[Delphi] StringGrid a la Verkenner XP

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb al een manifest aangemaakt voor mijn applicatie, en buttons enzo worden ook XP-style, maar mijn StringGrid blijft er old-school uitzien. Is er een manier om die ook mooi er uit te laten zien (skinnen) ?

Mother, will they like this song?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Niemand die hier ooit mee heeft gestoeid ?? Op Internet is er in ieder geval niks over te vinden... Vreemd hoor.

Mother, will they like this song?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:23

Tomatoman

Fulltime prutser

Een TStringGrid gebruikt de VCL om zijn tekenwerk te doen en niet de Windows API. Je zult hem daardoor nooit in Windows XP stijl krijgen.

Oplossingen:
- zelf een TStringGrid component bouwen met ondersteuning voor themes;
- wachten op Delphi 7 met ingebouwde ondersteuning voor themes.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 01:02 schreef tomatoman het volgende:
Een TStringGrid gebruikt de VCL om zijn tekenwerk te doen en niet de Windows API. Je zult hem daardoor nooit in Windows XP stijl krijgen.

Oplossingen:
Optie 3: TStringGrid knippen uit de VCL broncode en dan zo aanpassen dat ie er als een XP grid uitziet..

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Of zelfs optie 4:

De ondraw, oncelldraw events e.d. afvangen, en hierin tekenen. Kan je hele leuke effecten mee bereiken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Oplossingen:
wanneer staat delphi 7 op de agenda?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Kijk ook effe [url="http://www.lischke-online.de/VirtualTreeview/VT.html"]hier[/url] voor een 'string grid' die werkt met xp themes.

Delphi 7 komt augustus uit geloof ik.

Verwijderd

kan je geen TListview (tab win32) gebruiken ipv een TStringGrid?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Inderdaad, maar ik betwijfel of dat ook geldt voor componenten waarbij windows niet standaard de themes regeld. Ik denk dat de TStringGrid, TDBGrid (oftewel TCustomGrid), TSpeedButton, TBitBtn en nog veel meer componenten gewoon zo blijven als ze zijn. Er zou aparte paint code geschreven moeten worden om gebruik te maken van de windows themes.

Het lijkt me makkelijker om inderdaad gewoon een TListView te namen in de report style. Behalve dan dat Delphi een bug bevat waardoor dit een exceptie geeft :9 Om deze en andere theme related bugs op te lossen is er
[url="http://www.delphi-gems.com/ThemeManager.html"]http://www.delphi-gems.com/ThemeManager.html[/url]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

de punctualiteit van Borland kennende verwacht ik wel dat alle componenten er het zelfde uit kunnen gaan zien, anders zou de uniformiteit verloren gaan...

ik denk dus dat ook de VCL keurig geupdate zal gaan worden...

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1