Toon posts:

[putty] doet een beetje raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn (slackware8.1) servertje (www/ftp/dns) draait al een tijdje zonder problemen. Nu probeerde ik er met putty op in te loggen en hij was volledig down, zowel intern(lan) als extern(internet). Dit zomaar uit het niets.. (geloof mij ik heb er niets aan veranderd)

Ik snapte er niets van. Aangezien er geen toetsenbord / monitor aanhing heb ik 'm maar gereboot. Toen deed ie het weer even, maar nu (10 minuten later) krijg redelijk wazige errors via putty.

Inloggen als root lukt nog, maar als ik een opdracht aanroep, bijvoorbeeld 'ls' krijg ik dit:
code:
1
bash: /bin/ls: Input/output error

het opstarten van vim:
code:
1
2
3
Inconsistency detected by ld.so: dynamic-link.h: 62:  \
elf_get_dynamic_info: Assertion `! "bad dynamic tag"' \
failed!

en na een tijdje krijg ik van putty (binnen win2k) een mooie messagebox met de volgende tekst:
code:
1
2
Server sent disconnect message:
"Command terminated on singal 11."

Is er iemand die hier samenhang in kan ontdekken en mij kan vertellen wat er mis zou kunnen zijn. Hij was namelijk al een dag of 8 probleemloos up. Het enige wat ik er verder mee deed was apache resetten als ik de config aanpaste en dat soort dingen.

[EDIT]
Deze server is ook een firewall voor mijn lan, deze post is via (doorheen) deze bak verstuurd, dus het internet/router gedeelte werkt gewoon.

Verwijderd

Is een van de filesystemen vol?

Heb je ergens een memory leak zitten?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
Lijkt me geen probleem van putty, maar meer dat er in je linux bakje processen sterven.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit komt door een rotte hdd, die de binaries verkloot heeft. Rot geheugen zou ook nog een oorzaak kunnen zijn, al zou je dan toch wel vaker problemen verwachten bij het routen van de data.

Ik denk niet dat er een eenduidig antwoord te geven is. Mischien dat je wat dingen kunt vinden in de logfiles. Probeer die eens naar je windows bak te FTP-en en post hie r eens de dingen die verdacht lijken (Reset IDE, kernel panic, etc.)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hem (tot zover) weer goed draaiende door nog een reboot.
Maar ik vind het een beangstigend idee dat dit zomaar kan gebeuren. De log files kon ik niets denderends in vinden.
tanx anyway...

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Sshd die segvt is niet normaal, maar "bash: /bin/ls: input/output error" is veel au-er.
Hang er eens een monitor en toetsenbord aan en kijk eens of je errors over je HD ziet.
Alternatief kun je nogmaals proberen in te loggen over het netwerk en dan "tail /var/log/messages" doen.