Er zijn al reteveel topics over de installatie en partitionering van Linux. Toch doe ik er nog maar eentje bij.
Ik werk nu op win2k en heb de volgende partities:
- win2k 10GB
- data 10GB
- hier wilde ik linux eigenlijk zetten 10GB
- nog meer data 10 GB
Ik wil de redhat 7.1 distr installeren en heb geprobeerd te partitioneren met disk druid. Ik loop nu echter tegen het probleem aan dat mijn root (of was het de boot) partitie niet binnen de eerste 1024 clusters valt
Ik wil echter sowieso die data van de huidige D schijf niet kwijt (verplaatsen kan wel) en eigenlijk wil ik win2k ook niet opnieuw installeren.
Linux is voorlopig maar voor d'r bij om het te leren. Hoe kan ik het beste partitioneren?
Ik werk nu op win2k en heb de volgende partities:
- win2k 10GB
- data 10GB
- hier wilde ik linux eigenlijk zetten 10GB
- nog meer data 10 GB
Ik wil de redhat 7.1 distr installeren en heb geprobeerd te partitioneren met disk druid. Ik loop nu echter tegen het probleem aan dat mijn root (of was het de boot) partitie niet binnen de eerste 1024 clusters valt
Ik wil echter sowieso die data van de huidige D schijf niet kwijt (verplaatsen kan wel) en eigenlijk wil ik win2k ook niet opnieuw installeren.
Linux is voorlopig maar voor d'r bij om het te leren. Hoe kan ik het beste partitioneren?
edit:
woeps, typfoutje in de titel
woeps, typfoutje in de titel