Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dan verwijs ik je naar de search door, omdat ik momenteel al 8 a 10 van dit soort topics heb voorbij zien komen.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Verwijderd
Verwijderd
"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"
Verwijderd
Nou 1 ding: het is niet je Liquid BearingAf en toe dan komt er een luide 'ploing' van mijn 80 gb harde schijf. Geluid lijkt op druppel die in een plas water valt.
Volgens mij OF niet lekker, OF hij is aan het calibreren.
Maar als je PC er ook bij hangt, dan zou ik eens een goede LowLeveltool erop loslaten van de fabrikant van je HDD -> en eventueel RMA'en.
[url="http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/20014.htm"]http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/20014.htm[/url] -> [url="http://www.maxtor.com/SoftwareDownload/main/pwrdiag.exe"]http://www.maxtor.com/SoftwareDownload/main/pwrdiag.exe[/url]
gewoon een pokke geluid. Bagger herrie man echt luidruchtig.
Nu een 40gig maxtor erbij, en psies hetzelfde, ook dat hoge krijsend egeluid.
ik heb nu een paar maxtors gehad maar ben er dus NIET tevreden over.
IBM here I come!!!!!!!!
aahh durka durka durka
Verwijderd
Ik heb zelf een Quantum 30GB 5400rpm, Maxtor 40GB 7200rpm (5-T040H4) en Maxtor 80GB 7200rpm (DX-740), en ik hoor ze GEEN van drieen. De woonkamerklok is luidruchtiger dan mijn passief gekoelde systeem...
Ook als ik een electreet-microfoon flink openzet zie ik het niet eens met CoolEdit-Pro ???
(Noisecontrol staat uit, alles op de hoogste performance settings)...
Dan heb jij gewoon ontieglijke mazzel met je maxtors.Op zaterdag 20 juli 2002 18:01 schreef euss het volgende:
Ik snap niet wat je een snerpend geluid bedoelt.
Ik heb zelf een 30GB 5400rpm, 40GB 7200rpm en 80GB 7200rpm, en ik hoor ze GEEN van drieen. De woonkamerklok is luidruchtiger dan mijn passief gekoelde systeem...
Ook als ik een electreet-microfoon flink openzet zie ik het niet eens met CoolEdit ???
Want ik heb er nu veel gehoord en en is om te
aahh durka durka durka
Verwijderd
Misschien dat harddiskfabrikanten nu tegen bepaalde grenzen aanlopen ivm technische problemen en teveel besparing op kost/productie/ontwikkelingskosten ?
Kan topicstarter (en mensen die dit probleem ook hebben) de betreffende geluiden eens opnemen en online beschikbaar stellen ter evaluatie aan iedereen?
Ik koel overigens mijn harde schijven (nog) niet - ik houd niet van herrie. Misschien dat ik er (ooit) passieve heatsinkjes opzet (zodra ik die in die grote maten kan vinden voor weinig/niets).
Verwijderd
dit kwam ik net op een andere topic tegen over de uitvals percentage's van 40 Gb schijven
Seagate Barracuda ATA IV : 0,7 %
Maxtor DiamondMax Plus D740X : 1,18%
IBM Deskstar 120 GXP : 1,6%
Western Digital Caviar WD400BB : 1,99%
IBM Deskstar 60 GXP : 3,18%
zoals je ziet is de uitvals persentage van seagate het minst, ik begruik zelf ook seagate en ik ben er dik tevreden over ik koel ze niet en staan 24/7 aan worden ongeveer 36 graden
misschien heb jij weel een ader type nummer ofzo.Op zaterdag 20 juli 2002 18:05 schreef euss het volgende:
Niet alleen ik dan, want ik heb al 4x 80GB's gepartitioneerd/formateerd/installeerd en Ghosted voor maatjes en ik vond zo enorm stil dat ik daarom tot aanschaf ben overgegaan.
Misschien dat harddiskfabrikanten nu tegen bepaalde grenzen aanlopen ivm technische problemen en teveel besparing op kost/productie/ontwikkelingskosten ?
Kan topicstarter (en mensen die dit probleem ook hebben) de betreffende geluiden eens opnemen en online beschikbaar stellen ter evaluatie aan iedereen?
zou ut ander sook nie weten waarom die dan zo stil zijn.
aahh durka durka durka
Hehe eergister nog een gecrashte Maxtor 40gig hiero, uit die openingstunt van Mycom wassie.Op zaterdag 20 juli 2002 18:06 schreef Tha_SilencE_UT het volgende:
ik snap niet waarom er zo weinig mensen seagate gebruiken?
dit kwam ik net op een andere topic tegen over de uitvals percentage's van 40 Gb schijven
Seagate Barracuda ATA IV : 0,7 %
Maxtor DiamondMax Plus D740X : 1,18%
IBM Deskstar 120 GXP : 1,6%
Western Digital Caviar WD400BB : 1,99%
IBM Deskstar 60 GXP : 3,18%
zoals je ziet is de uitvals persentage van seagate het minst, ik begruik zelf ook seagate en ik ben er dik tevreden over ik koel ze niet en staan 24/7 aan worden ongeveer 36 graden
Nu omgeruild voor ander, maar die maakt dus ook een krijsend geluid.
