Toon posts:

Epox + ...

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik had eff een vraagie: ik ga dus een nieuwe pc bestellen en ben er bijna uit alleen wil ik eff zkr weten dat het geheugen dat ik wil bestellen goed samengaat met de moederboard:

EPOX EP-8K7-A+ Athlon/Duron Socket A UDMA/100 AMD 761/686B RAID DDR

en

512MB DIMM DDR PC266 CL2.5 Samsung/Samsung

thanks .. alvast :P

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dat is gewoon pc2100 geheugen dus ik zie niet waarom het niet werkt

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 12:28 schreef Imperial-S1 het volgende:

EPOX EP-8K7-A+ Athlon/Duron Socket A UDMA/100 AMD 761/686B RAID DDR

en

DDR moederbord
DDR geheugen

natuurlijk gaat dit werken, is toch niet zo moeilijk te bedenken? Maar goed, nu weet je het zeker ;)

Verwijderd

Topicstarter
tnx :) wou het eff zkr weten

anywayz wat raden jullie meer aan: IBM deskstar HD of Seagate Barracuda?

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 12:49 schreef Imperial-S1 het volgende:
tnx :) wou het eff zkr weten

anywayz wat raden jullie meer aan: IBM deskstar HD of Seagate Barracuda?
Western Digital ;)

en wel de 8MB cache modellen

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Op zaterdag 20 juli 2002 13:01 schreef MREn het volgende:

[..]

Western Digital ;)

en wel de 8MB cache modellen
Niet zoveel performance verschil met de ibm 120 serie maar wel veel duurder.
Ik zou dus kiezen voor de ibm.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 13:07 schreef Bart-01 het volgende:

[..]

Niet zoveel performance verschil met de ibm 120 serie maar wel veel duurder.
Ik zou dus kiezen voor de ibm.
Nope.. ga voor western digital, dan hoef je over een maand niet een nieuwe schijf te halen.. IBM blijft toch twijfelachtig kwa uitval.

Verwijderd

Topicstarter
zou die IBM ook goed gaan met de HD en geheugen enzo? ik hoorde nl. van iemand dat dat niet zo goed samen ging nl.

Verwijderd

Topicstarter
en what about seagate dan? ...

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:43
ik zou gewoon een western digital kopen.
geen enkel probleem gehad met die schijf :)

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 13:18 schreef Imperial-S1 het volgende:
zou die IBM ook goed gaan met de HD en geheugen enzo? ik hoorde nl. van iemand dat dat niet zo goed samen ging nl.
Nee hoor, technisch werkt het allemaal best, maar de betrouwbaarheid van de harddisks van IBM is redelijk twijfelachtig de laatste 1.5 jaar, na het uitvallen van zeer veel DTLA-45GB modellen.

Seagate maakt zeer goede SCSI schijven, maar blijft met IDE schijven toch wat achter bij andere merken.

Blijven nog twee grote merken over: Maxtor en Western Digital. Die twee ontlopen elkaar niet heel erg veel. Maar de WD's met 8MB cache zijn qua snelheid de beste schijven die je kan hebben. Wat uitval beftreft lijken WD en Maxtor elkaar weinig te ontlopen, allebei laag.

En over zo'n prijsverschil: hoeveel is dat nu echt als je het uitspreid over 3-5 jaar? Doe mij dan maar een schijf die elke dag sneller is; voor een paar tientjes meer heb je daar jaren plezier van.

Als je een RAID-moederbord koopt, is het wellicht verstandig om twee schijven van de zelfde grootte te kopen, dan kun je die lekker in Raid-0 zetten voor nog meer snelheidswinst, of Raid-1 voor extra betrouwbaarheid. Ik heb zelf twee WD-800BB's in Raid-0 hangen en dat werkt perfect. Als je Raid-0 gebruikt evt. een andere schijf als back-up eraan, dat scheelt branden. Gewoon een 20GB 5400rpm'metje is al goed genoeg daarvoor.

Meer over Raid-arrays kun je [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/310264"]hier[/url] lezen als je wilt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Okay dan, check dit topic: [topic=218256/1/50] en gebruik de zoek. Die vraag over geheugen is een inkopper (staat ook wel op de Epox site en is ook met de search terug te vinden) en vragen over disken horen niet hier maar in Opslagmedia & I/O Controllers.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.