Toon posts:

EPoX EP-8K3A & AMD ATHLON XP 1800+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha :+
Ik ben van plan om te upgraden en denk hieraan om een EPoX EP-8K3A mobo te kopen en een AMD ATHLON XP 1800+ proc met 512Mb DDR Acpacer / 333Mhz RAM.

Nu wil ik eerst jullie raadplegen, aangezien ik uit andere topics en google niet zo heel veel wijs raak.

Ik weet immidels al, dat het eerste wat ik moet doen is fsb op 133Mhz zetten, juist?
(Dit bekwam ik althans na wat GoT zoekwerk :+)

Is dit mobo en die proc tevens geschikt voor overclocking.
(In de search bespreekt men nl enkel de +versie. En ik ga de + niet kopen omdat die met RAID is en met schijfje van 30 en 10 Gb is dit niet echt nodig :+)

Wat kun je nog voor geks uithalen met deze combinatie en waar moet je voor oppassen?
Mensen met ervaringen hierbij dan.

Doe ik er eigenlijk wel zo goed aan die Epox met AMD Athlon XP 1800+?

Edit : het wordt trouwens de AMP Athlon XP 1800+ (Boxed) doe ik er goed aan met die koeling? OF raden jullie aan om niet de boxed te kopen en meteen een andere koeling te kopen?

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Ik heb gisteren een AOpen AK-77 333 bord gehaald met een Athlon XP 1800+ en hij loopt perfect met de boxed kewler... ik heb hem netjes op 40 idle en 45 stressed.

Het lijkt me uiteindelijk wel verstandiger om een TT Volcano 7+ te kopen... ik heb hem besteld, hij was niet meer op voorraad :)

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

De 8K3A(+) heeft een reputatie als overclockersbord.
Tha TE heeft hem ongeveer een week of twee i.c.m. een XP 1800+@2000+ (FSB@143, hij heeft nog geen DDR333 RAM).
Volgens mij is hij best wel blij ermee, want ik heb hem tot nu toe nog niet horen klagen. Hij heeft trouwens de 8K3A, dus zonder RAID (wat die + dus inhoudt).
Je kan er dus d8 ik precies hetzelfde mee als met de 8K3A.

offtopic:
Ik ga zometeen zelf een 1800+ halen, maar is een Volcano II daar wel genoeg voor?

...

Verwijderd

Topicstarter
Dus, tis wel een goede combinatie wat ik ga bestellen?
Die Epox met AMD en DDR333

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 11:58 schreef SuperKevin het volgende:
Ik heb gisteren een AOpen AK-77 333 bord gehaald met een Athlon XP 1800+ en hij loopt perfect met de boxed kewler... ik heb hem netjes op 40 idle en 45 stressed.

Het lijkt me uiteindelijk wel verstandiger om een TT Volcano 7+ te kopen... ik heb hem besteld, hij was niet meer op voorraad :)
Je hebt helemaal geen probs met de boxed kooler en hij doet het goed?
Waarom vind je het uiteindelijker verstandiger om die Volcano te kopen? :+

(Sorry hoer ben bitje n00b in dit soort spullen :9)

Verwijderd

Ik heb laatst (woensdag) mijn Epox en Athlon Xp 1800+ binnen gekregen. Ik had geen boxed cooler aangezien ik te horen had gekregen dat hij nogal wat geluid maakte (heb nu een zalman).

Het werkt allemaal prima (heb ook DDR333 geheugen), maar ik heb dit niet gekocht om te overclocken maar eerder omdat het een mooie prijs had. Wil ik die gaan overclocken moet er waarschijnlijk wat meer koeling op. Overclocken kom wel weer in de winter :Y)

Verwijderd

Goede Keuze!

Ikzelf heb de Raid (+) versie met een 1900 processor.
Vorig weekend heb ik deze processor ge-unlockt dwz ik kan nu de multiplier verlagen en de FSB omhoog gooien!
Koste me wel wat zweetdruppeltjes maar was uiteindelijk mbv goede voorbereiding een fluitje van een cent.

Hij draait nu op 10*166 dus als een 1660 Mhz. Hij geeft nu een 2000 prcessor aan bij het booten. *D

1 Tip! Zorg dat je wel goed geheugen koopt, denk bijvoorbeeld aan Samsung geheugen. Ikzelf heb twinmos maar daar ben ik niet erg tevreden over.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop geheugen van Acpacer.
512 DDR333 niet goed dan? Samsung was duurder :9

En met samsung zou het ook weer boven me budget gaan..
Wat raden jullie dus aan?

Niet boxed en zelf een betere koeler kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 12:37 schreef GFlater het volgende:
Goede Keuze!

Ikzelf heb de Raid (+) versie met een 1900 processor.
Vorig weekend heb ik deze processor ge-unlockt dwz ik kan nu de multiplier verlagen en de FSB omhoog gooien!
Koste me wel wat zweetdruppeltjes maar was uiteindelijk mbv goede voorbereiding een fluitje van een cent.

