Mother, will they like this song?
Niemand die hier ooit mee heeft gestoeid ?? Op Internet is er in ieder geval niks over te vinden... Vreemd hoor.
Mother, will they like this song?
Een TStringGrid gebruikt de VCL om zijn tekenwerk te doen en niet de Windows API. Je zult hem daardoor nooit in Windows XP stijl krijgen.
Oplossingen:
- zelf een TStringGrid component bouwen met ondersteuning voor themes;
- wachten op Delphi 7 met ingebouwde ondersteuning voor themes.
Oplossingen:
Een goede grap mag vrienden kosten.
Verwijderd
Optie 3: TStringGrid knippen uit de VCL broncode en dan zo aanpassen dat ie er als een XP grid uitziet..Op zondag 21 juli 2002 01:02 schreef tomatoman het volgende:
Een TStringGrid gebruikt de VCL om zijn tekenwerk te doen en niet de Windows API. Je zult hem daardoor nooit in Windows XP stijl krijgen.
Oplossingen:
Of zelfs optie 4:
De ondraw, oncelldraw events e.d. afvangen, en hierin tekenen. Kan je hele leuke effecten mee bereiken.
De ondraw, oncelldraw events e.d. afvangen, en hierin tekenen. Kan je hele leuke effecten mee bereiken.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
wanneer staat delphi 7 op de agenda?Op zondag 21 juli 2002 01:02 schreef tomatoman het volgende:
Oplossingen:
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
Kijk ook effe [url="http://www.lischke-online.de/VirtualTreeview/VT.html"]hier[/url] voor een 'string grid' die werkt met xp themes.
Delphi 7 komt augustus uit geloof ik.
Delphi 7 komt augustus uit geloof ik.
Inderdaad, maar ik betwijfel of dat ook geldt voor componenten waarbij windows niet standaard de themes regeld. Ik denk dat de TStringGrid, TDBGrid (oftewel TCustomGrid), TSpeedButton, TBitBtn en nog veel meer componenten gewoon zo blijven als ze zijn. Er zou aparte paint code geschreven moeten worden om gebruik te maken van de windows themes.Op zondag 21 juli 2002 01:02 schreef tomatoman het volgende:
Het lijkt me makkelijker om inderdaad gewoon een TListView te namen in de report style. Behalve dan dat Delphi een bug bevat waardoor dit een exceptie geeft
[url="http://www.delphi-gems.com/ThemeManager.html"]http://www.delphi-gems.com/ThemeManager.html[/url]
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
de punctualiteit van Borland kennende verwacht ik wel dat alle componenten er het zelfde uit kunnen gaan zien, anders zou de uniformiteit verloren gaan...
ik denk dus dat ook de VCL keurig geupdate zal gaan worden...
ik denk dus dat ook de VCL keurig geupdate zal gaan worden...
Cogito Ergo Credo
Pagina: 1