingen worden door de driver zelf al aangepast daar hoef je dus zelf niks meer aan te veranderen!
Het gekke met de ALC650 is dat hij alleen surroundgeluid produceerd wanneer je een environment effect kiest. De Plain optie is in principe gewoon normaal geluid dus zonder effect (voor mensen zoals ik die liever geen badkamer effect
Ik hoop dat dat bij jullie ook werkt!