[XP] Dualmonitor Radeon8500 AIW icm S3 Virge/DX

Pagina: 1
Acties:

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ik weet dat het onderwerp van S3 kaarten onder XP uitvoerig is behandeld (hoewel de daadwerkelijke oplossing mij nog niet helemaal duidelijk is :) ) maar ik heb nog een andere vraag.

Ik had vroeger een Win XP systeem met een GF2MX als primary en deze bewuste S3 Virge als secondary kaart - werkte prima.

Nu heb ik een nieuwe PC met de Radeon AIW als primary en het lukt mij gewoon niet om de S3 Virge als tweede kaart te installeren!

- Als je hem installeert dan vindt XP er ten eerste geen drivers voor (ook niet als je handmatig apparaat en drivers selecteert)
- Het maakt niet uit of ik de S3 als primary of secondary zet in de BIOS - altijd Code 10 nadat hij geinstalleerd is.

Nu vroeg ik mij af, ligt dit aan XP, de S3 kaart of aan mijn Radeon?
Zou het helpen als ik bijvoorbeeld een PCI Voodoo3 2000 kaart haal ipv de Virge?
Zijn er mensen met een Radeon AIW die wel een dual monitor systeem met 2 videokaarten hebben?

NB: Ik moet beslist 2 videokaarten hebben want ik wil in totaal 3 monitors aansturen met de PC (en dit ging prima met de GF2MX + S3 Virge)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Plug and play uit in de bios :?
Win XP heeft wel drivers voor die S3, bij mij werdt de S3 iig automagisch geinstalleerd. (agp kaart is een gf2)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
PnP staat aan in de Bios en ja, ik herinner mij ook dat XP die S3 kaart vroeger automatisch detecteerde/installeerde - dit gebeurt nu dus niet :?

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ok ik heb nu mijn Radeon eruit gegooid en de S3 Virge/DX kaart als primary gebruikt. Nog steeds code 10 en XP gebruikt vga-compatibillity drivers om maar iets van beeld te kunnen leveren (4bits kleuren 800x600 :) )

Dus ik denk niet dat het aan de Radeon ligt, misschien is het mijn Bios/Mobo? Ik had op mijn oude comp een A7V en nu heb ik een A7V266-EX....

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

kan je die radeon niet als dual gebruiken dan... die heeft toch vga-out dvi-out en tv-out... en zo ver ik weet krijg je netjes een convertertje voor die dvi out...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op zondag 21 juli 2002 14:01 schreef Mysteryman het volgende:
kan je die radeon niet als dual gebruiken dan... die heeft toch vga-out dvi-out en tv-out... en zo ver ik weet krijg je netjes een convertertje voor die dvi out...
inderdaad... Read The Fine Manual :P

Convertor erop en klaar is kees, daar heb ik speciaal een Radeon 8500 voor gekocht 8-)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
mja... maar de topicstarter wil 3 monitoren aansluiten. RTFP! :Y)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Hmmm had misschien idd de topictitel Triplemonitor moeten noemen ofzo..maarja...heb inmiddels via V&A een TNTtje op de kop getikt voor weinig en het loopt allemaal soepel :)

Thanks voor de suggesties iig - die DVI ga ik zeker even uitproberen.

Pagina: 1