Toon posts:

monitor kapot door over verhitting

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb een probleem met mijn monitor hij gaat iedere keer kapot doro over verhitting zou een ventilator een goede oplossing zijn?
of heeft iemand ander idee?

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:59
Heb je hem in een kast ofzo staan? Want van zoiets heb ik nog nooit gehoort. Zolang er maar geen plank boven de monitor hangt, want dan kan de warmte niet weg.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-07 11:30
Misschien ergens anders neerzetten ( een te krappe kast is niet goed ).
Een fan zou inderdaad kunnen...
Maar een TFT schermpje kopen ipv een CRT monitor kan ook.
Die dingen produceren veeel minder hitte.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:58

JF_

Misschien iets meer info? Normaal gesproken raakt een monitor niet oververhit, tenzij je de ventilatiesleuven afdekt.
Maar als 't echt door oververhitting komt kan je proberen er een fan in te zetten - wel opletten dat 'ie goed afgeschermd is, anders trekt het beeld van je monitor weg.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zaterdag 20 juli 2002 10:35 schreef Speakerfreak het volgende:
hoi ik heb een probleem met mijn monitor hij gaat iedere keer kapot doro over verhitting
Hoe bedoel je iedere keer? Is hij al eerder gemaakt en gaat weer stuk? Waarom is het overhitting denk je?

Als je er niets raars meedoet zal hij niet zomaar stuk gaan door overhitting. Als ie niet op de kachel of in de volle zon staat of als je de koelgaten niet dichtplakt kan dat het eigenlijk niet zijn.

Draai je soms te hoge resoluties/ refreshrate?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

wat doe je dat ie telkens stuk gaat maar laat je steets die monitor maken als ie stuk is??? want mischien is er iets anders stuk

Verwijderd

Topicstarter
het is ee nwat oudere monitor. dit is nu de 2e eer dat ie kapot is gedaan de vorige keer was de blauwe kleur weg. Dit Kwam omdat het tin van de soldeer punten was uitgelopen door de hitte. hij staat neit ingebouwd in een kast dus hij zou zijn warmte kwijt moeten kunen. buiten de kast (aande bovenkant gemeten wordt het ong 70 graden) >:) echt gee ngein keertje gemeten met digitale meter met warmte sensor
dus de vraag is zou een ventilator helpen? btw wel gave monitor mod :9

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

mmm een monitor die te heet wordt zonder dat je um afplakt, ie in de zon staan of in het algemeen ze warmte niet kwijt kan... :? :?

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Mij lijkt het een slecht idee om een oude monitor steeds te herstellen.
Uiteindelijk ga je veel meer geld kwijt zijn aan herstellingen dan aan een nieuwe monitor (ev. TFT ofzo).
Misschien krijg je die fouten door ouderdom/slechte kwaliteit in het algemeen?
Je kan altijd de fan-methode eens proberen, maar als dat niet lukt zou ik toch over de aanschaf van een nieuwe monitor/tft beginnen denken 8-)

Verwijderd

Topicstarter
als ik een TFT schermpje moet kopen die voldoet aan deze ben ik dik 1000 euro kwijt dus dat is geen oplossing. en deze monitor is goed genoeg(als hij goed werkt) :( en ik besteed liever mijn geld ergens anders aan. BTW wijnig 15 inch monitoren halen 1600X1200. :9 en hij staat neit in de zon of op een warme plek. en er is nog nooit iets kapot geweest behalve de uigelopen soldeer verbindingen (door de warmte)

Verwijderd

1600x1200 right... dat is zelfs klein op mn 19" monitor... en niet te spreken over de refreshrate die jij dan haalt :R

op een 15 inch hou je het bij 800x600 of 1024x768... oid :Y)

zonder dollen, die monitor is gevaarlijk. Zet em dus nooit onbeheerd aan. Dit is dus een prima reden om een nieuwe monitor te gaan kopen....

Verwijderd

Topicstarter
ach ik ga em waarschijnlijk vandaag fixen. alee nff kijken of fan help haal ff de kap eraf en dan aan ff kijken of ie dan warm wordt :)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zaterdag 20 juli 2002 12:33 schreef Speakerfreak het volgende:
BTW wijnig 15 inch monitoren halen 1600X1200.
Geen enkel haalt dat want de jouwe gaat eraan kapot. 1024*780 lijkt me geschikter voor een 15 inch.

Hem koelen lijkt me dan ook niet verstandig want monitoren kunnen best gevaarlijk zijn. Monitotren en TVs zijn een van de grootste woningbrand veroorzakers in Nederland. A;s een van die jongens in de fik vliegt staat in notime je huis blauw (/zwart) van de rook!

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
ik draai standaart 1024 X 768 staat op display van monitor maar hij kan max een resolutie van 1600X1200 hebben.

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 08:15

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Op zaterdag 20 juli 2002 18:21 schreef bombadil het volgende:

[..]

