[WC] klax exxtreme reservoir tip

Pagina: 1
Acties:

• marsattacks
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 20:12
Na twee dagen prutsen aan m'n klax exxtreme kit (ja ik ben een tweaker n00b) wil ik even de volgende tip geven aan huidige/potentiele gebruikers van deze kit: als je het probleem hebt dat luchbellen in je reservoir het systeem weer ingezogen worden en je hebt geen zin om het spul onderwater te vullen dan kun je een stukje aquarium filter (1cm hoog) bovenin je reservoir klemmen (voor de terugloop opening). Dit vertraagt nl. de luchtbellen zodat ze de aanzuigopening niet meer bereiken. Volgens m'n flowmeter heeft dit geen invloed op de flow.

Voordat je dit spul gaat kopen: het is dat blauwe schuim in je Eheim doos.

Als iemand een betere oplossing weet hoor ik dat graag.

ack ack, ack ackACK!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ook dit heeft bij mij weinig zin?

Zelfs al prop ik dat hele reservoir vol :P

Ik hoor steeds geklots in de radiator, terwijl ik niet echt kan zien dat er nog belletjes in de pomp gezogen worden. Het is echt een klotereservoir

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Voor wie het nog wil weten, ik heb mijn setup net stil gekregen door de oplossing van marsattacks, en drie druppels afwasmiddel (las ik op tom's HG).

Is nu echt muisstil. :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Captain Pervert schreef op 25 January 2003 @ 20:44:
Voor wie het nog wil weten, ik heb mijn setup net stil gekregen door de oplossing van marsattacks, en drie druppels afwasmiddel (las ik op tom's HG).

Is nu echt muisstil. :)
ok.. ik lees dit...
* Oxi voegt zeep toe..

ik ben nog aan het spelen met testsetup in me emmer maar er ligt me een laag schuim op :D

dreft verdomme :(
echt maar klein beetje in die hele emmer...
ik merk geen verschil in geluid..
MAAR. het werkt beter in me nog niet gebouwde bong.. tenminste als ik me sproeikop erop schroef en dat in die emmer laat vallen gaat dat veeeel beter als zonder zeep :P

edit: me reservoir radiator is wel ineens een stuk stiller als ik ermee schud :D

[ Voor 10% gewijzigd door Oxi op 25-01-2003 21:36 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• FragFrog
  • Laatst online: 11:18
Koop gewoon een zware pomp, laat'm een half uurtje draaien met alleen maar pomp - reservoir - radiator -pomp en er zitten gegarandeert weinig luchtbelletjes meer in je radiator :)

Ik zie ze hier wel eens loodrecht naar beneden gezogen worden wanneer'k m'n pomp net aanzet over een afstand van 1.5m, piece'a cake :D

Heb een keer m'n radiator beetje gemold (was niet bestand tegen boormachine ;)). Ducktape doet wonderen, maar na een dagje uitstaan zit er vaak toch weer wat lucht in :)

offtopic:
Heb sinds een paar dagen een zelfgebouwd reservoir in gebruik, waarbij de pomp water van ongeveer 1cm boven de bodem aanzuigt. Zuigt dus zowiezo geen lucht aan, waardoor het geluidsnivo van de pomp (Sicce Nova 800 l/u) minimaal is

[ Voor 24% gewijzigd door FragFrog op 25-01-2003 23:10 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

ik kreeg iig het idee dat die tip helpt als ze geen lucht inzit.. want dat hoort er namelijk zowieso bij...

anders:
• Tip 1: Ontluchten!

maar een radiator is soms moeilijk te ontluchten... ik heb 2 dagen terug me testsetup in elkaar geknutseld en loopt sindsdien.. ik zuig water helemaal van onderuit me res... en bovenin komt er water bij.. het zit nog allemaal in een emmer maar dat boeit niet :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Pagina: 1