Hij draait nu op 10*166 dus als een 1660 Mhz. Hij geeft nu een 2000 prcessor aan bij het booten. *D

1 Tip! Zorg dat je wel goed geheugen koopt, denk bijvoorbeeld aan Samsung geheugen. Ikzelf heb twinmos maar daar ben ik niet erg tevreden over.

Succes!
offtopic:
Kun je me ff toevoegen op je msn of icq aangezien ik dit ook wil bereiken

Ik heb gehoord dat t merk van je RAM der weinig toe doet. :+
Zit ik dan verkeerd of heb jij nare ervaring :7

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Op zaterdag 20 juli 2002 12:22 schreef ThaGroov het volgende:

[..]

Je hebt helemaal geen probs met de boxed kooler en hij doet het goed?
Waarom vind je het uiteindelijker verstandiger om die Volcano te kopen? :+

(Sorry hoer ben bitje n00b in dit soort spullen :9)
Ten eerste: Ben geen hoer ;) :P (grapje)

Ten tweede: Die volcano is beter :+

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:43
ik heb gisteren een 8k3a besteld met een xp2000+ en een coolermaster. Eens benieuwd hoe dit gaat werken

Verwijderd

Ik raad het je af om een Epox 8K3A te kopen. Ten eerste loopt 333 MHz DDR SDRAM met dit moederbord op 200 MHz, ten tweede is het een ontzettend instabiel moederbord. Neem toch de MSI KT3 Ultra. Ik heb zelf bezuinigd op het moederbord, en nu zit ik met dit moederbord...

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Op zaterdag 20 juli 2002 13:46 schreef Farzin het volgende:
Ik raad het je af om een Epox 8K3A te kopen. Ten eerste loopt 333 MHz DDR SDRAM met dit moederbord op 200 MHz, ten tweede is het een ontzettend instabiel moederbord. Neem toch de MSI KT3 Ultra. Ik heb zelf bezuinigd op het moederbord, en nu zit ik met dit moederbord...
Dan denk ik dat je een jumper oid verkeerd hebt, want het werkt allemaal prima bij Tha TE :) (OK, tis dan wel DDR266 wat hij nu gebruikt, maar toch...)

...

Verwijderd

Wie weet kan je de Volcano 7 (zonder +) nog ergens vinden, die ziet er vetter uit en kwa koeling maakte het uiteindelijk geen **** uit. De 3 standen schakelaar is wel grappig maar met Speedfan kan je zo ie zo die Epox bende helemaal traploos regelen. De temperatuursensor op de V7 is wel OK maar je moet hem dan wel naar binnen buigen zodat ie recht op de CPU ligt. Heb je ook gelijk een goede indicatie van de temp. Zodra ik ga Wolfensteinen hoor je gelijk het toerental oplopen! :) Ik heb zelf de 8kha+ en ik ben voor het eerst helemaal tevreden over een moederbord.

Verwijderd

Volgens mij ben jij niet helemaal wijs ofzo

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 13:48 schreef PhatFish het volgende:

[..]

Dan denk ik dat je een jumper oid verkeerd hebt, want het werkt allemaal prima bij Tha TE :) (OK, tis dan wel DDR266 wat hij nu gebruikt, maar toch...)
Nou, als je ver wilt gaan overklokken moet je zeker Epox nemen, maar mensen die slechts een stabiel systeem willen kunnen natuurlijk beter een MSI nemen. MSI levert de beste en stabielste moederborden. Kijk maar in het KT3 Ultra-topic, bijna alleen maar positieve geluiden.

[topic=532187/1/25]

Daarnaast kan het wel prima werken, maar ik kan het niet hebben dat mijn 333 MHz geheugen op 200 MHz werkt (volgens Epox natuurlijk op 333 MHz, maar met benchmarks...).

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 13:52 schreef minipolopikoler het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij niet helemaal wijs ofzo
Leuke flame... Maar verder niets inhoudelijks te melden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor niets anders dan goeds over de EpoX mobo hoor..
(en die hoor was een grapje :+)

Ik moet wel zeker weten dat me 333Mhz DDR RAM derop kan, wordt wachten op Tha TE (:? zeg ik het goed zo :?)

En ik heb net even rodngebeld.
Ik ga niet voor de AMD Athlon XP 1800+ Boxed gaan, maar voor die AMD Athlon XP 1800+ met een Thermaltake Volcano 7+ :+

Edit : Ik hoor net dat die erg lawaaierig is :?
Welke is errug stil en goed dan?

