Toon posts:

[win2k/XP] Installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer Windows 2000 Prof te instaleren op mijn Maxtor D740X-6L aangesloten op een MS-6340M MB.

Ik kan keurig booten van CD en de installatie loopt prima totdat hij moet rebooten. Ik heb het dan over de reboot tussen de instellen van de HDD (formateren, partitioneren, setup-bestanden kopieren) en het echte grafische setupje met selecteer hier alle dingen die u wilt.

Bij de reboot kan ik niet van de HDD booten (error loading operating system), maar als ik alsnog van CD wil booten begint de instalatie weer helemaal van voor af aan.

Dus de formateren-setup. Setup geeft dan wel aan dat er een WINNT op de hd is gevonden, maar na reboot zelfde....

Dit heb ik zowel met een Win2K Prof als een XP prof installatie. :?

Iemand id?!? :?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:42
ff met fdisk de partitie active maken... enige wat ik nu kan bedenken.

Verwijderd

Heb je al een oplossing kunnen vinden voor dit probleem?
Ik heb namelijk precies dezelfde melding. En ik kom ook echt niet verder. |:(

h/w: MSI 6528 LE met een WD1200JB hdd.
info: Nieuwste bios v1.5

Oja, partitie is Active

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
Ik kies altijd voor HD formateren naar NTFS (in de Windows Setup), werkt altijd.
Ik weet niet of julie dat gedaan hadden, maar het is misschien een idee.

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Of een partitie aanmaken of wat bij mij een keer heeft geholpen, een andere cd proberen. (Klinkt raar maar het werkte wel).

Verwijderd

If8022n2IOk1Z8 schreef op 19 september 2002 @ 08:59:
Ik kies altijd voor HD formateren naar NTFS (in de Windows Setup), werkt altijd.
Ik weet niet of julie dat gedaan hadden, maar het is misschien een idee.
Yep, heb ik gedaan. Ik zit nu ff te zoeken op een 1 of ander forum waar gezegd wordt dat het misschien kan helpen om in je CMOS setup LBA mode te selecteren ipv CHS. Eerlijk gezegd zegt me dat weinig... maar ik herinner me wel dat CHS mode gebruikt werd. Dat ga ik ff proberen :)

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:37
Ik heb de laatste dagen ook veel probs met de Win2k install<

Als je je HDD formatteert met Win-setup kun je best ff resetten zodat hij je partitie als geformatteerd aanduidt (heb ik ondervonden de laatste dagen).
Pagina: 1