[RH 7.3 Installatie] No coprocessor found...

Pagina: 1
Acties:

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 16:34
Ik krijg als ik op mijn 486 RedHat 7.3 probeer te installeren de foutmelding 'No coprocessor found and no math emulation present. Giving up.'

Ik ben even wezen googlen en ik zag dat meer mensen dit probleem hadden, iemand met SuSe bijvoorbeeld, maar die werd aangeraden om een oudere versie van SuSe te installeren, moet ik dat ook? :S Kep gisteren in alle haast nog 3 RH7.3 cd'tjes binnengehaald en gebrand, baal er wel van als ik die zo ongeveer in de prullenbak kan gooien |:(

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mjah, Linux heeft een coprocessor nodig, of coprocessor-emulatie. Ik heb geen idee waarom SuSE die coprocessor-emulatie niet in z'n 486 kernel heeft zitten eigenlijk :?
Het enige wat ik op dit moment kan verzinnen, is dat je een andere kernel probeert te installeren tijdens de setup van SuSE, bijv. de 386-kernel ofzo, die zou volgens mij wel moeten werken. En zo niet, dan is er nog de mogelijkheid om de HD uit de 486 te halen, linux erop te installeren op een andere computer, en daarna een kernel erop zetten die wel de emulatie voor de coprocessor bezig, maar dat wordt dus zelf compileren, en dat schijnt niet het allermakkelijkste te zijn :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• geertb
Oef mja compileren is idd niet echt makkelijk, misschien weet er iemand of RedHat 7.1 wel installeerd ? Want daar hoef ik alleen cd1 nog van te hebben (cd2 had ik per toeval ;) )

• moto-moi

moto-moi

In de HCL van Redhat vind ik [url="http://hardware.redhat.com/hcl/genpage2.cgi?pagename=details&hid=258"]deze link[/url]

• geertb
Op zaterdag 20 juli 2002 09:40 schreef moto-moi het volgende:
In de HCL van Redhat vind ik [url="http://hardware.redhat.com/hcl/genpage2.cgi?pagename=details&hid=258"]deze link[/url]
Hij zou dus op mn cd moeten staan die driver? :)

Verwijderd

Heb je toevallig een 486SX staan? die heeft namelijk geen co processor, die moet je zelf erbij op het bordje prikken

• geertb
Op zaterdag 20 juli 2002 09:49 schreef SySTeRRoR het volgende:
Heb je toevallig een 486SX staan? die heeft namelijk geen co processor, die moet je zelf erbij op het bordje prikken
Het is idd een 486SX, kan je zoiets nog ergens krijgen dan :? Zit er niet gewoon ergens in RedHat 7.3 die emulation, zou veel fijner zijn ;)

• moto-moi

moto-moi

Op zaterdag 20 juli 2002 09:51 schreef gbooster het volgende:
Het is idd een 486SX, kan je zoiets nog ergens krijgen dan :?
Niet in de winkel i.i.g. ;) Misschien op de HCC, in een rommelbak, voor een euro ofzo ;)
Zit er niet gewoon ergens in RedHat 7.3 die emulation, zou veel fijner zijn ;)
Die zit erin afaik..

• geertb
Op zaterdag 20 juli 2002 10:46 schreef moto-moi het volgende:

Niet in de winkel i.i.g. ;) Misschien op de HCC, in een rommelbak, voor een euro ofzo ;)

Die zit erin afaik..
Mja hcc komen niet echt binnenkort |:(
Maar hij pakt die emulatie dus niet ofso... klere ding ;(

• geertb
Maargoed, is er een distro die wel werkt? :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Red hat 7.3 houdt dus geen rekening met 486s en 386s zonder coprocessor. En dat vind ik eigenlijk niet zo bijzonder gek, aangezien zulk soort machines waarschijnlijk toch te weinig ram hebben om een Red hat 7.3 installatie tot een goed einde te brengen.

Als je een andere distro wilt, en je weet niet welke, dan moet je in deze thread kijken: [topic=152316/1/25]
Pagina: 1