Hem koelen lijkt me dan ook niet verstandig want monitoren kunnen best gevaarlijk zijn. Monitotren en TVs zijn een van de grootste woningbrand veroorzakers in Nederland. A;s een van die jongens in de fik vliegt staat in notime je huis blauw (/zwart) van de rook!
Wil je je huis afbranden voor een monitor dan? wees verstandig en koop een nieuwe.. :)

Be fast .... Be furious....

• Killjoy
  • Laatst online: 18:17

Killjoy

Klingon lawn products

Helemaal eens. Koop een andere monitor; deze wordt wel eng warm. Zeker voor een 15". Als je echter van plan bent die monitor te houden, dan kan je eventueel een 8 cm koeler op de monitor plakken en de hete lucht uit de behuizing zuigen. Heb ik ook op m'n sony E200.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• mad_dog
  • Laatst online: 19-07 12:28
15"-->1600*1200 :D:D:D:D ik weet wel beter ;)

koop gewoon een nieuwe goedkope 17"
ben je van veel gezeik af en je hebt veel mooier beeld en veel minder scheve ogen :+

• dr snuggles
  • Niet online
Mijn broer heeft pas een 2e hands iiyama (uit de s versie => geen trinitron) gekocht voor ¤100,- bij jbc.nl

Kijk hier even zou ik zeggen:
[url="http://www.tweakers.net/aanbod/cat/51"]http://www.tweakers.net/aanbod/cat/51[/url] Daar is het voor.

Btw, 1600x1200 draai ik op mijn 19" in spellen. Dit is zo klein dat ik geen anti aliassing nodig heb. Lijkt me sterk dat dit er normaal uit ziet op een 15". Moet je een dotpitch hebben die onder de 0.20 zit. Dat komt bijna niet voor en waarschijnlijk is het beeld bij jou dan onscherp.

Verwijderd

Laat die monitor aub in vrede sterven...

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:46
Pas maar op. De verzekering vergoed echt niets, als je aan die monitor hebt zitten klooien en vervolgens je huis afbrand.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

[url="http://www.overclockers.com/tips869/"]http://www.overclockers.com/tips869/[/url]

En hier staat trouwens ook een 15" die 1280*1024 doet. Nog geen 1600, maar toch. Ik draai die trouwens ook op 1024 omdat het anders te vaag is :(

Mijn monitor valt om de haverklap weg, vaak gaat hij zelfs praktisch knipperen, 0,2 sec beeld en 0,3 sec geen beeld ongeveer :(.

Ja, kloteding moet vervangen worden. I know. Maar ik heb geen zin verzendkosten voor zo'n ding te betalen... En veel mensen willen die dingen (op 2dehands markt) niet eens opsturen :(

En nieuw is me zeker te duur.. Dus dat wordt wachten op volgende beurs :(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogmaals getest of hij 1600X1200 aan kan. Gaat dus niet maar, als ik en 1 tantje lager zat 1600X1024 Is dit geen probleem(Behalve dat het ee nbeetje wazig is en de refresh rate 60 Hz is. Maar de normale resolutie waar ik onder draai is 1024X768 en onder spellen 1280X1024(Blijft haar scherp. :) Als ik de kap eraf haa len aanzet wordt hij totaal niet warm. Dus ik toch een oplossing em ee nfan ik de kap de zetten. En maybe blauwe leds >:)

Verwijderd

Als je die monitor toch nog wilt gebruiken zijn hier een paar tips, ten eerste zit ik ook met een 15inch (mag innovision DX15f) op 1280x1024x75hz en dat werkt besst, Hij wordt ook warm, maar hou de lichtopbrengst laag & zet 'm uit wanneer ik 'm niet gebruik, ik heb er een fan opgedaan, dat werkt (ook voor de lichtopbrengst, oudere monitoren hebben moeite met het vasthouden van zoveel % lichtopbrengst door warmte) best wel goed, Ik zou die kap lekker dichtlaten zoals het is en gewoon een fan van boven / zijkant laten toeren om de lucht weg te werken (liefst een 7 ~ 10v fannetje)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je draait die monitor gewoon ontzettend ver boven de specs.. geen wonder dat ie aldoor kapot gaat....

ik zou gewoon een nieuwe 17" ofzo kopen.. al is het alleen voor de straling e.d. die zo'n oud 15" ding afgeeft..

Verwijderd

mensen snap het nouw die jongen wil geen nieuwe monitor kopen en laat hem lekker die fan erin zetten hij merkt het vanzelf als zijn huis afbrand , kan ie dan een nieuwe kopen :P

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 27 juli 2002 12:58 schreef rick_h het volgende:
je draait die monitor gewoon ontzettend ver boven de specs.. geen wonder dat ie aldoor kapot gaat....

ik zou gewoon een nieuwe 17" ofzo kopen.. al is het alleen voor de straling e.d. die zo'n oud 15" ding afgeeft..
Straling van een 15"? Van een beetje 15" valt wel mee hoor, meeste 14" ook wel. Ik heb hier wel een oud hercules scherm staan (het bekende groen/zwart..), als dat scherm aanstaat en je bent met dat ding in 1 kamer dan wordt je niet goed, dat is straling..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1