Verwijderd

Topicstarter
Weet je absoluut zeker dat hij op 200 Mhz loopt?
En hoezo instabiel :? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 13:52 schreef zasher het volgende:
Wie weet kan je de Volcano 7 (zonder +) nog ergens vinden, die ziet er vetter uit en kwa koeling maakte het uiteindelijk geen **** uit. De 3 standen schakelaar is wel grappig maar met Speedfan kan je zo ie zo die Epox bende helemaal traploos regelen. De temperatuursensor op de V7 is wel OK maar je moet hem dan wel naar binnen buigen zodat ie recht op de CPU ligt. Heb je ook gelijk een goede indicatie van de temp. Zodra ik ga Wolfensteinen hoor je gelijk het toerental oplopen! :) Ik heb zelf de 8kha+ en ik ben voor het eerst helemaal tevreden over een moederbord.
Ik heb ene gevonden :+
Ze komen terug binnen eind augustus, wat geen probleem is voor mij.
Maar eh, wat stel je dan voor, die ipv de +
Gewoon omdat ie 'koeler' staat? 8-) :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Even alles op een rijtje zetten na een chat met Farzin :Y)

Met die nieuwe pc die ik ga kopen, wil beetje snelheid en zou voor epox gaan omdat ik overklok. Ik zet een Thermaltake Volcano 7+ op me AMD en begin het overklokken, maar krijg niks anders dan miserie?
Doe ik dat op een MSI board, krijg ik geen miserie? Of toch minder/weinig?

Mag ik dit alles zo interpreteren? En de raad nemen om voor dat MSI mobo te gaan?

Ik neem aan van wel dus ga ik voor een MSI KT333 Ultra bord gaan met een Super Silent Pro koeler, over deze hoor ik geen klachten, en niks dan goed, dit zou tevens goed gaan met mijn 512Mb DDR RAM / 333Mhz / Pc2700 en zou ik toch wat kunnen overclocken. :Y)

Verwijderd

Well eh, ik ga ervan uit dat iedere poster hier net zon gek is als ik, die raampjes zaagt en lampies plaatst. Maar de Volcano 7 is blauw en das wel mooi, de 7+ is van koper dus zou beter moeten geleiden (doet ie vast wel) maar heeft de sensor weer niet. (alleen een 3 standen schakelaar.) En ja, die volcanoes maken een pestherrie op volle kracht. Zorg dat je speedfan hebt zodat je gelijk je toerental van 5000 naar 2500 kan gooien. Of zet er een papst op ofzo.
Op zaterdag 20 juli 2002 14:35 schreef ThaGroov het volgende:

[..]

Ik heb ene gevonden :+
Ze komen terug binnen eind augustus, wat geen probleem is voor mij.
Maar eh, wat stel je dan voor, die ipv de +
Gewoon omdat ie 'koeler' staat? 8-) :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels veranderd wegens het gerucht.
Ik ga voor een ARCTIC Cooling Super Silent Pro Lüfter Socket A/370 gaan. Denk ik (kan nog steeds weer veranderen :+)
Ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://fun.dywa.de/02970_d.gif

Edit: Ik ga btw voor een ander systeem gaan, eig mag de topictitel dan aangepast worden. Het staat allemaal hier : [url="http://www.thagroov.be/pc"]http://www.thagroov.be/pc[/url]

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:08
Nou, ik weet echt niet hoe je daar bij komt. Heb je niet de FSB op 100 staan i.p.v van 133 en vervolgens ergens een FSB van 2x 100 afgelezen. Ik heb zelf een epox 8K3A+ met een Athlon 1800+ en Samsung 333 geheugen. Draait als een trein, en mijn geheugen draait echt op 2x 166 (asynchrone bus) en mijn fsb op 133.

En wat MSI betreft, ik heb mijn vorige MSI juist vervangen door een EPOX omdat deze nog niet zo lang geleden overleden was. Zomaar ineens na een jaar tijd. verder lees ik veel slecht ervaringen over MSI moederborden die na een jaar of zo spontaan overlijden. Kijk de GOT er maar op na....

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
Op zaterdag 20 juli 2002 13:46 schreef Fanatic_FS het volgende:
ik heb gisteren een 8k3a besteld met een xp2000+ en een coolermaster. Eens benieuwd hoe dit gaat werken
hij werk wel goed maar da kleine fannetje maakt net zoveel geluid als mijn tv op 30 (het volume kan tot 63)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 03:28 schreef X-t-r-e-m-e het volgende:

[..]

Nou, ik weet echt niet hoe je daar bij komt. Heb je niet de FSB op 100 staan i.p.v van 133 en vervolgens ergens een FSB van 2x 100 afgelezen. Ik heb zelf een epox 8K3A+ met een Athlon 1800+ en Samsung 333 geheugen. Draait als een trein, en mijn geheugen draait echt op 2x 166 (asynchrone bus) en mijn fsb op 133.

En wat MSI betreft, ik heb mijn vorige MSI juist vervangen door een EPOX omdat deze nog niet zo lang geleden overleden was. Zomaar ineens na een jaar tijd. verder lees ik veel slecht ervaringen over MSI moederborden die na een jaar of zo spontaan overlijden. Kijk de GOT er maar op na....
Gelijk hoe, ik ga voor de Asus gaan :+ :)
Daar lijken de meesten voor te kiezen en akkoord te zijn dat het goed is.

Dan weet ik zeker dat ik geen probs ga hebben met me ream (dat hoop ik toch)

en idd, die coolermaster maakt veel geluid. 'Veel', stil is ie niet echt.
Pagina: 1