Toon posts:

Samsung SM308BEB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort verjaart mijn vader. Hij had al enkele keren gevraagd of het mogelijk zou zijn om een writer in zijn Packard Bell te plaatsen, maar ik moest hem altijd antwoorden dat zijn dvd-speler er dan uit moest (heeft maar een external 5,25"). Toen las ik over USB-branders en we kregen dus het idee om allemaal samen te leggen en hem een USB-brander te kopen. Dit viel echter te duur uit (+250¤). Toen ik op een site kwam waar ze pc-onderdelen verkopen viel mijn oog plots op de Samsung SM308BEB Combo CDRW-DVD 8/4/32/8. Hierdoor verliest mijn vader zijn dvd-speler wel maar hij krijgt een nieuwe in de plaats.
Nu willen we wel zeker zijn dat dit een goede aankoop is...Dus wat zijn de ervaringen en meningen over deze brander? Zijn geld waard of totaal niet?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ben zelf niet echt kapot van combo drive.
zou toch kiezen voor een fikker en een losse DVD speler (past makkelijk als het goed is)
vooral Samsung drives zijn niet echt geweldig, gaat nogal vaak fout met de firmware

Verwijderd

Topicstarter
Na overleg met mijn moeder gaan we nu een goeie interne writer kopen. We hebbne gekozen voor de Plextor combo 320A (20R/10RW/40read/12DVD).
Nu moet deze in een Packard Bell Aloh@ 5700 ingebouwd worden ( :( ). Momenteel zit er een Pioneer DVD-ROM DVD-115 in. Na wat te meten ziet alles er standaard uit van afmetingen dus vervangen zou geen probleem mogen zijn. Mijn enige vraag is of de pc wel krachtig genoeg is voor de writer.

Dit zijn de specs:
- Intel Celeron 700 Mhz
- 64 MB Ram
- 20GB UDMA66 4400RPM :?

Verder kon in niets vinden over de pc. Zijn deze specs voldoende om cd's aan 20x te bakken? (zonder andere taken uit te voeren ondertussen...)

Verder nog een vraag die hier niet echt thuis hoort maar ik stel het liever in een topic dan er nog een te openen...De pc moet volgende week geformateerd worden en een windowsversie terug opgezet worden. Ik heb 98, 98SE, ME en 2000Pro tot mijn beschikking. De bedoeling is dat het vlot loopt en office 2000 er snel op draait, verder stel ik geen hoge eisen, enkel nog wat surfen. Wat is het beste OS dat ik erop kan zetten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die fikker moet verder passen.
in de Aloh@ gaat idd maar 1 5.25" drive, maar je kunt er gewoon een fikker induwen. zijn namelijk gewoon standaard maten die gebruikt worden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu wel gemerkt dat bij de plextors de lades wel hoog liggen...Zal dat geen problemen geven met de voorkant van de pc?
En is de pc sterk genoeg om aan 20x te branden?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dan snok je toch gewoon die lelijke voorkant van die pc af.

Verwijderd

Topicstarter
Dan is hij nóg lelijker *D
Nee, da's echt niet te doen, kijk je gewon recht op al je onderdelen en zo, en zoals ze hier handig zijn in het om zeep helpen van alles houd de pc het dan nog geen uur uit.
Pagina: 1