Heel vervelend want die pc staat in woonkamer, en die 40gig hdd die dus gecrasht is maakte die teering herrie niet
aahh durka durka durka
Verwijderd
Toen hij (Maxtor DX740 80GB) dat bij mij begon te doen was het binnen 3 dagen over en sluitenOp zaterdag 20 juli 2002 13:05 schreef Da Monkey het volgende:
He mensen,
Ik heb een vraagje. Af en toe dan komt er een luide 'ploing' van mijn 80 gb harde schijf. Af en toe dan hangt ie dus reset en dan doet ie het weer maar de andere keer zoals net dan is er niks aan de hand.. wat kan dit zijn? Geluid lijkt op druppel die in een plas water valt.
Pc wilde helemaal niet meer opstarten met die schijf erin.
Opgestuurd naar leverancier en nieuwe gekregen.
Kzou maar vast gaan backuppen als ik jou was
hoe duur is dat opsturen etc.Op zaterdag 20 juli 2002 20:22 schreef defcon2 het volgende:
[..]
Toen hij (Maxtor DX740 80GB) dat bij mij begon te doen was het binnen 3 dagen over en sluiten.
Pc wilde helemaal niet meer opstarten met die schijf erin.
Opgestuurd naar leverancier en nieuwe gekregen.
Kzou maar vast gaan backuppen als ik jou was
en hoe verpakte jij hem??
aahh durka durka durka
Verwijderd
Ik hem opgestuurd via de post naar de toko waar ik hem besteld had.Op zaterdag 20 juli 2002 20:30 schreef DJ Chicken het volgende:
[..]
hoe duur is dat opsturen etc.
en hoe verpakte jij hem??
Gewoon die Hdd in 2 plastic zakken gewikkeld(was toch al overleden) en in een doosje laten doen op postkantoor,koste me iets van ¤7 als ik het me goed herinner.
Kreeg van van die toko een hagelnieuwe schijf kosteloos opgestuurd binnen 3 dagen
betersOp zaterdag 20 juli 2002 20:37 schreef defcon2 het volgende:
[..]
Ik hem opgestuurd via de post naar de toko waar ik hem besteld had.
Gewoon die Hdd in 2 plastic zakken gewikkeld(was toch al overleden) en in een doosje laten doen op postkantoor,koste me iets van ¤7 als ik het me goed herinner.
Kreeg van van die toko een hagelnieuwe schijf kosteloos opgestuurd binnen 3 dagen
welke shop is dat met die service?
aahh durka durka durka
Verwijderd
Salland Automatisering [url="http://www.tweakers.net/shopsurvey/1370"]http://www.tweakers.net/shopsurvey/1370[/url]Op zaterdag 20 juli 2002 20:40 schreef DJ Chicken het volgende:
[..]
beters
welke shop is dat met die service?
Ps de schijf was nog geen maand oud en viel dus binnen garantie
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Be fast .... Be furious....
Verwijderd
Nou toevallig net ineens een paar harde tikken uit me harddisk...pc liep kei vastOp zaterdag 20 juli 2002 16:17 schreef Poogie het volgende:
heb hier dit probleem ook al, dat ie ineens heel lawaaiíg is...alleen dan met 40 Gb 7200rpm HD..
start pc opnieuw op krijg: "disk error"
Ik met opstartdiskette opgestart, doe ik scandisk(gaf veel fouten aan)...daarna weer opgestart en hij deed het gewoon...
Zal ik na dit probleem me harddisk ff opsturen naar maxtor, of moet ik afw88 tot het misschien weer zou gebeuren??
Bel/mail ze ff om t ze te vragen.. en als je der geen garantie meer op heb moe je der misschien voor betalen.. dat zou toch minder zijn..Op zaterdag 20 juli 2002 21:19 schreef Poogie het volgende:
[..]
Nou toevallig net ineens een paar harde tikken uit me harddisk...pc liep kei vast![]()
start pc opnieuw op krijg: "disk error"
Ik met opstartdiskette opgestart, doe ik scandisk(gaf veel fouten aan)...daarna weer opgestart en hij deed het gewoon...
Zal ik na dit probleem me harddisk ff opsturen naar maxtor, of moet ik afw88 tot het misschien weer zou gebeuren??
Be fast .... Be furious....